Het 'grote' NAD topic

Started by tommi, February 12, 2016, 22:58:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Dirac live wordt de Pro versie met 96khz en 1000 speaker meetpunten.

https://www.youtube.co/watch?v=T5uZLRkY2Qs
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Petey

Interesting...
De pro versie zit er nu standaard op of pas na een upgrade?

DVDmartinDVD

Ben in blijde verwachting van een NAD M50.2  :pompom:
Deze gaat plaats maken voor de Auralic Aries.

Hopelijk eind volgende week binnen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Quote from: DVDmartinDVD on October 20, 2017, 12:23:03
Ben in blijde verwachting van een NAD M50.2  :pompom:
Deze gaat plaats maken voor de Auralic Aries.

Hopelijk eind volgende week binnen.

Cool! Gave upgrade!

Roeru117

#155
Quote from: DVDmartinDVD on October 20, 2017, 12:23:03
Ben in blijde verwachting van een NAD M50.2  :pompom:

Dan wordt je indrukwekkende toren nog indrukwekkender
Wat mis je dan nog uit de masters serie?  ;)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

DVDmartinDVD

@Bjorn, ja vet hè  :pompom:

@roeru117
Mis alleen de M32 maar daar heb ik niks aan ;)
De M50.2 was iets wat steeds in mijn hoofd bleef steken, heb een mooie deal kunnen maken met inruil van Aries.

Ben super benieuwd naar het apparaat heb hem zo blind gekocht en wat reviews gelezen.
Volgende week zal ik mijn gebruikers ervaring delen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Roeru117

Quote from: DVDmartinDVD on October 21, 2017, 12:34:25
Mis alleen de M32 maar daar heb ik niks aan ;)

Je kunt er vast wel een mooie plek voor verzinnen  ;D

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

DVDmartinDVD

Vandaag kreeg ik het verlossende mailtje dat de NAD M50.2 klaar stond om op te halen.

Manman wat een mooie speler zeg. Oké de hele master line is mooi :)

Even snel een kleine impressie.

Had even moeite met updaten, deze bleef halverwege hangen en duurde erg lang. Als uit gegedaan ook mijn netwerk opnieuw opgestart. Dit was dus het euvel, updaten ging als een speer.
Bluos opgestart en ging eigenlijk vanzelf.
Cd erin en copieren maar, duurt een kleine 15 minuten per cd.
Tijdens het rippen maakt deze wel lawaai, het rippen gaat dus niet geruisloos.
Beeldscherm is goed duidelijk, had liever een dimmer gehad dan een keuze uit 3 standen.

Speler aangesloten via AQ Diamond coaxiaal, klinkt nu al erg goed.
Speler heeft nog wel een inspeel perioden nodig.
Van het weekend lid worden van Tidal, ben benieuwd.

Vraag,

Is het mogenlijk om een externe HD met muziek naar de M50.2 over te zetten?
Om nu weer 300+ cd's te rippen ook zo'n werk
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Roeru117

Dat klinkt goed. Het blijven prachtige apparaten.

Kun je de m50.2 niet zien in het netwerk vanuit je computer? Als dat zo is dan kun je de muziek misschien op die manier doen kopiëren.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

DVDmartinDVD

De nieuwe NAD M17.2 met de AM17 Atmos kaart erin.
Grappig dat er dan voor een mini XLR uitgangen worden gekozen.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Quote from: DVDmartinDVD on November 26, 2017, 15:48:41
De nieuwe NAD M17.2 met de AM17 Atmos kaart erin.
Grappig dat er dan voor een mini XLR uitgangen worden gekozen.



Ik snap niet dat er nog composite video + component video op deze processor zit.... ::)

scoc

Quote from: DVDmartinDVD on October 26, 2017, 19:09:05
Vandaag kreeg ik het verlossende mailtje dat de NAD M50.2 klaar stond om op te halen.

Manman wat een mooie speler zeg. Oké de hele master line is mooi :)

Even snel een kleine impressie.

Had even moeite met updaten, deze bleef halverwege hangen en duurde erg lang. Als uit gegedaan ook mijn netwerk opnieuw opgestart. Dit was dus het euvel, updaten ging als een speer.
Bluos opgestart en ging eigenlijk vanzelf.
Cd erin en copieren maar, duurt een kleine 15 minuten per cd.
Tijdens het rippen maakt deze wel lawaai, het rippen gaat dus niet geruisloos.
Beeldscherm is goed duidelijk, had liever een dimmer gehad dan een keuze uit 3 standen.

Speler aangesloten via AQ Diamond coaxiaal, klinkt nu al erg goed.
Speler heeft nog wel een inspeel perioden nodig.
Van het weekend lid worden van Tidal, ben benieuwd.

Vraag,

Is het mogenlijk om een externe HD met muziek naar de M50.2 over te zetten?
Om nu weer 300+ cd's te rippen ook zo'n werk

Met de oude Nad M50 is deze gewoon als netwerk drive via het netwerk bereikbaar. Dus ik vermoed dat dit met de M50.2 niet anders is.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DVDmartinDVD

Quote from: scoc on November 26, 2017, 23:58:35
Met de oude Nad M50 is deze gewoon als netwerk drive via het netwerk bereikbaar. Dus ik vermoed dat dit met de M50.2 niet anders is.

De M50.2 is ook te bereiken via Windows en zie je dan ook 2 harddisks staan.
Om ook zeker van te zijn voor het beste geluid ben ik dan op het gemak mijn hele cd collectie aan het kopieëren.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: bmateijsen on November 26, 2017, 15:55:56
Ik snap niet dat er nog composite video + component video op deze processor zit.... ::)

Tja het kan zo maar zijn dat er toch nog mensen zijn die deze ingangen nodig hebben  :satisfied:

Liever zag ik een module met XLR ingangen en phono ingang, beide van hoge kwaliteit.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Tommd

Zelf ook de M50.2 gehaald. Met MQA klinkt hij fenominaal met mijn Ebu/Aes kabel. Veel meer rust, ruimtelijkheidheid en stabiliteit. Ook lijkt mijn laag wel een octaaf toegenomen zonder de controle te verliezen. Ik vind hem super mooi en ben er heel erg blij mee.

noot87

Dat zou mij toch weerhouden om een M50.2 aan te schaffen als bepaalde geluiden met octaven toenemen.  :unsure: :bigsmile:
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

rkwinkel

Iemand enig idee wanneer de AM 17 module uitkomt voor de masters ?

DVDmartinDVD

Op het AVS forum zijn er een paar die de AM17 module hebben.
Het lijkt er op dat ze nu worden verscheept.

Wacht wel even de resultaten af, voor aanschaf.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Laurens85

Rust, ruimtelijkheid, stabiliteit, een extra octaaf erbij.... toe maar... wat een terminologie weer. Ik heb een goed gehoor maar het komt toch echt niet in mij op om dat soort termen te gebruiken. Sorry hoor, maar wat een gelul. Even doorvragen: wie verklaart deze begrippen in de context van goede hifi? Ik laat me graag overtuigen!
Arcam SA20 | Monitor Audio Silver 300 7g | Pro-Ject Debut Carbon EVO + Ortofon 2M Blue | NAD C545BEE | NAD T567 | Bluesound Node2 | AppleTV 4K

Xander32

... wat een belabberde streamer moet zijn voorgaande streamer, de Auralic Aries dan zijn 😱
Dat zoiets überhaupt nog verkocht wordt.

Quote from: Laurens85 on September  2, 2018, 01:57:00
Rust, ruimtelijkheid, stabiliteit, een extra octaaf erbij.... toe maar... wat een terminologie weer. Ik heb een goed gehoor maar het komt toch echt niet in mij op om dat soort termen te gebruiken. Sorry hoor, maar wat een gelul. Even doorvragen: wie verklaart deze begrippen in de context van goede hifi? Ik laat me graag overtuigen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

xlr8

Ho ho, wacht even ;

Quote from: Tommd on December 19, 2017, 19:39:01
Ook lijkt mijn laag wel een octaaf toegenomen zonder de controle te verliezen.

Het 'lijkt' dus... maar toch een nominatie voor de bullshit award  :worship:

Opmerkelijk dat de eerdere streamer kennelijk tot 55Hz. speelde en de nieuwe gevoelsmatig naar 27,5Hz. duikt,   WOW! 
Ik heb dat effect enkel maar eens mogen beleven bij het toevoegen van een 15 inch sub in de set   :D


mijkie

#172
Je ziet t, kun je geen 15 inch sub kwijt in je luisterruimte, koop de juiste streamer [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

xlr8

Yep, en dat zelfs zonder de controle te verliezen... het blijft een fascinerende hobby waarbij de wonderen de wereld nog niet uit zijn  :sigh:

Staaled

de AM17 module is tevens een update naar Dirac ?
Dat zou nl eea verklaren vwb de waarneming(en).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)