Zoekfunctie?

Started by Sander Sassen, March 28, 2004, 16:17:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sander Sassen

Wanneer komt de zoekfunctie weer terug? Alle onderwerpen afstruinen op zoek naar een antwoord op je vraag is niet echt efficient en eerlijk gezegd nogal tijdverspilling.

Sander Sassen

[email protected]
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

The Foundation

ik wacht daar ook op !!

en gelieve ook een effeciente zoekfuncktie te programeren !

Erik

Wbt efficientie de oude werkte idd slecht, kwam met allerlei onzin terug. Maar de nieuwe heeft ooit één dag gewerkt en die kwam wel met alle goede resultaten terug. Ik zou echter niet al teveel hopen op een snelle oplossing gezien het huidige tijdspad.

grt,
Erik
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Voordeel is dat we ondertussen weten wat het probleem is, we moeten alleen 100% zeker weten dat de oplossing die we voor ogen hebben niet de dB vernield.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kuiperik

Dacht al dat ik erover heen keek, ben namelijk nieuw op dit forum, maar er is dus echt geen zoekfunctie. Is er al enig idee wanneer deze geactiveerd wordt?
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

J.A.F._Doorhof

Meest gestelde vraag ;D.
We werken er hard aan, maar wachten op dit moment op een antwoord.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Del member

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 30, 2004, 22:50:49
Meest gestelde vraag ;D.
We werken er hard aan, maar wachten op dit moment op een antwoord.

Ipv te wachten op een deadlock, waarom het heft niet in eigen handen nemen en eens beginnen nadenken ipv het lot van het forum over te laten aan derden. Begin alvast de MySQL docs te doorspitten. Enkele oplossingen :

- aparte user aanmaken voor Queries, deze user in MySQL een quota geven zodat hij niet alle processing van je server opslorpt

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_MySQL_Database_Administration.html#User_resources

Deze aanpak is er een van OP=OP en is eerder een makkelijke bypass.

- de zoekfunctie ontlasten naar een replicated database server, MySQL heeft ingebouwde Master/Slave functionaliteit. Master = 't forum zelf, slave = enkel voor select queries = zoekfunctie.

Dit is een betere oplossing. Laatste en moeilijkste oplossing is je php code debuggen of SQL tracing aanzetten om te kijken waarom de zoekqueries de boel vertragen. Het lijkt me anderzijds vreemd dat enkel htforum dit probleem heeft ism SMF. Google is your friend.

Gewoon hopen dat Mever er iets aan doet is geen oplossing.

Fred.

J.A.F._Doorhof

Geen conclusies trekken die niet waar zijn aub.
Mevers is er HEEL hard mee aan het werk, maar het forum moet niet vertragen, er zijn meer SMF forums met dit probleem, ook bij SMF wordt er naar gekeken.

We zijn met meer oplossingen bezig, maar we kunnen geen russisch roulette spelen met de dB, de zoekfunctie komt zeker terug, maar we willen eerst een antwoord van iemand die er veel vanaf weet of de oplossing van Mevers op de lange duur gaat werken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: ub4b on March 30, 2004, 23:24:52
Dit is een betere oplossing. Laatste en moeilijkste oplossing is je php code debuggen of SQL tracing aanzetten om te kijken waarom de zoekqueries de boel vertragen. Het lijkt me anderzijds vreemd dat enkel htforum dit probleem heeft ism SMF. Google is your friend.

Gewoon hopen dat Mever er iets aan doet is geen oplossing.

Ik vind het ook ENORM vervelend dat de zoekfunctie zoek is maar niet iedereen heeft de tijd om naast het dagelijkse familieleven, het runnen van een winkel en alomtegenwoordig te zijn op een forum technische documentatie te doorspitten en te experimenteren. Laat ons blij zijn dat het forum er ueberhaupt is.

Noot: maar je mag wel een beetje opschieten met die zoekfunctie, Frank. ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer