Het 'grote' NAD topic

Started by tommi, February 12, 2016, 22:58:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Inderdaad heel vervelend Leo en hoop snel met een antwoord te komen.  :(

Zelf heb ik ook nog even lopen struinen op het internet maar zonder suc6. Volgens mij gebruikt niemand deze functie laat staan proberen. Ook niet op AVS. Keep you posted!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Quote from: vik on May 21, 2020, 08:59:35
Inderdaad heel vervelend Leo en hoop snel met een antwoord te komen.  :(

Zelf heb ik ook nog even lopen struinen op het internet maar zonder suc6. Volgens mij gebruikt niemand deze functie laat staan proberen. Ook niet op AVS. Keep you posted!
Ja hoop ik ook,alvast bedankt. :thumbs-up:
Nee,ik geloof je dat niemand dit gebruikt...

Op mijn (nieuwe) auto zullen ook best functies zitten die ik wellicht niet of nooit zou gaan gebruiken maar als het aanwezig is dan wil ik ook dat het ,toch  ;)
Ik heb op,avs zojuist een draadje hierover aangemaakt...,eens kijken of ik daar reactie op krijg.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sion

Quote from: papaleo on May 20, 2020, 18:35:09

Er zullen best wel mensen hier zijn die denken....'waar maak je je druk om' want je gebruik nu toch de trigger kabel en je gebruik deze 'auto' functie toch niet....
Maar ik vind dat wanneer je een apparaat koopt van dit caliber en met deze prijs stelling je toch op zijn minst mag verwachten dat deze voor 100% werkt en niet voor 99% ook al gebruik je deze functie niet/nooit.

Ik herken het probleem wel. Ik heb ook heel vaak apparatuur gekocht van hetzelfde merk ( Philips / Sony ), waarbij dan ook gezegd wordt dat ze allemaal tegelijkertijd "in" kunnen schakelen en op standby kunnen gaan zodra je één apparaat uitschakeld.
Of dat je alles kan bedienen met één afstandsbediening, maar dat werkte bij mij eigenlijk nooit.

Kan het niet een ander apparaat in de keten zijn wat 'm 'aan' houdt?

Als ik alle apparaten had teruggebracht die niet voor 100% werkte, dan had ik geen enkel apparaat meer in huis staan.

Hoop voor je dat je er vrede mee krijgt.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

papaleo

Quote from: sion on May 21, 2020, 12:26:20
Ik herken het probleem wel. Ik heb ook heel vaak apparatuur gekocht van hetzelfde merk ( Philips / Sony ), waarbij dan ook gezegd wordt dat ze allemaal tegelijkertijd "in" kunnen schakelen en op standby kunnen gaan zodra je één apparaat uitschakeld.
Of dat je alles kan bedienen met één afstandsbediening, maar dat werkte bij mij eigenlijk nooit.

Kan het niet een ander apparaat in de keten zijn wat 'm 'aan' houdt?

Als ik alle apparaten had teruggebracht die niet voor 100% werkte, dan had ik geen enkel apparaat meer in huis staan.

Hoop voor je dat je er vrede mee krijgt.

Ach vertel mij wat...ik heb soms het gevoel dat sommige apparaten te vroeg op de markt gezet worden en dat 'wij' de problemen mogen aangeven en ze zo nieuwe firmware gaan schrijven...maw dit is voor mij heel herkendaar...,maar dit is ff anders.

Apparaten die doormiddel van software/firmware updates zullen verbeteren In der loop van tijd daar kan ik mij 'soms' wel in vinden Maar n eind versterker welke je zelf niet kan updaten dus waar je zelf niets meer aan kan veranderen daar heb ik meer moeite mee als deze uit de doos niet naar behoren werkt.
En nogmaals al zou ik het waarschijnlijk nooit gebruiken als dit soort eind producten in de doos zitten en afgeleverd worden aan de eindgebruiker dan moet het gewoon werken...zeker wanneer je een eindbak koopt die je onder de noemer 'highend' kan zetten.

Het probleem zit 'm niet dat deze aan blijft staan,maar in het feit dat je de 'auto standby' niet kan activeren.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

Maar uiteindelijk ga je deze met een trigger kabel in en uitschakelen. Dus stel NAD zou deze auto standby fixen, wat ik zeer betwijfel, dan nog ga je best gebruiken maken van de trigger dan ben je tenminste zeker dat hij aan of uitgaat wanneer het moet.

Een trigger kabeltje is zo besteld en problem solved.

