Budget geluidskaart

Started by Bram, May 30, 2002, 09:10:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bram

Voor degene die niet meteen 250 euro willen uitgeven voor een geluidskaart kan ik deze aanraden: http://www.xs2.nl/producthtm/xwave7000pro.htm +- 38 Euro. Heb je geen S/PDIF-in / out (coax en optisch 44,1/48KHz) nodig dan is hij +- 23 euro.

Er zullen nog wel meer budgetkaarten rondvliegen. Deze kaarten zullen dan waarschijnlijkg gebruik maken van een CMI 8738 6 channel chipset. Ook zie ik steeds meer moederborden met een 5.1 geluidchipje.

De Xwave werkt goed bij mij. In ieder geval kan ik nu in combinatie met Windvd 4.0 naar DTS luisteren. Ik gebruik hem met 2 versterkers in een 4.1 opstelling waarbij de LFE via de voorspeakers gaat.
En dat voor een minimale investering... Oke oke, geen HighEnd ::)

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

Gebruik je hem analoog of digitaal ?
Werkt de SPDIF goed, we kunnen deze kaarten ook inkopen, maar na wat aanvaringen met andere goedkopere kaarten die simpel weg niet werkte met WinDVD, heb ik er niet meer na gekeken.

De mainboards met SP-DIF zijn inderdaad intressant helemaal omdat dat de Creative chipset is, die 100% zeker werkt met WinDVD en consorten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

#2
Ik gebruik de kaart analoog aangezien ik een oude (prologic) versterker heb. Die gebruik ik nu voor surround. Ik heb een amateur-bandje en de versterker/speakers + subwoofer hiervan gebruik ik als frontend. Geen hightech maar het resultaat is redelijk goed zonder al te veel investeringen. Vanwege aankoop ander huis (met htruimte) even geen zin om een paar duizend euro's in de ht te stoppen. Alleen op het beeld wil ik geen compromis doen vandaar een Barco 1209.

Maar voor het geld kun je rustig experimenteren lijkt me... Maar verwacht geen wonder, denk ik.

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek