Dayton UM18-22 18" DVC Twins build - testdrive!

Started by mimic, February 9, 2016, 08:22:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mimic

Qua specs neig ik toch naar die Inuke6000DSP. Hij is te koop nieuw voor 435 euro inc. gratis verzendkosten. Dat is een mooie prijs voor een bak vermogen en een capabele dsp?
KEF LS50W - Velodyne DD12

rho

Lijkt mij een goeie optie.
Je kan altijd de limiter instellen en je gain mooi inregelen. Beter wat overschot dan constant tegen de limieten van je amp aanschurken. Dan blijft ie ook lekker koel.

morca

Mijn 3000 is berekend op mijn drivers en blijft ook lekker koel.

Ik weet dat de 6000 vaak toegepast word.
Dat heeft meer met de prijs te maken als met bewezen combi.

rho

Als ie het niet goed deed hadden er velen al gezgd van toch iets meer te gaan investeren en een andere te kopen. ;)

Former member 78

Quote from: morca on February 11, 2016, 11:28:00
Mijn 3000 is berekend op mijn drivers en blijft ook lekker koel.

Ik weet dat de 6000 vaak toegepast word.
Dat heeft meer met de prijs te maken als met bewezen combi.

Ik ben meer dan tevreden over mijn 6000.
Daar heb ik lange tijd 2x 15'' en 2x 18'' mee aangestuurd.
Ding geeft geen krimp.

De 6000 is niet te vergelijken met die 3000 van jou.

Flavio

De 6000 is toch gewoon twee maal een gebrugde 3000 in dezelfde behuizing?
Als je maar oppast dat je niet lager dan 4 Ohm gaat per kanaal bij de 6000.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

morca

Quote from: ArjanR1 on February 11, 2016, 11:43:13
Ik ben meer dan tevreden over mijn 6000.
Daar heb ik lange tijd 2x 15'' en 2x 18'' mee aangestuurd.
Ding geeft geen krimp.

De 6000 is niet te vergelijken met die 3000 van jou.
Qua vermogen niet.
De opbouw wel denk ik.
Niet dat ik zeg dat er wat mis mee is.
Alleen dat ik liever de crown had achteraf.

mimic

Die Inuke6000 lijkt me een leuk begin, en past mooi bij het budget. Een occasion Crown is toch wel flink duurder.

Vanmiddag naar de meubelmaker, eens even kijken of die het willen zagen voor me.
KEF LS50W - Velodyne DD12

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

mimic

Even just to be shure; ik wil de subs ook echt voor films gebruiken. Ik ga niet idioot hard maar wil wel laag.

Dit is een grafiek waarin een closed 130liter ( geel ) tegen een vented 200 liter word afgezet. Weten we zeker dat ik ( met dsp en voldoende vermogen ) laag ga komen in het closed 130liter scenario?

Correctie; ik kan geen bijlagen uploaden dus maar even in text;

Closed 130L = F3 27Hz
Vented 200L= F3 20Hz
KEF LS50W - Velodyne DD12

Martijn M

Quote from: mimic on February 12, 2016, 10:24:29
Weten we zeker dat ik ( met dsp en voldoende vermogen ) laag ga komen in het closed 130liter scenario?

Ja, écht waar. Trust me, I'm an engineer!  :angel:
Dutch & Dutch

mimic

Check! Daar is de vrouw blij mee. ( met het feit dat ze geen 200 liter worden  :P )
KEF LS50W - Velodyne DD12

rho

Ik zie geen afbeelding. :(

Maar ik schat dat als je niet gek luid speelt dat het absoluut geen probleem zal zijn om met een DSP lekker vlak te gaan tot 20Hz en lager.

morca

Quote from: rho on February 12, 2016, 11:17:38
Ik zie geen afbeelding. :(

Maar ik schat dat als je niet gek luid speelt dat het absoluut geen probleem zal zijn om met een DSP lekker vlak te gaan tot 20Hz en lager.
Ik denk dat hij luid zat kan spelen.
Deze sub heeft een F3 die 10 hz lager is als mijn doos.
Ik voorzie veel gesloten geweld tot ver onder 20 hz ,bij juiste plaatsing en dsp.


rho

Ja dat lijkt me eigenlijk ook wel. Met zulk conus oppervlak en die Xmax moet je ook bij erg lage frequenties heel wat teweeg kunnen brengen.
En met die NU6000DSP heb je vermogen genoeg om er dat ook echt uit te halen.

We gaan de volgende statistieken in de gaten moeten houden: http://www.knmi.nl/nederland-nu/seismologie/aardbevingen
:headbanging:

mimic

Hehe :)

Die aardbeving hotspot, daar woon ik 25km vandaan dus dat merkt niemand!
KEF LS50W - Velodyne DD12

rho

Als je buren klagen kan je het stiekem daar op steken.  ;D

mimic

Exact!

Net bij de meubelmaker geweest, daar schik ik wel van. 2 subs, inc goed freeswerk/ verbindingen en klaar voor het lijmen = 400 euro. Ze zijn dat wel van watervast MDF ( nog een stapje hoger dan V313 ).

KEF LS50W - Velodyne DD12

mijkie

Dag werk voor 1 man en materiaal .... vind t niet heel gek !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mimic

Bij nader inzien, ja misschien valt dat wel mee.

Ik zou dan voor 400 euro krijgen ; 2x subs helemaal op maat gezaagd va watervast MDF ( met extra harde toplaag? ). Alles word rondom met een soort veer/groef gefreesd zodat ik perfect kan lijmen en geen kopse kanten heb. De units worden netjes gefreesd en verzonken. Voor 700 euro lijmen ze alles in elkaar.

Ik kan nog iets besparen als ik naar V313 ( groen ) ga.

KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Nog even wbt de versterking;

ik heb een minidsp, en mijn Anthem MRX700 heeft ARC. Ik heb dus opzich geen versterker nodig met DSP, echter verwacht ik dat ik met ARC ( hoe mooi dat ook werkt ) geen LT transform oid kan realiseren.

Ik heb een lichte voorkeur voor alles in 1, dus dan wint de Inuke6000DSP toch weer?
KEF LS50W - Velodyne DD12

rho

Met een miniDSP kan je heel makkelijk een LT toepassen. Er bestaat daar zelfs een specifieke module voor dacht ik.

mimic

Klopt, heb ik al even getest met wat andere woofers. Echter; ik zou het liefst de minidsp niet inzetten en alles in 1 versterker hebben zitten.
KEF LS50W - Velodyne DD12

flakkees

ik verwacht niet dat je heel veel dsp nodig gaat hebben met 2 gesloten 18'' drivers .
dat gaat niemand met me eens zijn dat weet ik , we gaan het horen als het spul speelt
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

mimic

Ik heb een dikke eindtrap van Classe over, die kan ik eerst wel eens voorzichtig gebruiken om te kijken waar ik op uit kom.
KEF LS50W - Velodyne DD12