Als ik alle toestellen zou moeten terugsturen waarbij 1 bepaalde feature niet goed werkt dan zou ik maar weinig overhouden.

Zo is bvb het 4K upscalen in de JVC N serie maar matig maar hij doet zoveel anders heel goed dat ik dan maar alles naar 4K schaal in de bron.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

sion

Blijf maar ver weg uit de buurt van Arcam dan ... want wat ik daar allemaal aan gebreken voorbij zie komen, kanelen die uitvallen, shiften van kanalen, codecs die niet werken, pfff ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

papaleo

Quote from: sion on May 21, 2020, 16:56:59
Blijf maar ver weg uit de buurt van Arcam dan ... want wat ik daar allemaal aan gebreken voorbij zie komen, kanelen die uitvallen, shiften van kanalen, codecs die niet werken, pfff ...
Arcam heeft jaren op mijn shortlist gestaan maar elke keer weer een dikke vette streep doorgehaald...


Quote from: scoc on May 21, 2020, 16:56:15
Maar uiteindelijk ga je deze met een trigger kabel in en uitschakelen. Dus stel NAD zou deze auto standby fixen, wat ik zeer betwijfel, dan nog ga je best gebruiken maken van de trigger dan ben je tenminste zeker dat hij aan of uitgaat wanneer het moet.

Een trigger kabeltje is zo besteld en problem solved.

Als ik alle toestellen zou moeten terugsturen waarbij 1 bepaalde feature niet goed werkt dan zou ik maar weinig overhouden.

Zo is bvb het 4K upscalen in de JVC N serie maar matig maar hij doet zoveel anders heel goed dat ik dan maar alles naar 4K schaal in de bron.

Wbt de trigger kabeltjes die gebruik ik ook om beide amps aan/uit te schakelen.

Maaaarrr...,of ik begrijp het niet of jullie begrijpen mijn insteek niet... ;)

Stel je wil een Mercedes S klasse aanschaffen,niet het minste model uit deze reeks bij Mercedes...en je hebt de aanwezige optie lijst doorgenomen er zit standaard ook een schuif/kanteldak in maar bij thuiskomst merk je op dat het kantelen niet werkt maar wel het volledig open schuiven van het dak...denk je dan ook...och, het dak kan wel gewoon open geschoven worden en ik zal de kantel stand toch niet Vaak of nooit gaan gebruiken dus daar maak ik geen punt van...laat maar zitten.
Het is geen Lada die je aanschaf...,dat je dáár met minder genoegen zou nemen kan ik mij wel wat bij voorstellen maar je koopt een S-klasse Mercedes dan ga je er van uit dat de aanwezige standaard accessoires ook gewoon zouden moeten werken ook al zal je dit niet gaan gebruiken.


Met 'toestellen' bedoel je waarschijnlijk apparaten die door software worden bestuurd, deze toestellen zullen in de loop van tijd worden voorzien van betere software waardoor die ene feature het waarschijnlijk wel gaat doen in de toekomst...tenminste dat verwacht/hoop je...,,ja toch?
Met een Amp is dit dit anders daar zal never nooit nieuwe software voor gaan komen, in ieder geval is dit niet zelf te updaten dus wanneer er iets niet werkt zal dit nooit worden opgelost mits ze dit in de fabriek door (hardware) een aanpassing of modificatie gerepareerd worden.

Ik wil ook gewoon weten of dat dit euvel een structureel probleem in de M22.2 is of dat dit exemplarisch is door bv een bepaalde batch/serie die de rollerband is afgekomen...zou het exemplarisch zijn dan zou het met een andere amp zo zijn/worden opgelost maar zou het een structureel probleem zijn...tja dan ben ik ook bang dat er in de nabije toekomst niets aan gedaan gaat worden tot het moment dat er wellicht een M22.3 gaat uitkomen dan zullen ze dit waarschijnlijk wel getackeld hebben of gewoon van de optie lijst geschrapt gaan worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

#382
Maar ... je gaat die optie dus niet gebruiken want je gebruikt een trigger kabel. Je kan dan 2 zaken doen: ofwel hou je het toestel en geniet ervan of je pakt de boel in en brengt het terug.

Trouwens op veel subwoofers werkt die auto detect op de rca ingang ook niet altijd goed of is te gevoelig en dan valt de sub uit als je te stil speelt. Tja ... dan ben ik zo iemand die deze op always on zet of trigger gebruikt indien aanwezig. Er zijn genoeg andere dingen om ons druk over te maken tegenwoordig  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

holco

Ik sta er ook wel zo in hoor, als het er op zit moet het werken ook!!
IMHO wordt er veel te veel geaccepteerd de laatste jaren waardoor een producent denkt dat hij er toch wel mee weg komt, als iedereen dat nu eens niet zou accepteren en de zooi gewoon terug zou geven zouden we op zeker met de tijd wel goed werkende apparatuur krijgen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

papaleo

Koop,je nu een Bonkyo setje dan is het een ander verhaal...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Ik begrijp je heel goed Leo en je hebt 100% gelijk. Wat er op zit moet werken klaar.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

 :D

Quote from: papaleo on May 21, 2020, 18:39:11
Koop,je nu een Bonkyo setje dan is het een ander verhaal...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

addesmo

Tja om nu een S klasse met nad te vergelijken ;)

papaleo

Quote from: addesmo on May 22, 2020, 18:52:27
Tja om nu een S klasse met nad te vergelijken ;)

Ja Hoezo...?
Ik vergelijk het niet met een Bentley of een Rolls Royce...,of denk jij dat ik toch beter een Lada had moet nemen in mijn vergelijk...
Heb jij soms een betere vergelijking dan?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Angus

Ik wil graag een externe HDD kopen voor op mijn C658, maar vraag mij af of ik er een kan gebruiken zonder voeding, dus die stroom van de USB aansluiting haalt of dat ik er een nodig heb met een externe adapter ? Ik denk aan de Seagate expension.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

mijkie

Ik heb er een Samsung qvo 1tb aan hangen met een sata-usb-3 adapter

Lager stroom verbruik en klinkt beter zeggen ze, ik vind t iets schoner klinken tov een 2,5 inch hdd


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Angus

Quote from: mijkie on May 24, 2020, 19:25:27
Ik heb er een Samsung qvo 1tb aan hangen met een sata-usb-3 adapter

Lager stroom verbruik en klinkt beter zeggen ze, ik vind t iets schoner klinken tov een 2,5 inch hdd


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Inderdaad een mooie oplossing, maar ik wil graag de 4 tb versie en dan wordt een ssd mij wat te prijzig. Maar een Seagate zonder externe voeding gaat wel werken denk je ?
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

mijkie

Dan snap ik dat je die te prijzig vind maar, heb je zoveel muziek ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Angus

Ja 1,5 TB heb ik nu wel al, en ik wil niet te snel te weinig opslag hebben.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

Angus

#394
Lastige van de updates van de C658 is dat je daarna alle instellingen kwijt bent. Ook met een paar minuten weer terug daar niet van.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

papaleo

Quote from: papaleo on May 20, 2020, 18:35:09
Wie speelt er hier met een NAD M22.2?
En dan met name de v2
Ik zou graag willen weten of de automatische stand-by functie bij 'jullie' exemplaar (wel) werkt...

Ik kreeg dus 3 weken geleden de M22.2 en de M27 en volgens de manual kon/kan je deze via de functie 'auto stand-by' de amp via een binnenkomend signaal laten aangaan en wanneer er geen signaal word gestuurd naar de amp zou deze na 30 min automatisch uit moeten schakelen.
Bij de M27 werkt dit gewoon zoals beschreven in de manual maar bij de M22.2 kan ik deze functie niet activeren....je hoeft geen 'raket geleerden' te zijn om deze functie te kunnen activeren maar wat ik ook probeer bij de M22 het werkt niet...,bij de M27 was dit een fluitje van een cent dus weet ik hoe je deze functie kan in en uitschakelen.

Ik zou hier wellicht niet/nooit zijn achter gekomen als ik de 2 amps gelijk via een trigger kabel zou hebben aangesloten op mijn processor waren het niet dat ik op het moment dat ik de 2 amps thuis kreeg en ging aansluiten ik nog geen trigger-kabeltjes had en ik deze dus voorlopig via deze auto stanby wilde laten schakelen.

Dus heb ik de M22.2 terug gebracht met de mededeling dat deze niet naar behoren werkte...
Ik had ook aangegeven dat ik geen genoegen zou nemen wanneer er een reparatie zou gaan plaatsvinden en ik alleen met een omruil akkoord zou gaan...De reden is dat ik nooit iets gebruikt koop en als ik iets nieuw koop en de unit is al kapot alvorens ik het gebruik heb ik dus alleen een omruil wil en geen reparatie.
Mijn unit is (standaard) toch opgestuurd naar AudioService en daar concludeerde ze dat de unit inderdaad niet goed werkte.
Ik zou dus een geheel nieuwe M22.2 krijgen...vandaag kreeg ik eindelijk een bericht dat ik de nieuwe M22.2 kon gaan afhalen...
Zo gezegd zo gedaan vanmorgen opgehaald en aangesloten en wat denk je....ook bij dit exemplaar werkt de auto stand-by functie niet....

