Dayton UM18-22 18" DVC Twins build - testdrive!

Started by mimic, February 9, 2016, 08:22:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: mimic on March  2, 2016, 17:41:43
Erw, ik wil absoluut film geweld! Komen ze nu mee, als het hout net is gezaagd :)
Ik dacht die leest al een poosje mee,en heeft aan de hand daarvan de keuze gesloten gemaakt  ::)

mimic

Ach wat zou het ook, ik heb nu al ruzie om de afmeting van deze "kleine" gesloten subjes :)

Beetje roomgain + DSP ; ik ga voor 15Hz  :nowink:
KEF LS50W - Velodyne DD12

flakkees

ik zou me maar niet te druk maken
toen ik mijn gesloten diy sub nog had was er meer dan voldoende geweld bij films hoor
zonder dsp (2x 15'' in 190 liter gesloten met 2x 1100 watt op 4 ohm)
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Duck Twacy

Quote from: mimic on March  3, 2016, 08:51:16
Ach wat zou het ook, ik heb nu al ruzie om de afmeting van deze "kleine" gesloten subjes :)

Beetje roomgain + DSP ; ik ga voor 15Hz  :nowink:
Ik gebruik die 2 gesloten systemen niet voor HT maar op de gescheiden set voor muziek. Met zo'n ht sub kanaal bonkt het meestal veel harder. (daar heb ik een vrij simpele 12" Canton sub voor, niets speciaals)

Als ik op de muzek set bv de sacd van de Blade Runner soundtrack draai ( http://www.sa-cd.net/showreviews/8798 ) dan "voel" ik wel veel sub laag (rond 20 hz) . Beetje rare gewaarwording, je merkt wel dat het er is maar duidelijk horen doe je niet. Het is meer een soort druk op je oren.

mimic

Het hout is al gezaagd ( ziet er trouwens prima uit! ). Vanavond maar eens even passen.

De wederhelft was not amused, ik zal maar eens een bosje bloemen meenemen.
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Quote from: mimic on March  3, 2016, 08:51:16
Ach wat zou het ook, ik heb nu al ruzie om de afmeting van deze "kleine" gesloten subjes :)

Beetje roomgain + DSP ; ik ga voor 15Hz  :nowink:
15 hz gesloten ,of 15 hz gepoort voelt wel degelijk anders.
Wat je op,papier haalt zegt niks over hoe je de film ervaart.

Quote from: Duck Twacy on March  3, 2016, 12:53:07
Ik gebruik die 2 gesloten systemen niet voor HT maar op de gescheiden set voor muziek. Met zo'n ht sub kanaal bonkt het meestal veel harder. (daar heb ik een vrij simpele 12" Canton sub voor, niets speciaals)

Als ik op de muzek set bv de sacd van de Blade Runner soundtrack draai ( http://www.sa-cd.net/showreviews/8798 ) dan "voel" ik wel veel sub laag (rond 20 hz) . Beetje rare gewaarwording, je merkt wel dat het er is maar duidelijk horen doe je niet. Het is meer een soort druk op je oren.
Als je hem zelf bouwt en onder de 40 hz inzet naast een gesloten heb je dat bonkerige niet.
Wel dat geweld daaronder wat je huis echt laat schudden.
Maar ook dat strakke van een gesloten sub,soort hybride sub systeem  ;D

mimic

DIY handeling 1 is uitgevoerd, ik heb een heerlijk stille INUKE!

( gek op details; spot het merknaampje van de fans )
KEF LS50W - Velodyne DD12

rho

Kan je het exacte type fan even vermelden? De mijne is ietsje stiller maar ik denk dat er nog stillere fans bestaan. Dus ik zou die jij gebruikt ook eens willen proberen.

mimic

http://gelidsolutions.com/products/index.php?lid=2&cid=5&id=28&tab=2

Ik hoor de Inuke nu totaal niet meer hoe goed ik mijn best ook doe. Echter de air-flow is wel beduidend minder. Aangezien ik 2 inukes heb zal ik bij bealsting de boel eens vergelijken qua temperatuur.
KEF LS50W - Velodyne DD12

rho

Thanks!
Ik gebruik nauwelijks vermogen, maar ik durf hem toch niet helemaal passief te laten lopen. (sommigen doen dat wel) Een beetje airflow zal wel volstaan.

mimic

Dit flowed wel meer dan een beetje :)

Mijn lammelenfrees komt vanmiddag binnen dan kan ik eens met de kasten beginnen!
KEF LS50W - Velodyne DD12

rho


mimic

#112
Update;

beide kasten zitten deels in elkaar, het gaat best lekker. De Praxis heeft netjes werk geleverd, ik hoef slechts her en der bij te schuren :)

Edit; op de laatse foto is het stukje MDF ( baffle ) gewoon even om te kijken of het past. Nee dit is geen gepoorte sub aan het worden.
KEF LS50W - Velodyne DD12

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

#114
Quote from: rho on March  4, 2016, 09:16:03
Kan je het exacte type fan even vermelden? De mijne is ietsje stiller maar ik denk dat er nog stillere fans bestaan. Dus ik zou die jij gebruikt ook eens willen proberen.
Je kan ook een 12 cm fan monteren.
Die kan pas stil koelen.
Ik heb dat ooit geplaatst hier op het forum met foto,s.
Moet je wel een verloop op de achterkant, monteren,maar dat ging prima.
Mijn amp is een stuk stiller als die van Jeroen,die de stilste fan erin heeft gezet van 8 cm.

Quote from: mimic on March  4, 2016, 09:34:02
http://gelidsolutions.com/products/index.php?lid=2&cid=5&id=28&tab=2

Ik hoor de Inuke nu totaal niet meer hoe goed ik mijn best ook doe. Echter de air-flow is wel beduidend minder. Aangezien ik 2 inukes heb zal ik bij bealsting de boel eens vergelijken qua temperatuur.
Zou me niet te druk maken,ik blaas er ook bijna niks doorheen en heb nog nooit problemen gehad.

Deze fans van jouw zijn wel goed stil bij 900 toeren !

mimic

#115
De Twins spelen!

Er moet nog wel veel gebeuren maar ik kon het niet laten. Eerste indruk is fantastisch, het was laat dus ik heb nog niet veel gehoord, maar er komt een BK Monolith te koop  8)

Ik had de intentie ze voor de foto als paartje even mooi op te stellen, maar daar is mijn rug het even niet mee eens.





KEF LS50W - Velodyne DD12

rho

Ziet er bruut uit.
Ga je er nog een laag MDF omheen bouwen?


mimic

#118
Quote from: rho on March 13, 2016, 08:32:30
Ziet er bruut uit.
Ga je er nog een laag MDF omheen bouwen?

Er komt nog een baffle voor ( woofer netjes ingefreest e.d ) maar ik was te benieuwd.

Quote from: morca on March 13, 2016, 10:12:22
Grote jongen,s !!
Mooi hoor 

Dank je! Het valt me eigenlijk nog wel een beetje mee in het echt. Misschien raak in aan het formaat gewend.

Ik heb er het weekend even mee kunnen spelen, wauw! Na een beetje dsp klinkt het helemaal fantastisch. Wat me vooral opvalt is dat het sublaag veel beter gedefinieerd is, ik zou haast "preciezer" willen gebruiken. Het gaat dieper dan de Monolith ( en dat is al geen misselijke ) en heeft een stuk meer impact ( 1x 12" vs 2x 18 ). De woofers slaan nog nauwelijks uit en de Inuke 6000DSP lijkt het op zijn dooie gemak te trekkken. Wat een toffe combi voor het geld.

Voorlopige conclusie ; helemaal te gek!
KEF LS50W - Velodyne DD12

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


mimic

Quote from: chansig on March 14, 2016, 12:40:50
Hij veroorzaak geen Tsunami ?

Gr Hans

Quote from: morca on March 14, 2016, 12:49:55
Vinden je vissen die sub wel fijn ?

Scherp heren, jullie zitten op 1 lijn.

Nee geen tsunami, dit is een paludarium met een bodempje water en de rest planten. Er leven 2 vuurbuik padjes en een paar guppys in, maar die zie ik geen spier vertrekken bij dikke bass :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Duck Twacy

Hopelijk laat de kat de ronde rubber rol randen met rust  (alliteratie)

mimic

Dat mag ik hopen inderdaad!

Ik heb de kasten zo gebouwd dat ik relatief simpel een downfire sub kan maken. Ik ben ook nog aan het kijken of ik niet een frontje oid zal maken.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Et voila; meting 1.

Beide subs, 1 in de hoek de 2e op een voor de hand liggende plek ( maar dat staat nog niet vast ). Beetje ge-dsp-ed, maar tegen die afval onder 20Hz lijkt geen boost tegen op te kunnen? ( heeft geen effect iig ).

Is dit wat?
KEF LS50W - Velodyne DD12