Kleine iPad pro 21 maart aangekondigd

Started by sam1909, March 10, 2016, 18:45:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: Starred on March 24, 2016, 08:54:46
Voor fotoliefhebbers is het nieuwe scherm waarschijnlijk wel interessant
Bedoel je omdat je de kleurtemperatuur kunt instellen of dat je de fotos kunt bewerken met de stylo?

jasjenl

Quote from: Starred on March 24, 2016, 08:54:46
Voor fotoliefhebbers is het nieuwe scherm waarschijnlijk wel interessant
Dat vraag ik me dus af. Naar ik begrijp past het scherm de kleurtemperatuur aan afhankelijk van de omgevingsverlichting, om een beetje hetzelfde effect te krijgen van wat je met papier zou ervaren. M.a.w. als je in een gelig verlichte omgeving een wit vlak bekijkt zal deze wat gelig ogen, bekijk je dat zelfde in een roze verlichte omgeving dan zal die wat roze worden. Ik zou denken dat je als foto liefhebber juist altijd de juiste kleuren zou willen zien en niet dat deze worden meegekleurd door de omgevingsverlichting.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Kjelt

Ik mag hopen dat je die optie manueel kunt overrulen?
Op zich is het wel fijn voor het slapen gaan, slaapkamerverlichting is meestal 2700K of 3000K en dan zou de iPad zich aanpassen waardoor je veel minder fel wit +blauw licht hebt.
Dat is nu nog een van de redenen waarom je eigenlijk vlak voor het slapen gaan niet moet iPadden.

Kwabbernoot

Daar heb je toch ook apps voor? Althans Android heeft ze dus neem ik aan dat Apple ze ook wel heeft.

Groeten...

Kjelt

Dan moet de hardware wel verschillend gekleurde leds hebben  ;)

jasjenl

Quote from: Kjelt on March 24, 2016, 16:49:12
Ik mag hopen dat je die optie manueel kunt overrulen?
Op zich is het wel fijn voor het slapen gaan, slaapkamerverlichting is meestal 2700K of 3000K en dan zou de iPad zich aanpassen waardoor je veel minder fel wit +blauw licht hebt.
Dat is nu nog een van de redenen waarom je eigenlijk vlak voor het slapen gaan niet moet iPadden.
Voor wat jij bedoelt hebben ze iets anders, namelijk night shift mode, waarbij na zonsondergang het beeld sowieso minder blauw wordt.
En ja, je schijnt die true tone functie, zoals dat automatisch reageren op de kleur van de omgevingsverlichting heet, uit te kunnen zetten.
Quote from: Kwabbernoot on March 24, 2016, 16:55:03
Daar heb je toch ook apps voor? Althans Android heeft ze dus neem ik aan dat Apple ze ook wel heeft.
Nee, daar heb je geen apps voor, want apps kunnen dit soort systeem brede dingen niet beïnvloeden onder iOS.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Geert

Zit ook te overwegen om mijn ipad 3 te vervangen vanwege geconstateerde traagheid. Echter als ik zie wat Apple in rekening brengt voor extra geheugen en een siliconen case met smart cover (€ 140-160), dan zijn dit voor mij prijzen die ik niet voor mezelf kan rechtvaardigen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

jasjenl

Een case zou ik sowieso niet van Apple zelf kopen, zijn andere merken die veel mooiere cases verkopen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Geert

Quote from: jasjenl on March 25, 2016, 15:58:49
Een case zou ik sowieso niet van Apple zelf kopen, zijn andere merken die veel mooiere cases verkopen.
Noem er eens een paar.

Ik zat net nog bij Laut te kijken. Heb je daar toevallig ervaring mee?
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

jasjenl

#34
Quote from: Geert on March 25, 2016, 16:03:38
Noem er eens een paar.

Ik zat net nog bij Laut te kijken. Heb je daar toevallig ervaring mee?
Nee, zelf geen ervaring met Laut, maar toevallig zat ik daar ook naar te kijken :)
Ik heb zelf een Belkin hoes voor mijn iPad 3, die is wel een beetje aan het slijten maar is me verder altijd goed bevallen. Verder zijn er nog zoveel merken, ik kijk gewoon altijd even bij wat shops en zoek dan wat ervaringen op als ik iets gezien heb wat me wel wat lijkt.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

BJF

Ik heb een Laut cover om mijn iPad Air 2, bevalt op zich goed. Enige minpuntje is dat hij niet echt stevig in elke stand blijft staan.. Dat zal wellicht komen doordat de cover op zich licht is.
Qua kwaliteit ban het materiaal geen klagen overigens.
NAD M10 V2
Elac FS247

jasjenl

Quote from: BJF on March 25, 2016, 22:11:55
Ik heb een Laut cover om mijn iPad Air 2, bevalt op zich goed. Enige minpuntje is dat hij niet echt stevig in elke stand blijft staan.. Dat zal wellicht komen doordat de cover op zich licht is.
Qua kwaliteit ban het materiaal geen klagen overigens.
Welke Laut heb je? Ik zat te kijken naar de Laut Revolve, omdat je die kunt draaien.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

BJF

Ik moest het even opzoeken, maar die heb ik ook. Die draaifunctie heb ik denk ik één keer gebruikt: toen ik de iPad in de case deed....
NAD M10 V2
Elac FS247

jasjenl

Quote from: BJF on March 29, 2016, 20:46:26
Ik moest het even opzoeken, maar die heb ik ook. Die draaifunctie heb ik denk ik één keer gebruikt: toen ik de iPad in de case deed....
Haha, ok, het lijkt mij wel handig om 'm ook in portrait stand neer te kunnen zetten, maar misschien gebruik je dat in de praktijk inderdaad niet vaak.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Geert

#39
Vandaag in de stad de kleine ipad pro kunnen bekijken. Ik had al gelezen dat het geluid van deze ipad pro een stuk beter moest zijn dan dat van zijn voorgangers en inderdaad, het geluid van deze ipad was echt van een ander niveau.

In de winkel werd mij de Pipetto Origami als hoes geadviseerd als alternatief voor de originele Apple hoes. Iemand toevallig ervaring met deze Pipetto hoes?

Ondertussen zelf ook nog even verder gekeken voor een bijpassende hoes. Met name Decoded en Kavaj hebben fraaie hoezen in het assortiment.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Starred

Quote from: Kjelt on March 24, 2016, 08:58:16
Bedoel je omdat je de kleurtemperatuur kunt instellen of dat je de fotos kunt bewerken met de stylo?

Nee, vanwege de P3 color gamut.
Truetone moet je uiteraard uitschakelen bij fotobewerking

Kjelt

Ok duidelijk  :thumbs-up:
Overigens de topic titel aangepast zodat we geen conflicten hebben mocht de echte ipad air3 er komen.

jasjenl

#42
Inmiddels toch maar een iPad Pro 9.7 aangeschaft, dat werkt toch wel een stukje vlotter dan een iPad 3 ;D Vooralsnog heel tevreden, mooi apparaat alhoewel het feature wise voor mij niet zo heel veel extra te bieden heeft tov wat ik gewend was. Het is dus voornamelijk dat het beeld en geluid mooier is, dat het apparaat wat lichter is qua gewicht en vooral dat ie weer lekker vlot draait.
Quote from: Kjelt on April  8, 2016, 07:29:17
Ok duidelijk  :thumbs-up:
Overigens de topic titel aangepast zodat we geen conflicten hebben mocht de echte ipad air3 er komen.
Dan zou ik het even helemaal correct aanpassen, dit is niet een kleine iPad air pro, het is een kleine iPad pro ;)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Starred


Kjelt

Quote from: jasjenl on April  8, 2016, 11:46:31
Dan zou ik het even helemaal correct aanpassen, dit is niet een kleine iPad air pro, het is een kleine iPad pro ;)
Done, lees het nu pas  ;)

Quote from: Starred on April 13, 2016, 08:27:58
En dit dus:http://www.onemorething.nl/2016/04/scherm-ipad-pro-9-7-zet-nieuwe-standaard/
Ja nu ga ik weer twijfelen, bedankt he?  :D

HereIsTom

Jammer van de prijs, ik heb nu een iPad Air 2 en merk nog niet veel verschil, of je moet er een Smart Keyboard en Pencil bij nemen, maar dan is de prijs voor mij helaas te hoog.
Zolang mijn iPad Air 2 het nog doet hoe ik het hier maar bij.
Overstappen van een iPad 4 of lager naar de iPad Pro is wel een goede stap.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

CineSmurf

Maar dan is de vraag of je niet beter naar een air2 kan overstappen.
Ik vind 32GB te weinig, dus het wordt dan 64 voor een air of 128 voor een pro. Met 3G komt air2 dan op 659. De pro gaat de psychologische 1000 euro grens over en komt op 1019 euro. Vind ik echt te gortig voor een apparaatje om wat op te browsen en casual games op te doen.
Voorlopig doet mijn ipad het nog, dus ga ik maar even verder met mijn ipad 4.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Geert

#47
Vandaag deze hoes ontvangen voor de Ipad Pro 9.7.

Dit is echt een perfecte hoes voor € 6.95 exclusief verzendkosten. Alle openingen zitten op de juiste plaats en daarnaast werkt de slaapstand goed wanneer de hoes wordt dichtgeklapt.

De hoes zelf ziet er heel netjes uit.

Apple heeft blijkbaar € 138 nodig om een goed functionerende hoes te kunnen maken. Derden kunnen dit blijkbaar al voor € 6.95. :-)

Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF