Compleet verwijderen share op Lacie 4TB externe HD

Started by VlisChris, February 27, 2016, 17:52:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Ik heb een paar dagen geleden een externe 4TB HD gekocht van Lacie.
Bij het installeren heb ik niet goed opgelet, en daardoor zit ik nu met een share van 800GB op mijn schijf die ik volstrekt niet wil hebben. Die ruimte heb ik nodig.

Ik heb al geprobeerd om de schijf met behulp van Schijfhulp te formatteren. De share heb ik al geprobeerd te formatteren. Formatteren met verschillende gradaties van heftigheid. De software van Lacie heb ik er al bijgepast om te kijken of ik die 800GB ook kan terugbrengen naar 0.

Maar ik loop echt even vast.

Wie oh wie kan mij helpen om de schijf gewoon als een volwaardige 4TB schijf in te kunnen zetten? Ik wil deze schijf voor back-up gebruiken. Dus hoe eerder iemand mij kan helpen, hoe fijner het is ;)


Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

james_bond

#1
Een en ander hangt natuurlijk van je besturingssysteem af. Van Mac heb ik geen verstand maar voor Windows (10) zou ik het als volgt doen:
Configuratiescherm>Systeembeheer>Partities op harde schijf maken en formatteren. Met rechts klikken op de juiste schijf en op het juiste volume deel en vervolgens verwijderen. Je zou dan weer de volledige 4T tot je beschikking moeten hebben.
HT: Epson EH-TW9300, Epson EH-TW3200, DENON AVR-X6700H, Onkyo HT-S9405THX, 2 paar Translator Heliodoor, Translator Center 12, Dune Solo 4K,Apple TV 4K, Projecta Tensioned Elpro RF Electrol 122inch (zichtmaat 270 cm x 152 cm), Zyxel NAS540.

VlisChris

Goed punt. Ik werk met OSX 10.11

Maar ik zal eens zoeken naar iets om een partitie mee te verwijderen. Op die term had ik volgens mij nog niet gegoogeld.
Thanks voor het meedenken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Joepie!

Even wat google werk op partitie verwijderen, en je komt een eind ;)
Uiteindelijk ontdekt dat lk niet op de naam van de share zelf moet gaan staan (of het nu de 3.2TB of de 0.8TB versie van de shares was). Maar echt op de naam van de HD zelf. DAN kun je wel voor partitioneren kiezen. En als je dan weer de 800GB versie aanklikt kun je die weer probleemloos verwijderen. Uiteindelijk was het echt 1 minuut werk ofzo.

Bedankt voor het in de goede richting sturen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

james_bond

HT: Epson EH-TW9300, Epson EH-TW3200, DENON AVR-X6700H, Onkyo HT-S9405THX, 2 paar Translator Heliodoor, Translator Center 12, Dune Solo 4K,Apple TV 4K, Projecta Tensioned Elpro RF Electrol 122inch (zichtmaat 270 cm x 152 cm), Zyxel NAS540.

VlisChris

;)

Zaakje is nu bezig om de laatste 2 jaar foto's te importeren op mijn schijf.
Als dat klaar is maar eens een eerste back-up naar de nieuwe schijf maken.
En als dat weer klaar is kan ik eindelijk mijn foto's importeren in LightRoom, collections gaan aanmaken (nee, ik heb geen zin om de catalogus van de laptop te importeren :P), en dan kan ik eindelijk weer wat met fotografie zelf bezig zijn.

De afgelopen twee dagen ofzo ben ik enkel en alleen maar bezig geweest met die computer en harde schijf. Tot aan AppleCare bellen aan toe...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.