VPN gebruik niet toegestaan?!?

Started by F5500, February 6, 2016, 14:36:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F5500

Ik kon gisteren ineens het forum niet meer op. De vpn die ik gebruik was geblokkeerd. Vlak daarna ook account gebanned. Geen waarschuwing niks, word gewoon van het forum afgegooid omdat er ooit misschien iemand misbruik heeft gemaakt van een proxy/vpn. Ik wil gewoon graag anoniem gebruik maken van internet, lijkt me niks mis mee. Waarom dan vpn/proxy verbieden? En waarom in godsnaam meteen ook maar mijn account een ban geven? Raar ook dat dat niet met reden vermeld word bij alle andere bans. Graag zou ik weten waarom dit gebeurt is. Ik mag toch zeker via vpn verbinden? Staat overigens ook niks over in de regels. We leven hier toch niet in Noord-Korea.

Gun me in ieder geval de kans te reageren.

"Sorry Guest, you are banned from using this forum!
Anonymizer proxy: niet toegestaan door mogelijk misbruik door eerder gebande users.
This ban is not set to expire."

Dirk

dat je het niet leuk vind snap ik volkomen.
dat het beheer dit niet wil snap ik echter ook, omdat je dan idd geen (of toch veel lastiger) toezicht kan houden wie nu achter welk nick/naam zit, dus ook niet weet of gebande leden al dan niet weer opduiken.
dat het niet in de regels staat kan best, maar je kan nu eenmaal niet àlles in die regels gaan zetten, anders leest straks écht niemand ze nog  :D

fwiw; ik ben geen ICT'er hé, dus brand me nou niet af vwb de relevantie van het zichtbaar zijn van je ip adres  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RobertVanWoerden

Dat is wel rigoreus om je zonder waarschuwing te bannen.

advr

#3
Raar want ik zit ook op het forum achter een VPN verbinding... geen enkel probleem.... ???

Edit: zou raar zijn als ik na 14 jaar ineens gebanned zou worden om zoiets...
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

F5500

Quote from: advr on February  6, 2016, 15:45:19
Raar want ik zit ook op het forum achter een VPN verbinding... geen enkel probleem.... ???

Edit: zou raar zijn als ik na 14 jaar ineens gebanned zou worden om zoiets...

Mm, dan zal het wel een andere reden hebben. Dan maar geen forum meer, jammer  :(

Dirk

Quote from: F5500 on February  6, 2016, 15:52:58
Mm, dan zal het wel een andere reden hebben.
heb je al eens gevraagd (via PM) aan de admins wat die reden dan is?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

KillerbeeNL

#6
Een waarschuwing was inderdaad op zijn plaats geweest.

Ik kan me voorstellen dat wanneer een connectie via een VPN server loopt er totaal geen controle van dubbele accounts mogelijk is.

Helaas is hier waarschijnlijk eerder misbruikt van gemaakt dus dan heb je dat die figuren te danken.

Je zit nu niet meer achter een VPN anders had je hier niet een nieuw account kunnen maken om te reageren.

Misschien is dat dan de oplossing om je oude account terug te krijgen?.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Kjelt

Het account is niet geband, de IP range van een aantal bekende anonymizers is geband.
Als je gewoon je email leest en beantwoord dan kun je eenmalig via je je vaste NL of BE IP adres inloggen en weten we van het forum dat je niet een eerder geband lid bent.
Oftewel je account is alleen geband (zo lijkt het) omdat je via een gebande ip reeks probeert in te loggen. En dat heb je al sinds decregistratie gedaan kennelijk.

Ubuntu

Hij werkt inderdaad nog steeds. Waarom ik geen mail heb ontvangen weet ik niet.
Ik zit nog steeds op een vpn, ben ook niet van plan dat veranderen. Moet iedereen die een vpn gebruikt inloggen met hun eigen ip ter verificatie? Hierboven staat iemand die al 14 jaar een vpn gebruikt, moet die dat dan ook? Deze vpn werkt wel, sluit ik hier wel een abbo af. Bedankt voor de uitleg. Als nu iedereen zich moet identificeren zal ik het spul kortstondig even terug laten zetten.

TopGun2010

Wat is het voordeel van vpn bij normaal dagelijks internet gebruik?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Nahpets

Voornamelijk dat je dan je alu hoedje niet op hoeft te zetten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Ubuntu


VlisChris

Zo te zien via een hotspot.
Dus nog steeds erg anoniem.

