Aankoop nieuwe in-ears

Started by Arcenon, February 29, 2016, 16:50:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

whoknows

Ik heb zelf een vivo xe-800 voor het luttele bedrag van 18 dollar. Helaas geen afneembare kabels maar zeer tevreden voor deze prijs (gebruik deze wel over de ear omdat ik anders een niet zo goede seal krijg http://www.head-fi.org/t/726119/review-vivo-xplay-3s-xe800-mobile-audio-perfection. In het verleden koste deze in niet -oem uitvoering omstreeks de 100 $

Vind hem echt goed schijnt heel erg te lijken op de vsonic gr-07 (zelfde cellulose membraam) iig. veeel beter dan de kz-ates die ik ook beluisterd heb.
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Arcenon

Quote from: WickedGame on August 29, 2016, 15:35:27
Uiteraard is het een gok, maar veel van deze oordopjes worden door de recensenten vergeleken met bijv. de Shure SE215. En tja een gokje van 8 tot 15,- euro is nog altijd te overzien.

Het topic op Head-Fi is ook gigantisch: http://www.head-fi.org/t/684159/chinese-asian-brand-info-thread-headphones-iems-amps-dacs

En hoe bevallen ze?  Ik heb overigens de gok genomen met een RHA TI20 setje, die grotendeels voldoen aan de verwachtingen maar niet de bass van de Monster Jamz evenaren ook niet met de ''bass filter'', dit kan ook liggen aan het zoeken naar de juiste maat dopjes, medium past halve bak, small past.. Ik denk dat ik niet ontkom aan links medium en rechts small. Maar dat is nog even experimenteren. Verder denk ik ook dat mijn Sansa Clip wellicht net te licht is om de oortjes aan te sturen, volume moet voor 80% open voor wat power, volgend jaar maar eens op zoek naar een andere wat zwaardere PAP.

Quote from: Mayko on September 10, 2016, 17:25:55
http://www.areadvd.de/tests/test-highend-in-ear-kopfhoerer-akg-n40-bester-klang-und-modernste-technik-fuer-399-eur/

Deze oortjes lijken op de RHA variant alleen dan een stuk duurder, wel een goede om op het lijstje te zetten. Alleen vind ik het zonde om in deze prijscategorie mijn sansa clip te gebruiken als bron, de plug van de RHA oortjes is al zo groot als het apparaat zelf haha
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

WickedGame

Quote from: Arcenon on October 10, 2016, 10:34:48
En hoe bevallen ze?  Ik heb overigens de gok genomen met een RHA TI20 setje, die grotendeels voldoen aan de verwachtingen maar niet de bass van de Monster Jamz evenaren ook niet met de ''bass filter'', dit kan ook liggen aan het zoeken naar de juiste maat dopjes, medium past halve bak, small past.. Ik denk dat ik niet ontkom aan links medium en rechts small. Maar dat is nog even experimenteren. Verder denk ik ook dat mijn Sansa Clip wellicht net te licht is om de oortjes aan te sturen, volume moet voor 80% open voor wat power, volgend jaar maar eens op zoek naar een andere wat zwaardere PAP.


Ze bevallen erg goed. Heb ze tegen de veel duurdere Shure E4c gehouden. De plaatsing en soundstage is bij de E4c nog wel iets beter, maar de verschillen zijn wel marginaal. Het laag en sublaag is bij de Senfer iets meer aanwezig dan bij de E4c.

De v-shape sound vind ik wel meevallen. Neig eerder naar een wat neutraler geluid wat ze produceren. Het is niet zo dat de bass extra is aangezet (zoals bij de KZ ATE), of de high's meer nadruk hebben gekregen in de tuning.

Qua build quality vind ik de Senfer top! mmcx aansluiting, goede kwaliteit afwerking, en ze zitten voor mij in iedergeval wel top. Enige 2 puntjes van kritiek die je kan hebben is dat de Senfer 4in1 wat zwaarder zijn waar het bij sporten mogelijk vervelend kan worden. En de meegeleverde kabel raakt snel in de war (ansich op te lossen door een andere kabel te bestellen/plaatsen).

Tja, eerlijk gezegd als je tot de 25 euro klasse kijkt dan zijn dit hele goede in-ears. Het lastige wat ik wel vind is dat bij head-fi er zoveel verschillende meningen waren dat het altijd een "gokje" blijft of het "jouw" sound is. Maar ik ben persoonlijk erg blij dat ik ze heb aangekocht.

Als spare heb ik ook nog de KZ ATE aangekocht. Deze zijn erg heel anders qua sound. Veel warmer, en meer bass heavy.