HTforum met OPTIONELE darkmode

Started by Sjaak_Banaan, February 7, 2016, 14:36:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Vinden jullie het een leuk idee om één of meerdere SMF thema's te maken, speciaal voor het HTforum?
Nu is het wel hééél standaard, dat oogt een beetje saai...



Uiteraard optioneel, zodat iedereen z'n of haar favoriete 'skin' kan selecteren.

Als er behoefte aan is en de beheerder vindt het goed, zou ik het graag eens proberen.
Waarschijnlijk zitten er diverse grafische talenten hier die ook willen helpen.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden.  :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VlisChris

Ik kan me nog voor de geest halen hoe het forum (inclusief ondergetekende btw :D) compleet van de kaart was dat er opeens een nieuwe lay-out was.
Maar wat je schrijft: als je kunt kiezen voor meeerdere thema's kun je zelf kiezen wie wat waar hoe.

Alleen, ik ga hier niet over ;) Dan moet je denk ik bij Frank en/of Jeroen zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

martin778

Ik zou het lekker laten zoals het is, een mooie lichte thema.

Zoals ze zeggen - If it ain't broken, don't fix it.

Ruud-

Quote from: martin778 on February  7, 2016, 15:02:43
Ik zou het lekker laten zoals het is, een mooie lichte thema.

Zoals ze zeggen - If it ain't broken, don't fix it.
Zou ook niet kunnen😉
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

i2Paq

Op 2 andere forums waar ik "huis" zijn ook de thema's veranderd.

Man wat een bagger en juist omdat het gewoon minder functioneert is de lol er meteen vanaf.

Niet doen, tenzij het extra thema's zijn naast het huidige.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Sjaak_Banaan

Wat is zelf wel prettig zou vinden, is als er een donker (zwart) thema zou kunnen worden toegevoegd.
Omdat het nu allemaal zo licht is, komt er ook een hoop licht van het beeldscherm af, wat ik soms vermoeiend vind voor mijn ogen. Dit is ook de reden waarom ik erover begon.

Gewoon optioneel maken en dit thema standaard laten staan zou mijn voorkeur hebben, dan heeft niemand wat te miepen. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

hifiman

Als de mogelijkheid tot huidige layout betreft heb je mijn zegen, ik zal ze in elk geval niet gebruiken  ;)

edgnoj

Nou, voor mij mogen de emoticons wel eens een grote beurt hebben, want die zien er echt niet uit.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

i2Paq

Quote from: edgnoj on February  7, 2016, 19:17:14
Nou, voor mij mogen de emoticons wel eens een grote beurt hebben, want die zien er echt niet uit.

Ja, dat is een zooitje ongeregeld met zelf "dubbele" er tussen.

"Jat" ze dan gewoon allemaal van Tweakers.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

mikekiwi

Quote from: i2Paq on February  7, 2016, 18:54:02
Op 2 andere forums waar ik "huis" zijn ook de thema's veranderd.

Man wat een bagger en juist omdat het gewoon minder functioneert is de lol er meteen vanaf.
Er is een verschil tussen het aanpassen van de kleuren in een thema, maar met gelijkblijvende functionaliteit, of een complete 'overhaul'.

Ik ken een ander (fotografie)forum dat de keuze heeft tussen een licht en donker thema. Knoppen, functionaliteiten en dergelijke blijven exact gelijk, alleen de achtergrond en de kleur van enkele knoppen veranderd. Vond ik daar zelf een vooruitgang en heeft totaal geen issues opgeleverd van mensen die de weg kwijt waren...

Dirk

als de functionaliteit 100% gelijk blijft (dus geen dingen die plots op andere plaatsen staan ed) maar er bvb ook een donkere skin kan worden geselecteerd, ben ik iig voorstander  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VlisChris

Gewoon puur kleur veranderen zou ik inderdaad ook wel fijn vinden.
'S Avonds knal ik nu de helderheid van mijn schermen terug. Maar op zwart zou nog leuker zijn.

Ik maak er een R2m van en hopelijk ziet Jeroen het dan ook ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

mikekiwi

Als ik het zo zie zijn er al tientallen " Themes"   voor SMF beschikbaar die zo ingezet zouden kunnen worden (en verlangen dus geen enorme acties).

En als ik dit theme bekijk: http://custom.simplemachines.org/area51/themes/index.php?lemma=22
dan lijkt dat precies op wat we nu hebben, maar dan (wel heel erg) donker (maar kun je wel zien hoe het er ongeveer uit zou zien). Zal wat finetuning her en der behoeven (paar tintjes zwart minder wellicht)

Wat we niet weten is of er nog er op de achtergrond modificaties in de huidige theme zijn aangebracht (weet Jeroen zeker wel), dan is het wel handig om die als basis te gebruiken.

Ik zelf heb geen bezwaar tegen een wat donkerder alternatief (en/of wellicht een gulden middenweg).


Dirk

hou het aub wel 100% "optioneel", zodat eenieder gewoon zelf kan beslissen of hij/zij eens wat anders wil...of niet  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mikekiwi

Quote from: Dynky on February  7, 2016, 21:05:02
hou het aub wel 100% "optioneel", zodat eenieder gewoon zelf kan beslissen of hij/zij eens wat anders wil...of niet  ;)
dat lijkt mij idd ook een vereiste.....


Henrie

Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

FDLARRY

Stilstaan is achteruitgang, dus kom maar op. Maar idd optioneel, kan iedereen kiezen.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II


FDLARRY

Quote from: morca on February  8, 2016, 00:31:11
De looks staan stil, de info op het forum niet.
Dus we staan zeker niet stil imo.
:nopompom:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Flavio

Een donker thema zou zeer welkom zijn.  :headbanging:
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

tommi

90% van mijn ht forum gebruik gaat via tapatalk dus geen interesse maar er is idd voor smf een heel aantal verschillende skins leverbaar zonder aan functionaliteit in te boeten.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Sjaak_Banaan

#22
Om nog eens op terug te komen op 'darkmode', ik ben nog steeds voorstander voor de optie om bijvoorbeeld het SunRise thema toe te voegen aan HTforum.
NIET als default! Maar als extra OPTIE voor hen die dat prettig vinden.

Onderstaand het thema met een paar kleine aanpassingen voor het idee:





Het originele thema is hier live te bekijken:
http://dzignmz.22web.org/forum/index.php?theme=8

en hier te downloaden:
https://custom.simplemachines.org/themes/index.php?lemma=2921
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

negotiata

#23
Ik zou een darkmode ook zeer fijn vinden ! Valt me op dat geen enkele admin ooit gereageerd heeft in dit topic. Maar ben ze zeer dankbaar voor de inzet en vraag me af of het veel werk is ?

Ben benieuwd wat ios met zijn darkmode gaat goed.

En binnenkort maar weer eens een donatie doen aan dit mooie forum !
- To be or not to be, thats the question -

VlisChris

Quote from: Negotiata on September 13, 2019, 11:53:22
Valt me op dat geen enkele admin ooit gereageerd heeft in dit topic.

Echie wel :D
In 2016 was ik nog admin :tongue2: Maar daar is alleen nooit reactie op gekomen volgens mij ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.