Kleine iPad pro 21 maart aangekondigd

Started by sam1909, March 10, 2016, 18:45:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sam1909

Er zijn uitnodigingen verstuurd vanuit Apple.
Dit keer is er op 21 maart een nieuw evenement.

Net zoals altijd is ook dit event live te volgen op: Apple.com

Met hoogstwaarschijnlijk een kleinere 9.7 inch iPad  :popcorn:

topic titel aangepast om verwarring in de toekomst te voorkomen.

BJF

Apple fan? Drie (3!) topics over hetzelfde evenement :unsure:
NAD M10 V2
Elac FS247

sam1909

Quote from: BJF on March 11, 2016, 07:07:12
Apple fan? Drie (3!) topics over hetzelfde evenement :unsure:

Hahahahaha

Jup! Maar het gaat ook over 2 verschillende producten en over het gehele evenement!

:headbanging:

RonG


Xander32

... of gewoon super enthousiast of hierin andere belangen hebben ...

Quote from: RonG on March 11, 2016, 10:43:46
Maar dat kan toch in 1 topic, of niet? :hehe:

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Erik

Of zo iemand die al 2 dagen van tevoren voor de zaak gaat liggen om als eerste een selfie met de nieuwe iphone te kunnen maken :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martinus

ze liggen enkele dagen daarna in de winkel... mooi dat ik dan ff in NYC zit :)
............

Hanky Panky

Quote from: BJF on March 11, 2016, 07:07:12
Apple fan? Drie (3!) topics over hetzelfde evenement :unsure:

Ik vermoed een meervoudig iGasme op 21 maart  O0
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

sam1909

Apple heeft een kleinere versie van de iPad Pro gepresenteerd. Het gaat om een kleinere variant van de iPad Pro met ondersteuning voor de Apple Pencil en een kleinere versie van het toetsenbord dat de fabrikant optioneel meelevert.

Apple heeft de kleinere iPad Pro uitgerust met een 9,7"-scherm met een resolutie van 2048x1536 pixels, zoals de iPad Air 2. Het scherm kan tot 500 nits, een kwart meer dan de iPad Air 2, zo claimt Apple. Het scherm is een TrueTone-display,  dat via lichtsensoren de kleurtemperatuur van de omgeving meet en daar de kleurtemperatuur van het scherm op aanpast.

In de behuizing zit een A9X-soc, met twee Twister-kernen op 2,25GHz en een gpu uit de PowerVR 7XT-serie met twaalf kernen. De nieuwe iPad ondersteunt de Apple Pencil en heeft bovendien de connector voor een kleinere versie van het Smart Keyboard van de iPad Pro.

De kleinere Pro heeft net als de grote vier speakers, waar volgens de fabrikant twee keer zoveel geluid uitkomt. Bovendien maakt Apple accessoires als een sd-kaartlezer met Lightning-connector en een usb-accessoire, waardoor bijvoorbeeld met een extra adapter de iPad via ethernet op interne bedrijfsnetwerken zou moeten kunnen.

De iPad Pro komt in 32GB-, 128GB- en 256GB-varianten. Apple vraagt 689 euro voor de kleinere iPad Pro in Nederland. De 128GB-variant gaat 869 euro kosten, de 128GB-versie moet 1049 euro opbrengen. De tablet komt begin april uit in de Benelux. De iPad Air 2 krijgt een prijsverlaging naar 439 euro.

Nooff

#9
Ik zie de nieuwe iPad Pro niet als een verkoopkanon. Allemaal erg leuk dat je de features van de 12" in een 9,7" versie propt maar als je dan vervolgens de prijs ook nog eens flink omhoog schroeft dan heb je de boodschap niet begrepen volgens mij. De Tablet markt zit muurvast, Apple ziet de aantallen teruglopen en dan kom je hiermee op de proppen. Ik zie nog steeds geen enkele reden om mijn Air te vervangen. Mocht dat wel gebeuren dan wordt het de Air 2, zeker geen Pro.

Het meest lachwekkende vond ik eigenlijk nog wel de uitspraak dat dit de vervanger van de pc moet gaan worden. Zoiets vergelijkbaars heb ik eerder gehoord...

Kjelt

Ik vind het jammer dat er geen 64GB model is, 32GB is gewoon net te weinig en de 128GB te duur  :nowink: .
Zal er nog eens over nadenken maar ik ga denk ik nu toch na de prijsverlaging voor de air2 64GB.

Kjelt


dennism

Quote from: Kjelt on March 21, 2016, 22:13:51
Ik vind het jammer dat er geen 64GB model is, 32GB is gewoon net te weinig en de 128GB te duur  :nowink: .
Zal er nog eens over nadenken maar ik ga denk ik nu toch na de prijsverlaging voor de air2 64GB.

