laptop via wifi, wifi klapt eruit

Started by mutiara, February 8, 2016, 19:46:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mutiara

ik maak gebruik van de horizonbox van ziggo waarvan ik de interne modem/router gebruik.
via de bekabelde verbinding gaat alles perfect dwz. tv-signaal en streamen bedraad met de dune d1 ook perfect, evenals laptop gebruik bedraad.

draadloos heb ik geen probleem met de smartphones en tablet en met 1 laptop gaat het ook goed echter zo gauw mijn dochter met haar laptop via wifi wil verbinden klapt het hele wifisignaal eruit.
d.w.z. geen wifi meer op tablet laptop van mijzelf en smartphones.

de enige oplossing is dan de horizonbox opnieuw opstarten.

ik denk dus dat het probleem in de laptop van mijn dochter zit echter weet totaal niet waar ik moet zoeken.

iemand enig idee?
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

modde239

Mijn werd altijd door UPC afgeraden om het internet gedeelte van de Horizonbox te gebruiken en de modem van UPC daar voor te blijven gebruiken.....de UPC modem heb ik op bridge laten zetten en gebruik een Asus router werkt top....misschien een oplossing voor jou...?......

mutiara

zou idd een oplossing kunnen zijn; het rare is dat ik eigenlijk nooit problemen ermee heb gehad alleen met gebruik van de laptop van mijn dochter.
zojuist even bedraad haar laptop aangesloten en shit krijg de volgende melding; ethernet heeft geen geldige ip-configuratie?
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

donron

Eerder gevalletje van een dubbel ip-adres. Probeer het ip-adres van de laptop eens vast te zetten op een ander ip-adres dan dat ie nu staat

mutiara

zal ik straks even gaan proberen thnxs
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

dennism

Quote from: donron on February  8, 2016, 21:21:58
Eerder gevalletje van een dubbel ip-adres. Probeer het ip-adres van de laptop eens vast te zetten op een ander ip-adres dan dat ie nu staat

Vastzetten is juist in consumenten omgevingen vragen om problemen, tenzij je specifiek op de hoogte bent van de scope waarin de router adressen uitdeelt via DHCP en je enkel adressen gebruikt buiten deze scope.

Makkelijker is gewoon DHCP (automatisch gebruiken) op alle apparaten, mocht je apparaten hebben die een vast adres nodig hebben (bijv bij een NAS kan dit handig zijn), dan of een reservering op MAC adres instellen, of een vast IP waarvan je zeker weet dat deze buiten de DHCP scope valt.

donron

Tuurlijk, maar kennelijk werkt dhcp hier niet goed op deze laptop.

VTEC_genieter

#7
Ik zou bij een laptop geen vaste IP adres gebruiken als je die laptop ook naar andere netwerkomgevingen (school of bij een klasgenootje thuis) meeneemt.

Gewoon DHCP gebruiken. En je kan de IP lease vernieuwen.

Maar ik zou eerst de "opgeslagen wifi instellingen" op die betreffende laptop verwijderen.
De wifi verbinding voor jouw thuis bedoel ik. Die zit misschien nog als restant opgeslagen op die laptop.
Maar ik bedoel NIET de wifi instellingen in je router!

Nadat je de wifi instellingen voor thuis op die laptop hebt verwijderd, moet je die laptop opnieuw opstarten en op die laptop opnieuw zoeken naar je wifi SSID (naam van je wifi netwerk thuis). En dan opnieuw inloggen met jullie WEP/wachtwoord.
Hopelijk gaat het uiteindelijk werken [emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

mutiara

TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

katwax

Check laptop eens op beestjes of spyware.

Het eruit vallen van het signaal kan ook te maken hebben met een soort van overbelasting waardoor de router overbelast raakt en zo vast loopt.
Slechte driver zou dit ook kunnen veroorzaken, maar aangezien het altijd gewerkt heeft en nu plots problemen geeft lijkt mij dit eerder onwaarschijnlijk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mutiara

Opgelost! De switch die ik boven in mijn werkkamer heb blijkt de boosdoener te zijn.
De laptop maakt nu normaal Verbinding terwijl de wifiverbinding blijft.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

VTEC_genieter

Dus je hebt nu die switch eraf gehaald?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

mutiara

Yep, ik probeer nu een accesspoint zodat ik  boven ook een goed wifisignaal heb  en de rest toch bedraad aan kan sluiten
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

katwax

En wat zat er dan aangesloten op die switch, want de switch heeft op zich toch niets te maken met uw wifi gebeuren.
Het enige dat ik mij kan inbeelden is dat die switch poort defect is of de switch onderuit gaat door teveel traffiek.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mutiara

TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

donron

Nas 2x? 2 nassen of 2 kabels naar 1 nas

VTEC_genieter

#16
Zoals gisteren wilde ik na 2 maanden weer mijn laptop gebruiken. De laptop maakte alleen lokaal wifi verbinding met de router, maar geen internet. Vreemd.
Ook al ging ik de laptop daarna rebooten, hij maakte geen totale wifi verbinding met mijn router. Geen internet, maar wel wifi verbonden met mijn router.

Ik ging uiteindelijk mijn router opnieuw starten. Gevolg: de laptop maakte verbinding met internet!!

Lag echt niet aan de instellingen op mijn laptop en/of router.
Vreemd.
Wie kan een verklaring geven?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

katwax

Quote from: VTEC_genieter on February 13, 2016, 20:25:01
Zoals gisteren wilde ik na 2 maanden weer mijn laptop gebruiken. De laptop maakte alleen lokaal wifi verbinding met de router, maar geen internet. Vreemd.
Ook al ging ik de laptop daarna rebooten, hij maakte geen totale wifi verbinding met mijn router. Geen internet, maar wel wifi verbonden met mijn router.

Ik ging uiteindelijk mijn router opnieuw starten. Gevolg: de laptop maakte verbinding met internet!!

Lag echt niet aan de instellingen op mijn laptop en/of router.
Vreemd.
Wie kan een verklaring geven?
Dat zal te wijten zijn aan dhcp die niet of niet volledig werkte.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

VTEC_genieter

Zojuist mijn wifi printer met een vaste IP adres had geen verbinding met mijn netwerk meer. De laatste keer werkte de printer, maar na 3 weken "mocht" de printer niet meer op mijn wifi netwerk.

Dus ging ik net weer mijn router opnieuw opstarten en was mijn wifi printer weer in m'n netwerk. Ik kan weer draadloos printen nu.

Heel vreemd hè? Ik heb niet aan de instellingen gezeten, en toch gebeuren er vreemde dingen.

Verklaar!!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

katwax

Quote from: VTEC_genieter on February 16, 2016, 15:18:58
Zojuist mijn wifi printer met een vaste IP adres had geen verbinding met mijn netwerk meer. De laatste keer werkte de printer, maar na 3 weken "mocht" de printer niet meer op mijn wifi netwerk.

Dus ging ik net weer mijn router opnieuw opstarten en was mijn wifi printer weer in m'n netwerk. Ik kan weer draadloos printen nu.

Heel vreemd hè? Ik heb niet aan de instellingen gezeten, en toch gebeuren er vreemde dingen.

Verklaar!!
Lijkt erop dat je router niet heel stabiel is. Heb je al is gekeken voor nieuwe firmware?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

VTEC_genieter

Het is een modem-router van UPC.
Een Technicolor USA.
Kan/mag je die zomaar updaten?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

mutiara

Probleem is weer terug, heb switch er tussenuit gelaten en inmiddels tplink accesspoint van ziggo geplaatst, ging een dag goed echter probleem blijft het toekennen van ip adressen.
Krijg nu de nieuwste modem toegestuurd zodat ik de interne modem van de horizon niet meer hoef te gebruiken.
Ik houd jullie op de hoogte.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

katwax

Als ik het technisch bekijk is de kans de een switch hier de oorzaak is zeer klein, want deze heeft zeer weinig te maken met de problemen die je opgeeft.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mutiara

Probleem niet verholpen, weer contact ziggo gehad.
Schijnt dat er ip conflict optreed vanwege dezelfde subnetmasks? van modem en andere apparaten.
Ziggo geeft aan dat het een firmware probleem is van het modem.
Zijn inmiddels meer mensen met dit probleem volgens ziggo.
Ik heb mail met stappenplan gekregen om op te lossen, als het niet lukt dan monteur.
Afijn ligt in ieder geval niet aan mijn apparaten en bekabeling ( heb nl. ook niets gewijzigd ).
Ga morgen kijken of ik er uit kom.




TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

katwax

Zigo gebruikt zelf overlappende subnetten binnen zijn router?
Nu dubbel ip is op te lossen door overal fixed te gaan, maar dat vraagt wel wat werk en je moet het zelf bijhouden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543