Het 'grote' NAD topic

Started by tommi, February 12, 2016, 22:58:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Quote from: r_flagg on October 25, 2020, 23:07:07
Ik overweeg om een NAD M12 als voorversterker te nemen om te combineren met Mola Mola kaluga's
Iemand hier ervaring met deze combi ?

Wel met de M12 icm Auralic mono's, geweldige combi en mooiste wat ik ooit in huis heb gehad.
Die M12 is prachtig gebouwd en plaatje om te zien, gebruiksgemak en geluid uitmuntend.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

r_flagg

Is de M32 ook goed als VV te gebruiken en hoe verhoudt hij zich t.o.v. de M12?
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

vik

Gisteren was het dan eindelijk zo ver en heb ik de nieuwe NAD M28 afgeleverd en geïnstalleerd bij forum lid Rwinkel. Rwinkel had het al niet zo slecht met zijn NAD M27 eindversterker daar niet van.  8)

Verder heeft hij een hele fraaie NAD M17 processor in huis en ook een prachtige set Dynaudio Evoke luidsprekers..and we all know ""Danes don't lie"  en dat geldt ook voor de impedantie:   4 Ω (3 Ω minimum @100Hz) kortom ze kunnen wel wat power gebruiken.


  • Evoke 50
  • Evoke 25 center
  • Evoke 10

Naar aanleiding van de foto's zul je ongetwijfeld denken " daar hebben weer een typische huiskamer aka het "galm bakje"en dat klopt deels ook wel. Behalve dat de eigenaar de ruimte akoestisch heeft laten meten en behandelen, en serieus wat geld heeft geïnvesteerd naar aanleiding van een heel plan.

De kers op de taart was Garmt die daar uren heeft gezeten om Dirac te optimaliseren en de laatste procenten er uit heeft gehaald. Kortom prima omstandigheden plus set om verschillen te kunnen weergeven.

Voordat we de M28 hebben geplaatst uiteraard nog even wat bekende nummers geluisterd om een indruk te krijgen van de M27. Ik had ook mijn Sony uhd speler meegenomen met flink wat bekende test schijven maar helaas was de remote er van door en die test hebben we dus niet gedaan. Enkel stereo dus door middel van de interne streamer op de NAD. We vonden dat allemaal prima (ook de partner van Rwinkel zat er bij) en ook voldoende om een referentie op te bouwen.

Eenmaal de M28 aangesloten was het al vrij snel duidelijk dat de M28 toch best een mooie upgrade is t.o.v van de M27. Het geluid kwam losser van de speakers, leek over het algemeen krachtiger maar het viel ons ook op dat vocalen wat natuurlijker klonken met meer precisie. Dit kwam ook meer de ruimte in t.o.v de M27.

Een blik op de gezichten van Rwinkel en zijn partner gaf ook mij weer een super tevreden gevoel en altijd mooi om te zien.

Ben ik nu bezig om de veren in mijn eigen... nee absoluut niet. Ik probeer ook niet mijn eigen handel te promoten ook dat zeker niet.

Wat ik wel mee wil geven is het volgende: als je ooit interesse hebt gehad (of nog steeds hebt) om de M28 te beluisteren, stap gerust naar je dealer en geef het een kans, en ga niet enkel en alleen af op websites zoals A.S.R die de M28 voor een groot deel in een slecht dag licht zetten. Het is leuk dat ze een apparaat aan een Audio Analyzer hangen met een prijskaartje van tegen de 30K.

Het geeft een vertekend beeld van de werkelijkheid en daarmee bedoel ik te zeggen dat je een set in het geheel moet beoordelen en ook zeker moet gaan luisteren. Mijn partner in Duitsland weet als geen ander hoe je moet meten en geeft ook zelf aan dat meten "slechts" een deel is van het complete verhaal en de rest bestaat uit praktijk dus door te luisteren in een keten vorm. Alles heeft invloed!

Rwinkel liet dat A.S.R verhaal vallen en ik werd vanochtend vroeg wakker en heb dat eens zitten lezen op mijn mobiel. Ik werd er serieus niet goed van van wat ik daar allemaal lees. De mensen die een M28 in het bezit hebben en aangeven dat ze het wel degelijk een upgrade vinden t.o.v. een M27 die worden gewoon genegeerd.  :blink:

Hier krijg ik dus echt de kriebels van als ik dit lees.



Het is zeker geen verkeerde website maar trek ook zeker je eigen plan is mijn booschap. Ik vind de M28 zeker een mooie upgrade vanaf de M27 en mocht je in zijn voor een fraaie MCH versterker dan is de M28 een mooie versterker.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

rkwinkel

Het was gisteren een hele leuke middag met de m28. En wat een stap vooruit tov de m27. Het was met recht even spannend nav de slechte recensie van ASR. Volgens ASR zou dit een slechtere machine zijn dan de m27. Ik kon het mij al niet voorstellen dat het apparaat slechter zou zijn, en mijn verwachtingen zijn uitgekomen. Met recht een slecht advies van ASR en vraag mij werkelijk af hoe goed ASR zijn werk doet en hoe onbevooroordeeld deze site is. Ik gebruik ASR nu niet meer als referentiewebsite. Ben zelf een man van getallen en feiten, maar hier heeft ASR de plank volledig misgeslagen. Vraag mij dus meteen af of de rest van de informatie van ASR betrouwbaar is.


Viktor is echt een professional die weet wat hij doet. Als het slechter had geweest dan had hij dit zeker verteld. Hij hoort veel sets en heeft echt verstand van zaken ,los van het feit dat het een aardige kerel is en geen enkel belang heeft bij NAD.

Ik kan de m28 aanbevelen. NAD heeft het waargemaakt en echt een hele goede eindversterker afgeleverd.



Viktor wederom bedankt en #stay safe people.

papaleo

Leuk om de verslagen te lezen over je nieuwe aanschaf...je heb overigens een mooie setup  8) gefeliciteerd met de M28.
Gelukkig is de aanschaf positief uitgevallen ik draai zelf nog niet zo lang (7mnd) met een NAD m27 icm de M22.2 en ben hier (nog) uiterst tevreden over.
Ik weet niet hoelang jij met de M27 heb gespeeld...wellicht langer dat ik nu reeds doe,ik ben dus heel nieuwsgierig wat en waar de M28 een M27 overklast.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

rkwinkel

De m28 laat duidelijker de vocals horend, is een stuk muzikaler (altijd lastig dit soort begrippen). Meer controle, meer dynamiek, opener, meer detail en zuiverder.  De m27 was een hele goede machine, maar zou niet meer terug willen naar de m27. Het is echt een stap vooruit en heeft mijn verwachtingen overtroffen.

pvd_66

Quote from: rkwinkel on November 22, 2020, 15:15:04
De m28 laat duidelijker de vocals horend, is een stuk muzikaler (altijd lastig dit soort begrippen). Meer controle, meer dynamiek, opener, meer detail en zuiverder.  De m27 was een hele goede machine, maar zou niet meer terug willen naar de m27. Het is echt een stap vooruit en heeft mijn verwachtingen overtroffen.

Goed te lezen dat de M28 zo goed bevalt ondanks de slechte metingen. 
Genieten van de muziek en films is vele malen belangrijker dan alleen een "goede".
Ik als NAD M liefhebber geniet dan ook van zowel films als muziek. Ben benieuwd of je nog een andere bron hebt als de ingebouwde BluOs van de M17.
Veel plezier met de M28.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

rkwinkel

#482
Ik gebruik een Nvidia Shield, voor de rest geen br speler. Wellicht komt de ps 5 er nog. Tja als ik enkel op metingen had afgegaan, dan had ik de m27 gehouden. Blij dat ik dit dus niet heb gedaan. Maw ASR vind ik dus geen betrouwbare bron. Zou zeker deze site overslaan, mocht je goede informatie willen hebben.


Teejoo

Ik vond het wel flauw dat Vik hem niet eerst een weekje bij mij liet logeren  :D

rkwinkel

Quote from: papaleo on November 22, 2020, 14:53:24
Leuk om de verslagen te lezen over je nieuwe aanschaf...je heb overigens een mooie setup  8) gefeliciteerd met de M28.
Gelukkig is de aanschaf positief uitgevallen ik draai zelf nog niet zo lang (7mnd) met een NAD m27 icm de M22.2 en ben hier (nog) uiterst tevreden over.
Ik weet niet hoelang jij met de M27 heb gespeeld...wellicht langer dat ik nu reeds doe,ik ben dus heel nieuwsgierig wat en waar de M28 een M27 overklast.

Ik heb de m27 5 jaar gehad, dus kan het goed vergelijken. Was zeer content met de m27. Dank je voor het compliment.

pvd_66

Quote from: rkwinkel on November 22, 2020, 17:57:16
Ik gebruik een Nvidia Shield, voor de rest geen br speler. Wellicht komt de ps 5 er nog. Tja als ik enkel op metingen had afgegaan, dan had ik de m27 gehouden. Blij dat ik dit dus niet heb gedaan. Maw ASR vind ik dus geen betrouwbare bron. Zou zeker deze site overslaan, mocht je goede informatie willen hebben.

dat deed ik gelukkig al  ;DIk lees dat je je ruimte akoestisch aan hebt laten passen, dat hebben wij ook in onze woonkamer laten doen.
is het verschil met de M17 zonder en met Dirac dan nog erg groot?
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

rkwinkel

Ja Dirac geeft een enorm verschil en kan het zeker aanbevelen.

PascalP

#487
Quote from: vik on November 22, 2020, 10:59:43

Hier krijg ik dus echt de kriebels van als ik dit lees.





Die geeft gewoon een nieuwe definitie aan het woord mafklapper...
Ach, als Amir zijn schapen maar erin geloven is het goed, verder lekker links laten liggen die website  8)

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

eduard

#488
Ik denk dat op zich Amir de m28 vrij goed beoordeelde was nog steeds een van de best metende multichannel versterkers en amir zelfs zette de versterker nog steeds op zijn recommended list (van wat dat waard is). Alleen de meet resultaten waren niet zo goed als de purifi referentie. En vervolgens gaan aantal ASR leden er geheel met het topic vandoor alleen om dat hij iets slechter uit de cijfers kwam dan de referentie. Men negeerde inderdaad geheel de positieve reactie van andere gebruiker en ook dat het nog steeds een zeer goed metende versterker was. Met ASR topic moet je soms gewoon stoppen na de eerste pagina.
Ben benieuwt hoe de m28 zich verhoud tov de c298. Ben zelf nog steeds in de markt voor nieuwe eindversterking. Maar denk wel dat ik wacht tot halverwege volgend jaar even afwachten welke vernieuwing mbt purifi er aan gaan komen.

scoc

#489
Idd de M28 review op ASR was niet zo negatief men zei wel dat de M27 iets beter mat en dat er een paar interne componenten waren die beter konden. Maar het was zeker geen negatieve review. Wat er dan nadien op zo'n forum verder wordt gepost is soms leuk leesvoer maar ook vaak niet meer dan dat.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

vik

Just saying... dan spoor je gewoon niet dat je op basis van zijn meting gelijk een apparaat te koop zet die je wellicht persoonlijk best goed vond klinken.




Quote from: PascalP on November 22, 2020, 21:41:26
Die geeft gewoon een nieuwe definitie aan het woord mafklapper...
Ach, als Amir zijn schapen maar erin geloven is het goed, verder lekker links laten liggen die website  8)


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jahtari

Ik vertrouw meer op meetresultaten dan op subjectieve reviews van mensen die vaak hun eigen belangen (sponsoring, verkoop) de boventoon laten voeren. 90% van de reviews is niet meer dan een korte productpresentatie, gevolgd door een eigen subjectieve indruk. Iemand dus, die met zijn eigen voorkeuren, oren, ruimte/akoestiek, overige componenten en vooral belangen, vertelt hoe goed een product is.

Dat er bij ASR wat figuren rondlopen die op basis van meetresultaten overtrokken conclusies trekken, tja. Die vindt je ook in de subjectieve reviews. De mensen die "dag en nacht" verschil horen met een andere zekering, of "enorme verschillen" horen tussen kabels.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

rkwinkel

 Het was geen goede review en dat is nog veel erger. Verbazingwekkend vind ik het als ik het echt een verschil kan waarnemen en dit niet uit de testdata blijkt. Heb zelf jaren de m27 gehad , dus weet hoe de versterker klinkt. Daardoor weet ik ook dat de m28 beter klinkt. Dit blijkt dus niet uit de test. Mag jij twijfelen aan de subjectieve waarneming, maar ik twijfel aan de methode en dus de betrouwbaarheid. Zeker nu ik beide versterkers heb gehoord.

papito

Ik gebruik slechts 1 meetinstrument, gelijk het meest subjectieve wat er bestaat namelijk mijn oren. Die geven mij nl. Het meeste plezier en ROI. Jammer voor de meetpuristen maar dat is mijn bescheiden mening.  :pompom: :pompom: :pompom:

rkwinkel

Quote from: jahtari on November 23, 2020, 09:52:36
Ik vertrouw meer op meetresultaten dan op subjectieve reviews van mensen die vaak hun eigen belangen (sponsoring, verkoop) de boventoon laten voeren. 90% van de reviews is niet meer dan een korte productpresentatie, gevolgd door een eigen subjectieve indruk. Iemand dus, die met zijn eigen voorkeuren, oren, ruimte/akoestiek, overige componenten en vooral belangen, vertelt hoe goed een product is.

Dat er bij ASR wat figuren rondlopen die op basis van meetresultaten overtrokken conclusies trekken, tja. Die vindt je ook in de subjectieve reviews. De mensen die "dag en nacht" verschil horen met een andere zekering, of "enorme verschillen" horen tussen kabels.

Wat nog veel minder zuiver is, dat er in dezelfd tread aanbieders van Purify hun eigen spullen aanprijzen. Dat geeft nog meer vragen over de betrouwbaarheid en de objectiviteit.

papito

#495
Precies, en daarom blijf ik advies van "onafhankelijke verkopers" altijd met een vat zout nemen. Ben namelijk ooit zelf een blauwe maandag onafhankelijk financieel adviseur geweest en dat was buitengewoon subjectief in de praktijk(meer commissie was een beter product). Uiteraard vertelde men dit niet aan de afnemers van de producten. Hiermee scheer ik niet alle onafhankelijke verkopers over een kam dit is slechts mijn persoonlijke ervaring niets meer en niets minder. Er zullen ongetwijfeld genoeg verkopers zijn dit wel hun stinkende best doen om eerlijk te adviseren/verkopen. Als je er eentje vind koester deze personen! Ik ken gelukkig wel een leverancier die gewoon zegt dat een goedkopere component beter tot zijn recht komt in mijn set en mijn situatie als een duurdere component waarbij hij dus zijn eigen omzet effectief verminderd (op de korte termijn). Niet op de lange termijn want dit soort adviezen levert bij mij op de lange termijn namelijk mogelijk wel effect op omdat leverancier laat zien dat hij mijn beleving boven zijn eigen belang (geld verdienen) kan stellen! PM maar als je wilt weten wie het is.

Ik ga op advies van leveranciers wel luisteren/testen/demo doen maar uiteindelijk zijn het mijn oren die beslissen en niets anders. Ik zoek namelijk beleving en die haal ik niet uit papier met cijfers en meetgegevens en theoretisch betere componenten. Ik haal beleving uit kippevel op mijn armen als ik mijn hobby uitoefen. En als ik kippevel krijg dan zal het mij aan mijn derriere oxideren als een ander of een leverancier dat niet heeft. Ik geef mijn geld uit om mijzelf kippevel te geven en niet een ander.

Ik hoor namelijk niet of er een verschil van 0.0025% in THD zit op 75% vermogen. Maar ik hoor wel wat ik het prettigst/fijnst/mooist vind klinken, in mijn set in mijn situatie. Ik hoor ook niet of er een betere kwaliteit component in had gekund. Dat laatste is trouwens helemaal irrelevant daar ik de meeste van mijn spullen toch laat kietelen waarbij deze componenten vaak vervangen worden door andere componenten en dan hoor ik vaak wel en soms geen verschil, waarbij ik aanmerk dat ik het verschil in geluid niet altijd mijn centjes waard vind. En dan zouden die andere componenten misschien wel beter of slechter kunnen meten, dat weet ik niet want daar vraag ik niet naar omdat ik niet beoordeel op betere componenten in apparatuur maar op verbetering van geluid in mijn beleving.

Zo, weer genoeg geluld vandaag. Tijd om van de hobby te gaan genieten en hopelijk weer kippevel te krijgen van muziek en filmbeleving. Ik hoop dat jullie dat vandaag ook nog mogen gaan doen. Gewoon zitten en genieten en je niet druk maken of de meetresultaten wel goed zijn.

rkwinkel

Quote from: papito on November 23, 2020, 11:36:20
Precies, en daarom blijf ik advies van "onafhankelijke verkopers" altijd met een vat zout nemen. Ben namelijk ooit zelf een blauwe maandag onafhankelijk financieel adviseur geweest en dat was buitengewoon subjectief in de praktijk(meer commissie was een beter product). Uiteraard vertelde men dit niet aan de afnemers van de producten. Hiermee scheer ik niet alle onafhankelijke verkopers over een kam dit is slechts mijn persoonlijke ervaring niets meer en niets minder. Er zullen ongetwijfeld genoeg verkopers zijn dit wel hun stinkende best doen om eerlijk te adviseren/verkopen. Als je er eentje vind koester deze personen! Ik ken gelukkig wel een leverancier die gewoon zegt dat een goedkopere component beter tot zijn recht komt in mijn set en mijn situatie als een duurdere component waarbij hij dus zijn eigen omzet effectief verminderd (op de korte termijn). Niet op de lange termijn want dit soort adviezen levert bij mij op de lange termijn namelijk mogelijk wel effect op omdat leverancier laat zien dat hij mijn beleving boven zijn eigen belang (geld verdienen) kan stellen! PM maar als je wilt weten wie het is.

Ik ga op advies van leveranciers wel luisteren/testen/demo doen maar uiteindelijk zijn het mijn oren die beslissen en niets anders. Ik zoek namelijk beleving en die haal ik niet uit papier met cijfers en meetgegevens en theoretisch betere componenten. Ik haal beleving uit kippevel op mijn armen als ik mijn hobby uitoefen. En als ik kippevel krijg dan zal het mij aan mijn derriere oxideren als een ander of een leverancier dat niet heeft. Ik geef mijn geld uit om mijzelf kippevel te geven en niet een ander.

Ik hoor namelijk niet of er een verschil van 0.0025% in THD zit op 75% vermogen. Maar ik hoor wel wat ik het prettigst/fijnst/mooist vind klinken, in mijn set in mijn situatie. Ik hoor ook niet of er een betere kwaliteit component in had gekund. Dat laatste is trouwens helemaal irrelevant daar ik de meeste van mijn spullen toch laat kietelen waarbij deze componenten vaak vervangen worden door andere componenten en dan hoor ik vaak wel en soms geen verschil, waarbij ik aanmerk dat ik het verschil in geluid niet altijd mijn centjes waard vind. En dan zouden die andere componenten misschien wel beter of slechter kunnen meten, dat weet ik niet want daar vraag ik niet naar omdat ik niet beoordeel op betere componenten in apparatuur maar op verbetering van geluid in mijn beleving.

Zo, weer genoeg geluld vandaag. Tijd om van de hobby te gaan genieten en hopelijk weer kippevel te krijgen van muziek en filmbeleving. Ik hoop dat jullie dat vandaag ook nog mogen gaan doen. Gewoon zitten en genieten en je niet druk maken of de meetresultaten wel goed zijn.

Goed gezegd en sluit mij hier helemaal bij aan.

papito

thanks, kom straks ff op de koffie en een demo van je Natje! ;D

rkwinkel


jahtari

Quote from: papito on November 23, 2020, 10:48:32
Ik gebruik slechts 1 meetinstrument, gelijk het meest subjectieve wat er bestaat namelijk mijn oren. Die geven mij nl. Het meeste plezier en ROI. Jammer voor de meetpuristen maar dat is mijn bescheiden mening.  :pompom: :pompom: :pompom:
Uiteraard.

Maar als ik online informatie zoek, dan zie ik liever objectieve metingen erbij.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub