Phïlips DSS930 set voor op zolder ?

Started by yorkie13, February 25, 2016, 16:12:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Na lange tijd geen 2de stereoset te hebben gehad, ga ik een Philips 900 set ophalen.

De set is compleet en bestaat uit de volgende apparatuur :

DSC950 controller / digitale voorversterker
FT930 tuner met RDS
CD950 Bitstream CD speler
DCC900 DCC deck
DSS930 aktieve speakers met IsoPhase tweeter. Incl originele stands met de optionele spikes
R900 meubel

Deze Philips set heb ik een keer mogen beluisteren en is me eigenlijk altijd bij gebleven.

2 jaar geleden weer mogen beluisteren, en nu de gelegenheid deze voor een leuk bedrag te kunnen aanschaffen.

Komend weekend ophalen en installeren
http://members.home.nl/ll0ll/audio/philips-lhh-marantz/brochures/dss9301.pdf
http://members.home.nl/ll0ll/audio/philips-lhh-marantz/brochures/dss9302.pdf
http://www.dutchaudioclassics.nl/img/reviews/dss930se.pdf

Richi

Leuk man! Zo heb ik een Kenwood set op zolder.  ;D  :thumbs-up:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Met een M2 eindbak...KOOP IK!!!!!  :D

Mooie set die van Philips. Hoe klinken die speakers eigenlijk ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Komt me bekend voor die set [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Kempenaartjes

Exact dezelfde set in bezit gehad. Qua geluid niet slecht ;). Veel plezier ermee!

twani

Heeft zoiets nog eens iets van een récap nodig?  En ruststroom afstellen?

Kortom healthcheck oid...?

Siddartha

Heb de cd 950 even gehad, erg fijne speler!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Richi

Quote from: chansig on February 25, 2016, 16:45:15
Met een M2 eindbak...KOOP IK!!!!!  :D

Haha, nee joh: een DA-9010 versterker met een mooie KT-7020 tuner.  :music:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

yorkie13

Aangezien de Philips dss940 digitaal aangestuurd wordt, is het lastig of onmogelijk om er een
actieve subwoofer bij aan te sluiten.

Het aangeboden signaal is digitaal tot in de luidspreker, welke over een eigen d/a converter beschikt.

Eens kijken of er toch iets mogelijk is.

NewHT

Heb deze set gehad, destijds overgenomen van mijn vader. Daarna zelf verkocht aan een liefhebber en achteraf nog wel eens gedacht dat ik het nooit had moeten doen. Heldere klank en krachtig genoeg om in grote en moeilijke ruimtes volume te produceren.

Geniet ervan!

martin778

#10
Foto kon wat netter, ja  :P
https://goo.gl/photos/5Kc141T15LHL9BZv5

Het is trouwens de DSS930, DSS940 waren de kleintjes.
Volgens mij hadden die vergelijkbare units als de Legend II:



+
Tot mijn weten is al het signaal via DSS Link inderdaad digitaal PCM en elke speaker heeft een eigen DAC + 24Bit Motorola DSP.
Het signaal is aan beide kanten gelijk en pas in de speaker bepaal je of hij links/rechts/center wordt.
De speakers hebben een doorlus mogelijkheid dus wellicht kun je het signaal dat gelijk eruit komt even D-A omzetten en dan een sub eraan hangen.

Robiwan

#11
visueel is om te huilen zo lelijk/goedkoop ogend, maar het klonk toch best goed ergens in 1992 tijdens een demo bij radio Correct :)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

yorkie13

#12
Na het nodige sleutelwerk staat de set nu te spelen met de cd951 analoog aangesloten.
Design is idd een kwestie van smaak.
Maar Philips was in 1992 zijn tijd ver vooruit met deze set.

Klinkt voor een simpele opstelling niet verkeerd.
Het laagste laag is wel enigszins afwezig onder de 40 hz.

Ben er in elk geval blij mee en volgend weekend verhuisd de set naar zolder.
De Philips isophase tweeter klinkt mooi open.

Nu nog op zoek naar onbespeelde DCC tapes.

martin778

#13
Quote from: Robiwan on February 28, 2016, 13:31:41
visueel is om te huilen zo lelijk/goedkoop ogend, maar het klonk toch best goed ergens in 1992 tijdens een demo bij radio Correct :)

Het is, eigenlijk ook best budget apparatuur maar voor een tweede set is het goed zat.  :colgate:
Het idee toen was voornamelijk "Hey wij zijn Philips, kijk eens wat we kunnen" dus het draaide echt om de features - digitale verbinding tussen pre en speakers, DSP etc. etc.
De laatste "high" end van Philips was de LHH serie maar die hebben wij in Europa niet gehad, verder natuurlijk de 960 / 980 lijn.

Er is trouwens nog een latere uitvoering - de 951, 931 etc. maar deze schijnt minder goed te zijn dan de 950 / 930, waarbij de latere nog in Belgie gebouwd zijn en de opvolgers in Taiwan.

yorkie13

Nu nog een passende app om de boel aan te sturen  :D

martin778

App?  ;D
Het zou leuk zijn als je in de DSC en DSSén Bluetooth kon plaatsen.

Nosferatu

Quote from: RA SUBS on February 28, 2016, 17:03:25
Na het nodige sleutelwerk staat de set nu te spelen met de cd951 analoog aangesloten.
Design is idd een kwestie van smaak.
Maar Philips was in 1992 zijn tijd ver vooruit met deze set.

Klinkt voor een simpele opstelling niet verkeerd.
Het laagste laag is wel enigszins afwezig onder de 40 hz.

Ben er in elk geval blij mee en volgend weekend verhuisd de set naar zolder.
De Philips isophase tweeter klinkt mooi open.

Nu nog op zoek naar onbespeelde DCC tapes.

Er staat me bij dat je BASF CO2 cassettes hiervoor kon gebruiken; even een gaatje erin boren zodat de cassette als 'DCC' werd herkend waarna er digitaal op werd opgenomen i.p.v. analoog.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

martin778

#17
Of je vindt een kennis met een Nak Dragon of iets dergelijks die voor je muziek gaat opnemen op de cassettes.
Een DCC kan prima gewone, analoge tapes afspelen maar niet opnemen.

+
Ralf, ik ga voor je op zoek naar nieuwe DCC bandjes, de Dragonfly doet het trouwens erg goed, toch een heel groot verschil tov. de ingebouwde DAC in mijn laptop.

yorkie13

Mooi dat de Dragonfly het goed doet als dac.
Heb deze zelf kort gebruikt op een MacBook air en gaf ook daar een behoorlijke verbetering.

Nieuwe DCC tapes vinden is nog niet zo eenvoudig.

denoontje


Quote from: martin778 on February 28, 2016, 18:10:04
Het is, eigenlijk ook best budget apparatuur maar voor een tweede set is het goed zat.  :colgate:
Het idee toen was voornamelijk "Hey wij zijn Philips, kijk eens wat we kunnen" dus het draaide echt om de features - digitale verbinding tussen pre en speakers, DSP etc. etc.
De laatste "high" end van Philips was de LHH serie maar die hebben wij in Europa niet gehad, verder natuurlijk de 960 / 980 lijn.

Er is trouwens nog een latere uitvoering - de 951, 931 etc. maar deze schijnt minder goed te zijn dan de 950 / 930, waarbij de latere nog in Belgie gebouwd zijn en de opvolgers in Taiwan.
old skool linn exakt....digitaal tot in de speaker[emoji41]

Richi

Laatst stonden er nog een aantal op Marktplaats. Daar staat nu ook een DCC speler op inclusief 20 bandjes voor 50 euro. Kan ook een mogelijkheid zijn.
Quote from: RA SUBS on February 28, 2016, 19:18:09
Nieuwe DCC tapes vinden is nog niet zo eenvoudig.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

yorkie13

Na een paar dagen luisteren toch niet helemaal wat ik zoek.
Setje gaat terug de verkoop en, en zoektocht gaat verder.

martin778

#22
Jammer zeg! :( :nopompom:
Ik denk dat je het setje snel kwijt bent, ik had meerdere reacties voor de DSS'en + controller, al is het leuker om de boel nog steeds compleet te houden.

yorkie13

Toch maar DCC tapes besteld om eens te testen.

yorkie13

Helaas speelt de dcc900 ook geen nieuwe DCC tapes
Loopt wel, maar geen geluid na opname.