Vandaag een setje jamo concert 8 opgehaald.In 1 woord geweldig!Update!

Started by john2910, February 7, 2016, 16:30:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

john2910

Quote from: mimic on March  1, 2016, 16:14:01
Gefeliciteerd!

Ik zet net mijn setje Concert 11  + Center in de marktselectie. Just so you know :)

Ik blijf voorlopig bij deze speakers,voor deze prijs vind je weinig beters denk ik.. ;)

Sirius666

Heb je ze nog meer naar voren gezet? Heb je de baspoorten opgevuld of zijn ze open?

john2910

Quote from: Sirius666 on March  1, 2016, 22:09:53
Heb je ze nog meer naar voren gezet? Heb je de baspoorten opgevuld of zijn ze open?

Ze staan op de zelfde plek,

Ik heb de bas poorten open..

Want ik heb geen sub en vind dat bij deze speakers ook echt niet nodig want oei wat gaan ze heerlijk laag :o
Als het natuurlijk in de opname van de cd zit want ze geven het geluid natuur getrouw weer.

Bepaalde cds hebben echt een nieuwe dimensie gekregen.

Sirius666

Gaat meer om de afstand tot de muur. Volgens mij wordt het onnodig 'boemerig' als je ze zo dicht tegen de muur zet. Ik zou daar echt even mee spelen als ik jou was. Cm of 40-50 van de wand lukt vast wel. Zal minder mooi staan want ze zijn best diep. Voor nu zou je kunnen kijken wat het verschil is als je sokken in de baspoorten stopt.

patsijb


chansig

En als je wollig laag wilt voorkomen....geen wollen sokken.

Ooit bijna deze speakers gekocht...ik weet niet meer zo goed waarom ik het niet heb gedaan. Jaartje of 10 geleden...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Ik ben nog steeds aangenaam verrast door de Jamo's. Zonder overdrijven vind ik het bij tijd en wijle pure magie wat eruit komt. Prachtig middengebied en qua laag een lekkere punch. Ik krijg er soms een beetje een live-gevoel van. Het merk en uiterlijk zullen de wenkbrauwen wellicht doen fronsen. De persoon die mij ze aanraadde bood van tevoren al min of meer zijn excuus aan, enkel vanwege het merk. Grappig is dat.

Nu maar eens op zoek naar nog meer (oudere) pareltjes. Wat zou er in die 18 jaar (Concert reeks is van 1997 dacht ik) geluidstechnisch aan progressie zijn geboekt bij speakers? Fabrikanten zijn natuurlijk verplicht om continu iets nieuws te verzinnen zodat de marketingmachine zijn verdere werk kan doen.

Ok, gewassen voetbalkousen dan! Past perfect :D

patsijb

smaken verschillen he
Jamo is ook nooit mijn merk geweest maar voor een ieder een andere speaker
en jij ben r blij mee en dat is t belangrijkst

Sirius666

Quote from: patsijb on March  2, 2016, 14:18:39
smaken verschillen he
Jamo is ook nooit mijn merk geweest maar voor een ieder een andere speaker
en jij ben r blij mee en dat is t belangrijkst

Is mijn merk ook niet maar dit type is m.i. top. Zeker voor het geld, dat gaat bijna nergens over (475 incl. stands....en wel nog 1.5u naar Groningen op en neer).

john2910

Momenteel een zogenaamde downgrade gedaan..

De marantz had kuren er viel telkens een kanaal uit en ik wilde allang iets met ruimte correctie doen aangezien mijn woonkamer een zeer slechte ruimte is voor audio geluid..(veel weerkaatsing)

Per toeval liep ik tegen een veel goedkopere versterker aan met ruimte correctie namelijk de yamaha r-n803d.

Wel te verstaan een lager klassement als de marantz..
Maar dit lijkt wel het perfecte huwelijk met de jamo concert...

Hij klinkt net wat warmer en dat miste ik net.
Ook de ruimte correctie is goed hoorbaar hier..

Ook zit er audio streamer ingebouwd..(al vind ik tot nu toe de bluesound node 2 net iets beter dus die blijft nog even,Mischien als ik het bedraad doe ipv wifi komt hij wat meer in de buurt van de bluesound).

Echt een genot weer...De jamo concert zal hier nog lang blijven...

Inmiddels hangt er ook een kleine sub aan :de rel quake Mk2 voor het net iets diepere laag onder de 40hz....

Ralf67

Toch fijn een subwoofer High level erbij.

Net dat beetje meer body in het laag.

john2910

Momenteel heb ik hem aangesloten op de sub uitgang..

En alles onder de 40hz naar de sub gestuurd..Maar ook de speakers op volledig bereik gelaten(Dat is wel mooi dat dat kan met deze versterker)