Dutch Filmworks start campagne tegen individuele downloaders

Started by Teejoo, February 20, 2016, 09:12:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Tja,

wat vinden jullie hiervan. Films koop ik allemaal, of huur ik via iTunes.

Maar m.b.t. series ben nog steeds van mening dat hier gewoon nog geen alternatief is dat voldoende series afdekt. Zodra dat er is, ben ik de eerste die er een abonnement op neemt. En dat hoeft echt niet zo goedkoop te zijn als spotify of Netflix, zolang ze maar direct releasen en alles hebben.

Maar het maakt me wel een beetje onrustig dat die heksenjacht hier nou ook begint. Ik wil zelf kunnen bepalen wat en wanneer ik iets kijken, en ben bereid daarvoor te betalen.

http://www.emerce.nl/nieuws/672940

W.Otter

ik kijk toch geen films van dutch filmworks  :tounge: eenzaam process voor dhr. oerlemans
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Teejoo

Quote from: W.Otter on February 20, 2016, 09:56:27
ik kijk toch geen films van dutch filmworks  :tounge: eenzaam process voor dhr. oerlemans
Ik koop alle films, dus het gaat het me niet specifiek om Dutch Filmworks. Series daarentegen worden wel gedownload, en de distributeurs van die series kunnen natuurlijk gewoon volgen.

Kjelt

4 pagina's vandaag in de Volkskrant: "dood van de downloader".
Wat ik er over heb gelezen is dit vooral voor uploaders (was altijd strafbaar) EN voor notoire downloaders. Deze laatste groep (de notoire downloaders dus) krijgen dan eerst een waarschuwing en daarna als ze doorgaan een schikkingsvoorstel van 150 euro t/m 800 euro.
Het is niet anders, we waren dan ook flink verwend met gratis content, waarbij ik zelf ook alles wat ik echt goed vond weer kocht op bluray (daarvoor op dvd en laserdisc  :wacko: )
De groep nu en dan downloaders (die bv een aflevering op tv hebben gemist en deze binnenhalen) worden niet aangepakt, aldus de Volkskrant, geen garantie.

Tja tv series worden nauwelijks in NL up to date uitgezonden, ook Netflix loopt seizoenen achter met sommige series of ze halen ze uit het assortiment.
Enigste optie die je dan rest is 3/4 jaar te wachten tot het seizoen in de USA is uitgezonden en dan hier de Bluray box te kopen, wel betere kwaliteit en goede ondertiteling want wat ik soms voorbij zie komen aan foutieve vertaling  :D

Wat ik zelf persoonlijk mis is bv een optie om zeer gericht een bepaald item te kunnen/mogen kijken. Bv van HBO heb ik twee series waaronder GOT die ik volg, moet ik daar dan 17,95 per maand voor betalen? Beetje teveel lijkt me 5 euro per aflevering. Je zou dan eigenlijk via een portal van HBO met ideal een gewatermerkte aflevering willen kopen.
Gaat allemaal wel komen maar voorlopig nog niet, ga ik maar weer boeken lezen  ;D


apogeefreak

Als je ssl naar usenet gebruikt kunnen ze niet eens je ip nummer afluisteren dus het gaat alleen om de peer to peer downloaders toch? Die ook nog eens niet een proxy gebruiken :)
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Kjelt

Ze kunnen aan de usenet provider de naam en adres van het gebruikte account opvragen (tijdstip en laatste (geproxied) ip is voldoende) en de meeste usenet providers geven dat tegenwoordig zonder horten en stoten. Je kunt het zo moeilijk mogelijk maken maar uiteindelijk mochten ze willen vinden ze je wel.
Echter ik denk niet dat ze zo ver gaan bij gewone downloaders, eerder bij uploaders en hele grote downloaders.

apogeefreak

Ja maar ze weten niet wat je download met ssl? Ik heb interesse in ornithologie en download heel veel vogel plaatjes hoor! :D
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Kjelt

Dat is waar, alleen als ze aan je deur staan en je mag even 12TB aan vogelplaatjes laten zien, gaat dat lukken ?  :D

vtuinen

Quote from: Kjelt on February 20, 2016, 17:09:27
Dat is waar, alleen als ze aan je deur staan en je mag even 12TB aan vogelplaatjes laten zien, gaat dat lukken ?  :D

Ja hoor...

The Birds
Birdman
To kill a mockingjay
One flew over the Cuckoosnest ....  :-X
Equipment check my avatar

Teejoo

Quote from: apogeefreak on February 20, 2016, 15:08:28
Als je ssl naar usenet gebruikt kunnen ze niet eens je ip nummer afluisteren dus het gaat alleen om de peer to peer downloaders toch? Die ook nog eens niet een proxy gebruiken :)
Ik neem aan dat je bedoeld SSL activeren bij je Usenet-serviceprovider instellingen in (in mijn geval) SABnzbd? Dat heb ik.

koosnaampje-audiofiel

Ik heb vpn, neem aan dat mijn IP niet traceerbaar is.
:colgate:
Klipsch, Denon.

apogeefreak

Quote from: Teejoo on February 20, 2016, 18:48:52
Ik neem aan dat je bedoeld SSL activeren bij je Usenet-serviceprovider instellingen in (in mijn geval) SABnzbd? Dat heb ik.

Ja klopt by sunny usenet moet je dan ook op een andere poort inprikken.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Robert T

Zowel NNTP over SSL als VPN/IPsec zijn niet 100% veilig. Het hangt er een beetje vanaf of een usenet provider logt welke data je binnen trekt maar gezien de bizarre hoeveelheid data er in usenet te vinden is lijkt me dat ondoenlijk. Geen idee wat er nou wel en niet gelogd wordt.

Overigens is met het opzetten van een standaard VPN een IP adres wel traceerbaar.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Raphie

Quote from: Robert T on February 21, 2016, 08:11:57
Zowel NNTP over SSL als VPN/IPsec zijn niet 100% veilig. Het hangt er een beetje vanaf of een usenet provider logt welke data je binnen trekt maar gezien de bizarre hoeveelheid data er in usenet te vinden is lijkt me dat ondoenlijk. Geen idee wat er nou wel en niet gelogd wordt.

Overigens is met het opzetten van een standaard VPN een IP adres wel traceerbaar.
klopt, VPN heeft met "vaste" aansluitingen zoals glas en coax geen nut
Men ziet dat er een tunnel wordt opgezet en met wat voor virtuele IP je connect via torrent clients newsgroups etc. Zijn allemaal standaard poorten. Ze kunnen de datastroom niet zien, maar wel wel naar welke virtuele IP je connect en op welke poort
Aan de ander kant heb je de torrent database, met een crosscheck met dezelfde virtuele ip en poort et voila, de circel is rond.
Vpn is leuk voor surfen om een end point te spoofen, maar als de provider meewerkt dan biedt het geen bescherming
JBL PRX Power!

Nooff

Laat ze eerst eens volledige toewijding geven aan het BD formaat. Met name met TV series is het inderdaad om te janken. Recent begonnen aan de serie Black Sails. Ik dacht, tof die koop ik op BD. Wat blijkt, alleen seizoen 1 beschikbaar hier en geen plannen om seizoen 2 op BD uit te brengen als NL release. Wel lekker op DVD trouwens. Man man, weer een reden om studio's te boycotten. Daar zit je dan met je halfbakken collectie. 

Teejoo


Teejoo

Quote from: Nooff on February 21, 2016, 09:13:46
Laat ze eerst eens volledige toewijding geven aan het BD formaat. Met name met TV series is het inderdaad om te janken. Recent begonnen aan de serie Black Sails. Ik dacht, tof die koop ik op BD. Wat blijkt, alleen seizoen 1 beschikbaar hier en geen plannen om seizoen 2 op BD uit te brengen als NL release. Wel lekker op DVD trouwens. Man man, weer een reden om studio's te boycotten. Daar zit je dan met je halfbakken collectie.
Dat, en gewoon de series allemaal beschikbaar maken. Voor films is dat allemaal wel goed geregeld inmiddels, maar voor series nog lang niet. En zo stimuleer je alleen maar het downloaden.

Kjelt

Films ook niet, de holywood blockbusters ala , maar buitenlandse filmhuis films zijn mondjesmaat verkrijgbaar en dan vaak nog in schrikbarende kwaliteit.
Ik durf gerust te stellen dat van alle films sinds 1910 meer dan de helft nog niet op bluray kwaliteit verkrijgbaar is, >25% ook nooit op DVD en zeker 10% (als het niet meer is) is nog nooit uitgebracht op welk consumenten medium dan ook.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Bij een torrent download share je toch zelf ook weer dezelfde content, dus dan ben je ook technisch gezien bezig met uploaden?
Daar zijn ze al langer mee bezig om aan te pakken.

N1v3K


W.Otter

Quote from: N1v3K on August  1, 2017, 16:45:42
Zeker weten?

oké, er staan er een paar tussen (20 van de 1186).. maar na het bekijken van die lijst denk ik niet dat Dutch Filmworks z'n geluk moet zoeken in het downloaden van content maar in het maken/distribueren van betere films.. Wat een rommel staat daar tussen zeg  :coffee:

Ik had laatst een geweldig voorbeeld! Ik heb een Netflix UHD abonnement en wou 'What Happend To Monday' gaan kijken, resultaat; niet te vinden. Dus ging ik even zoeken in torrents en heb daar een NFwebrip gedownload  :sarcasm: Ik heb dus een abo aangeschaft om dit soort praktijken te vermijden, prima als 'we' moeten betalen voor films en dat doe ik met alle liefde maar zorg er dan op z'n minst voor dat er een service verleend wordt waardoor mensen niet genoodzaakt zijn om het op een andere manier binnen te slepen. Ik download dus een illegale versie van een webrip waarvoor ik geabonneerd ben.

Ik vond dit vrij ironisch en kan daarom dit soort sancties niet serieus nemen. Neem bijvoorbeeld Spotify daar is gewoon het gros op te vinden in een prima kwaliteit en gebruiksgemak. Voordat ze zoiets voor films en series hebben vrees ik dat je mensen niet van het downloaden af houdt.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

evilniek

Quote from: W.Otter on August 29, 2017, 09:38:27
Ik had laatst een geweldig voorbeeld! Ik heb een Netflix UHD abonnement en wou 'What Happend To Monday' gaan kijken, resultaat; niet te vinden. Dus ging ik even zoeken in torrents en heb daar een NFwebrip gedownload  :sarcasm: Ik heb dus een abo aangeschaft om dit soort praktijken te vermijden, prima als 'we' moeten betalen voor films en dat doe ik met alle liefde maar zorg er dan op z'n minst voor dat er een service verleend wordt waardoor mensen niet genoodzaakt zijn om het op een andere manier binnen te slepen. Ik download dus een illegale versie van een webrip waarvoor ik geabonneerd ben.

Ik vond dit vrij ironisch en kan daarom dit soort sancties niet serieus nemen. Neem bijvoorbeeld Spotify daar is gewoon het gros op te vinden in een prima kwaliteit en gebruiksgemak. Voordat ze zoiets voor films en series hebben vrees ik dat je mensen niet van het downloaden af houdt.

Hoezo heb je geen keus dan, je kiest er toch zelf voor om een film of serie te downloaden, dat jij niet kunt wachten is gewoon een slecht excuus imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

gerard1

Quote from: evilniek on August 29, 2017, 12:13:20
Hoezo heb je geen keus dan, je kiest er toch zelf voor om een film of serie te downloaden, dat jij niet kunt wachten is gewoon een slecht excuus imho.

Hij heeft wel een keus en heeft daar prima gebruik van gemaakt  ;D ;)
Op deze manier dwing je de markt ook, om zich aan te passen en langzaam aan doet deze dat dan ook.