Ik denk dan ook dat het niet iets exemplarisch is maar dat dit een structureel manko in de M22.2 is vandaar dat ik hier de vraag stel of dat er iemand hier met een M22.2 speelt en zou willen uitproberen of dat deze functie bij hem/haar ook niet werk of wel werkt.

Wellicht komt dit nu pas boven drijven omdat...,ten eerste om dat niet veel van deze M22.2 verkocht worden en ten tweede dat de eigenaren van deze type amp deze wellicht gelijk met een trigger kabel verbind met hun processor of AVR.

Er zullen best wel mensen hier zijn die denken....'waar maak je je druk om' want je gebruik nu toch de trigger kabel en je gebruik deze 'auto' functie toch niet....
Maar ik vind dat wanneer je een apparaat koopt van dit caliber en met deze prijs stelling je toch op zijn minst mag verwachten dat deze voor 100% werkt en niet voor 99% ook al gebruik je deze functie niet/nooit.

En opgelost!!
Het 'probleem' was uiteindelijk simpeler dan het in eerste instantie leek.
Als ze het bij NAD 'nog' niet eens weten hoe deze procedure gaat, hoe moet een dealer dit dan weten...

De techneuten bij NAD hebben bij het uitbrengen van de opvolger van de M22, de M22v2 verzuimd om de programmatuur/procedure in de manual te wijzigen/aan te passen.
Bij de nieuwste M22.2 zat en zit geen aangepaste Procedure in/bij de gebruiksaanwijzing om de 'Auto Sense Function' en de 'Auto Stanby Funtion' in/uit te schakelen deze procedure verschilt behoorlijk tov van de 'oude' procedure van de M22 en de M27 het is/was daarom dat ik (en niemand niet) deze functies niet kon Activeren.

Aan de ene kant ben ik natuurlijk blij dat ik wederom weer niet mijn amp moest gaan terug brengen en dat het nu is opgelost maar aan de andere kant is het toch wel slordig dat er én geen aangepaste manual in de doos zit en dat ze zelfs bij NAD op hun voorhoofd aan het krabben waren waarom deze functie niet werkte... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

Quote from: papaleo on May 27, 2020, 11:33:27
En opgelost!!
Het 'probleem' was uiteindelijk simpeler dan het in eerste instantie leek.
Als ze het bij NAD 'nog' niet eens weten hoe deze procedure gaat, hoe moet een dealer dit dan weten...

De techneuten bij NAD hebben bij het uitbrengen van de opvolger van de M22, de M22v2 verzuimd om de programmatuur/procedure in de manual te wijzigen/aan te passen.
Bij de nieuwste M22.2 zat en zit geen aangepaste Procedure in/bij de gebruiksaanwijzing om de 'Auto Sense Function' en de 'Auto Stanby Funtion' in/uit te schakelen deze procedure verschilt behoorlijk tov van de 'oude' procedure van de M22 en de M27 het is/was daarom dat ik (en niemand niet) deze functies niet kon Activeren.

Aan de ene kant ben ik natuurlijk blij dat ik wederom weer niet mijn amp moest gaan terug brengen en dat het nu is opgelost maar aan de andere kant is het toch wel slordig dat er én geen aangepaste manual in de doos zit en dat ze zelfs bij NAD op hun voorhoofd aan het krabben waren waarom deze functie niet werkte... ::)

Mooi dat je de oplossing hebt! Misschien fijn om deze ook te delen met ons voor toekomstige of huidige gebruikers  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

papaleo

Quote from: Marco66 on May 27, 2020, 13:14:18
Mooi dat je de oplossing hebt! Misschien fijn om deze ook te delen met ons voor toekomstige of huidige gebruikers  ;D

Als het goed is zal bij de nu uitgeleverde versies wel de juiste handleiding zitten...


Maar ik zal hier de manual/procedure bijvoegen;
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Matthijs1973

komt op mij over alsof NAD een super innovatief bedrijf is en te snel doorgaat naar nieuwe ontwikkelingen zonder de huidige producten netjes 'af te sluiten en op te leveren'. Maarreh, iemand al info over de levering van de nieuwe NAD M33?  ;D
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

jahtari

Is de nieuwe T778 nu gebaseerd op hypex ncore of ucd techniek?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub