Yippie

Author Topic: Het 'grote' NAD topic  (Read 68104 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 728
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
Re: Het 'grote' NAD topic
« Reply #600 on: December 13, 2020, 17:26:25 »
... nou, met de Ncore ev die ik had was het een beetje hetzelfde verhaal. Die werd duidelijk warmer wanneer de set op een laag volume stond te spelen dan wanneer ik het volume flink op voerde.
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM-10  ||  Marantz NA-11s1  ||  Audiolab 6000 CDT

Offline Rob46

« Reply #601 on: December 13, 2020, 17:39:16 »
Ik zou de tips ter harte nemen en de configuratie voor de eindbakken gebruiken zoals in mijn set de situatie is; bridge dus.  Mono voor iedere luidspreker. Niets geen last van temperatuur wisselingen tijdens belast -en onbelast gebruik. In mijn optiek een veilige manier om zo de luidsprekers aan te sturen.

Ik heb ondertussen hier een klein stapje gemaakt door PureCable XLR ipv Audioquest tussen de vv en de eindversterkers te gebruiken. Net effe meer dynamiek.....
[NAD C 658][2 x NAD C 298 in bridge configuratie][Dynaudio Confidence C1 Platinum][Purecable Nano Ultimate]

Offline doorofnight

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 869
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #602 on: December 13, 2020, 17:43:55 »
Met Lyngdorf met de TDAI versterkers heb je hier ook mee te maken. Lyngdorf verwacht dat je de frequenties die je niet gebruikt uitfiltert en mocht je de TDAI ge´ntegreerde versterker de luidsprekerklemmen niet gebruiken en wel de digital out (zoals ik) dan moet je in het menu aangeven dat er geen signaal naar de klemmen moet.

Hun verklaring:

With Bi-Amping, the amplifier powering the bass has no speaker-load in the high-frequencies, the energy from these frequencies will turn into heat in the output filter. If the components of the output filter break, the speaker drivers will be damaged. Lyngdorf amplifiers employ a sophisticated design, and we have not yet experienced a broken output filter, but in order to protect the amplifier and speakers from potential damage, you should activate the built-in digital crossover of the TDAI-2170 and remove the high-frequency energy (above 5,000 Hz) from the SDA-2400 driving the bass. This adjustment will have no audible effect.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170, Daphile Intel-NUC SSD streamer, D&D 8c

Offline TabCam

• Trade Count: (+1)
  • Total likes: 1092
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #603 on: December 13, 2020, 18:19:40 »
Ik laat de niet-techneuten elkaar lekker bang maken.  :withstupid:
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, Kingpin Tripath, LG CX6LA, RPi + PiCorePlayer, BlueSound Node 2i, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline VANZOMERENG

« Reply #604 on: December 13, 2020, 19:50:45 »
... nou, met de Ncore ev die ik had was het een beetje hetzelfde verhaal. Die werd duidelijk warmer wanneer de set op een laag volume stond te spelen dan wanneer ik het volume flink op voerde.

Dit is gaaf zeg  ;D  als je thuis van moeders weer de opmerking krijgt "kan het wat zachter" heb je nu een excuus,
"kan niet schatje" anders gaat mijn versterker kapot.... echt waar hoor... ik heb het hier zwart op wit"   :D

Luidsprekers: B&W 702S2, Amp: Rotel RA-1592, DVD: Denon DVD-3800BD, Streamer/Dac: Pioneer N70-A, Koptelefoon: AKG-701

Offline Rielplayer

• "Niet wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 101
« Reply #605 on: January 11, 2021, 15:19:55 »
Sinds ik de M10 in bezit heb, kijk ik ook weer veel films. Het geluid via de M10 is gewoon erg goed met film kijken.

Stel dat ik de M10 inruil voor een T778, ga ik er dan in stereo veel op achteruit? Het idee is dan om 5.1 te gaan draaien eventueel.
LG Oled 55B6V - NAD M10 - Sonus Faber Principia 7

Offline TabCam

• Trade Count: (+1)
  • Total likes: 1092
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #606 on: January 11, 2021, 16:17:26 »
Voor films en series zal het geen groot verschil zijn, eerder vooruit. Qua stereo, tja, ik juist heel veel moeite het zo gescheiden mogelijk te houden omdat het in mijn set wel zoveel uit maakt. Helaas heeft de M10 geen HT-bypass optie voor zover ik kan zien :nopompom:.
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, Kingpin Tripath, LG CX6LA, RPi + PiCorePlayer, BlueSound Node 2i, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000