Beetje dezelfde truc die ze bij de iPhone toepassen, 16GB instap model dat eigenlijk te weinig capaciteit heeft, en dan een 64GB model er direct boven met een flinke meerprijs, terwijl ze de 32GB die makkelijk de sweetspot zou kunnen zijn voor veel consumenten overslaan.

De eerste reacties die ik hier opvang over de nieuwe ipad zijn trouwens niet al te positief, veel vinden de nieuwe pro te duur voor wat hij brengt voor consumenten en hadden liever een refresh gezien in de non-pro lijn in de prijscategorie +-500 euro en geen 689 euro.

Kjelt

Kwestie van tijd en stagnerende omzet, voordat Apple zijn marketing aanpast.
Zolang veel mensen blijven kopen voor deze prijzen kunnen ze doorgaan. Ze hebben een soort van monopolie positie met hun spullen.

CineSmurf

Ik was eigenlijk van plan mijn ipad eens te upgrade, maar ik denk dat ik toch maar een rondje oversla.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RonG

Quote from: CineSmurf on March 22, 2016, 09:25:10
Ik was eigenlijk van plan mijn ipad eens te upgrade, maar ik denk dat ik toch maar een rondje oversla.

Me2, niet echt veel nieuws onder de zon.

Kjelt

Quote from: CineSmurf on March 22, 2016, 09:25:10
Ik was eigenlijk van plan mijn ipad eens te upgrade, maar ik denk dat ik toch maar een rondje oversla.
welke heb je? Als je air of nieuwer hebt inderdaad zinloos.

CineSmurf

De eerste retina ipad. 64GB met een Franse sim er in (handig op vakantie). Heette die niet "iPad Retina" of zo? Na ios 9 werd ie heel langzaam, maar dat is met de laatste kleine updates weer opgelost.
Ik merk zelf eigenlijk dat ik de ipad telkens minder intensief gebruik.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kjelt

Ja die heb ik ook maar die gaat er dus wel uit. Dit is de iPad3, de eerste met retina scherm, daarna kwam de iPad retina (iPad4).
Ik vind hem net te traag voor email en aantal andere zaken, snel genoeg als afstandsbediening voor de ht of surfen.
Dus kan er nog wel wat voor terug krijgen denk ik en dan is het een relatief kleine stap naar de air2.

Hanky Panky

Die prijzen zijn ronduit bezopen. Ik heb een Air (1) met 16 GB en erger me elke keer als ik World of Tanks moet updaten omdat het geheugen te klein is. Tegenwoordig gooi ik dan maar eerst het spel eraf om de nieuwe versie te installeren. Maar € 650-675 voor een tablet is out of this world, ook zakelijk gezien.

Een vergelijkbare Android tablet van Samsung kost € 440 waarbij je ook nog eens de optie hebt om er voor een paar tientjes 64 GB bij te drukken.

Eens kijken of World of Tanks daar net zo lekker op loopt  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jasjenl

Zit ook nog te twijfelen wat te doen, ik vind mijn huidige iPad3 echt te traag geworden, ik hoopte op een Air 3 of zo met vergelijkbare prijzen als de Air 2, maar ben er nog niet uit of ik de pro het extra geld waard vind, met name omdat ik die pencil en keyboard toch nooit zal aanschaffen. Anderzijds staat het me tegen om nu nog een Air 2, die al bijna 2 jaar op de markt is, aan te schaffen...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Kjelt

Quote from: jasjenl on March 22, 2016, 12:40:39
Zit ook nog te twijfelen wat te doen, ik vind mijn huidige iPad3 echt te traag geworden, ik hoopte op een Air 3 of zo met vergelijkbare prijzen als de Air 2, maar ben er nog niet uit of ik de pro het extra geld waard vind, met name omdat ik die pencil en keyboard toch nooit zal aanschaffen. Anderzijds staat het me tegen om nu nog een Air 2, die al bijna 2 jaar op de markt is, aan te schaffen...
+1 precies mijn dilemma. Ik vind de kleine pro 128 echt te duur en de 32GB te klein geheugen (niet meer van deze tijd).

Waar ik ook over zit te twijfelen is de release data, vanaf de iPad3 hebben ze de "normale" 9,7" formaat iPads gewoon in het najaar geintroduceerd (zie plaatje).
Dus ik denk dat ik maar nog even wacht op de herfst want ik zal wel vreselijk balen als ze dan een Air3 introduceren met de A10? of A9x processor, maar dan zonder de overige extra's van de pro waar ik zelf ook niet op zit te wachten.


jasjenl

Op zich zou 32 gb voldoende voor mij zijn, maar ik heb nu het gevoel dat ik extra betaal voor dingen waar ik toch geen gebruik van maak...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Starred

Voor fotoliefhebbers is het nieuwe scherm waarschijnlijk wel interessant