Als ik verkeerd zit kan Kjelt daar meer over zeggen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Ubuntu

Hotspot? Ik had vpn uitgeschakeld en ingelogd op de website. Weet niet wat ik anders had moet doen. Had gewoon verbinding met internet zag ik. Zit gewoon thuis dus hotspot lijkt me sterk. Heb wel draadloos internet, misschien is dat het. Maar moet iedereen op een vpn dit zo doorlopen? Waarom word ik er uit gepikt?

RobertVanWoerden

Wat is de forum policy betreffende vpn verbinding? Waarom wordt er zo moeilijk overgedaan met dan ook nog de bovenstaande achterdocht over een hotspot.

Kjelt

Quote from: Ubuntu on February  6, 2016, 21:03:58
Hotspot? Ik had vpn uitgeschakeld en ingelogd op de website. Weet niet wat ik anders had moet doen. Had gewoon verbinding met internet zag ik. Zit gewoon thuis dus hotspot lijkt me sterk.
Is wat mij betreft prima zo.
Nu we een NL ip adres hebben vind ik het prima. Als je een bepaald static vpn ip adres vanaf nu wilt gebruiken kun je dat per pm aangeven en kan ik deze voor je open zetten.

QuoteMaar moet iedereen op een vpn dit zo doorlopen? Waarom word ik er uit gepikt?
Dat zal ik je uitleggen.
We hebben in het verleden lastige users gehad die het zo bont hebben gemaakt dat we ze van het forum hebben geband zeg maar verwijderd.
Deze users willen we hier nooit meer terug zien.

99,9% van de users van dit forum zitten meestal zonder vpn of anonymizer proxy ingelogged of hebben zich zonder geregistreerd.
Die hebben niets te verbergen en waarom zou je ook iets te verbergen hebben?

Als er dan een gebruiker is die via een R2M of negatief postgedrag opvalt en we kijken naar zijn/haar posthistorie en we zien dat deze user nog nooit via een normaal NL of BE ip adres heeft gepost en is geregistreerd omstreeks een tijdstip dat een bepaalde user is geband dan is dat op zijn zachts gezegd verdacht. En gaat de rode vlag omhoog.
We willen dan ook graag dat zo'n user zich of identificeert aan het ht admin team via beleidhtforum@gmail.com of een keer via zijn eigen IP adres inlogged zodat we zien of dit een reeds geband lid betreft. Dat dit niet 100% werkt nemen we op de koop toe.

Het is eigenlijk als je in een drukke winkelstraat met een bivakmuts op loopt een bult onder je jas hebt en je verdacht gedraagt en niet reageert als je aangesproken wordt ...................  :D
Zo is het ook bij iemand die altijd anoniem is geregistreerd en iedere keer anoniem inlogged, waarom zou je dat doen als je niets te verbergen hebt? We zijn niet de NSA ofzo en dit is nou ook niet bepaald een site waar strafbare of andere dubieuze zaken gebeuren. Even ter vergelijking de site die jij eerst gebruikte hadden in de totale historie van dit forum twee andere gebruikers OOIT gebruik van gemaakt. Dus vandaar.



Kjelt

Quote from: RobertVanWoerden on February  6, 2016, 22:38:41
Wat is de forum policy betreffende vpn verbinding? Waarom wordt er zo moeilijk overgedaan met dan ook nog de bovenstaande achterdocht over een hotspot.
Niet als je ooit normaal ingelogged bent of via een NL/BE IP adres geregistreerd hebt en normaal post gedrag vertoond.
Vanaf nu willen we dat nieuwe leden zich via een NL of BE IP adres aanmelden puur zodat we nog enig zicht hebben op wie er als nieuw lid zich aan meldt.
Als je vanuit een zuid amerikaans IP adres of aziatisch of wat dan ook aan meld, jammer dan tenzij je via bovenstaand email adres een hele goede verklaring hebt.

Zie mijn post boven, teveel false  positives bij 1 user en dan gaan de rode vlaggen omhoog. Nogmaals de user is NIET geband, er zijn bepaalde IP ranges geband.
We zijn allemaal gebonden aan wat de techniek voor mooie en minder mooie kanten heeft, we willen allemaal een fijn forum zonder vervelende users die ooit geband zijn, dit is helaas soms de consequentie.

Ubuntu

Ah ok. Dan is het helemaal duidelijk. Snap de reactie nu ook wel. Fijn weekend nog :)

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)