Foto's chroma delay op H3DII en RGBHV

Started by J.A.F._Doorhof, March 22, 2004, 15:48:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Even voordat deze bug een totaal eigen leven gaat leiden, dit is HET chroma delay probleem zoals het zich hier manifesteert, ik kan daar perfect mee leven totdat het is opgelost.
De problemen die andere mensen hebben met enorme delay's moet ergens aan liggen dat gaan we uitzoeken.

Op testpatronen is de chromadelay trouwens goed te zien ivm NTSC maar ook daar geldt het is te zien maar in een film valt het amper op, op een paar scenes na.


Dit is een ZEER STERKE vergroting van een voetbalwedstrijd, de jagies komen van het op pauze zetten van de HDD. Kijk goed naar de sokken daar is de chromadelay het beste tezien, zoals je ziet ongeveer 1-2 pixels max.


Redelijke uitvergroting van een menu van 101 Dalmatiërs.
Hier is het heel licht te zien in de huiden van de honden, de schaduwen achter de letters horen zo ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

Is 't niet gewoon de beperking van dvd?

Die blauwe halsband lijkt aan de rechterkant wel groen.
En aan de linkerkant paars.

Maar 'k heb 'n héle slechte monitor  ;D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Michel

Oei, bij mij is dat vele malen erger met mijn (waarschijnlijk defecte) Holo3D II.

Ik denk dat nu mijn vermoeden dat de holo3D defect is toch wel bevestigd wordt.

Bedankt voor de foto's frank. (mooi gemaakt trouwens).

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

DVD heeft van nature een HELE kleine chroma delay maar dat is subpixel en kan per speler schelen, ik gebruik een extreem goede speler maar ook op de Marantz was mijn chroma delay niet extreem, maar het is te zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#4
Om mijn probleem nog eens te verduidelijken heb ik een (sterk ingezoomde) foto gemaakt van de superbit van de superbit van Holo(w)man (PAL).

Ik plaats de foto even als link omdat ik hem in oorsprokelijk formaat laat en hij dus erg groot is.

http://www.weeren.net/images/DSC01074.JPG

De foto is genomen met nogal wat omgevingslicht en een simpele digitale camera, maar je ziet toch duidelijk de rode- maar ook vooral de groene schimmen.
Let wel, mijn Holo3D II is mogelijk niet in orde dus dit is GEEN realistische weergave van de door Frank aangehaalde chroma problemen.
Ik heb nog nergens gezien nog gehoord dat andere gebruikers dit effect zo erg ervaren als ik.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Ben benieuwd wat er gebeurt als je je PC aan een monitor hangt, ik vindt het zo vreemd dat groen er naast ligt, bij mij is het OF rood OF blauw maar geen groene gloed.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Dat heb ik al geprobeerd. Hetzelfde effect. Ik gebruikte voor de test een NEC 1811 TFT (da's een hele dure TFT monitor met touchscreen).

Op NTSC is het effect minimaal dus aan de PJ ligt het echt niet-;)

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

#7
Met de Holo3D I i.c.m. de radeon heb ik dit overigens niet. Die kan ik in dezelfde PC met dezelfde drivers en instellingen wel prima gebruiken.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Ok, dan gaan we de kaart waarschijnlijk omruilen, of zou het liggen aan het niet aanwezig zijn van de HD-Aux ???

Zal dat eens naar Tom mailen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

De HD aux heeft voor mij volgens mij geen toegevoegde waarde.

Ik hoor graag van je wat Tom te melden heeft ;)

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Rob_Dingen

Hoi

Op mijn projector is het erg goed zichtbaar en zeer storend.
De Bug word totaal niet uit het verband getrokken en is gewoon zeer storend.
Ik moet er ook mee leven want er is namelijk nog geen oplossing als hij uberhaupt nog ooit komt.
Michel jij hebt het wel heel erg maar ik zit tussen jou en Frank in.
Ook kan ik scenes uitzoeken die er geen last van hebben maar ook die het wel hebben ook is het vooral met huidstinten te zien dus rond gezichten en dergelijke.

Rob

J.A.F._Doorhof

Het beste zie ik het in die voetbal sokken.

Rob, gebruik jij nu ook de HDaux ?
Het stomme is dat ik de mensen met de HD-Aux er bijna nooit over hoor, en de mensen met alleen RGBHV hebben het wel extreem.

Ik zal bij Michel eens kijken waar het exact aan ligt.

Gezichten op hoogcontrast scenes is ook een goede manier om het te zien, maar het beste is de foto die ik liet zien van de voetbal sokken daar valt het me echt altijd direct op.

Ik kan er echter perfect film mee kijken, het is te zien maar het is niet storend, dit zeg ik niet om het probleem te verkleinen maar dat is mijn mening.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik kan de fout ook wel reproduceren, maar kan er ook prima mee leven om eerlijk te zijn.
Nu denk ik ook dat ik misschien niet de meest kritische kijker ben, dus dat helpt ook wel.

Gelukkig maakt de verdere beeldkwaliteit zo veel goed dat ik de kleine minpuntjes zoals deze maar voor lief neem.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Dat onderschrijft eigenlijk mijn mening ook.
Als ik bv naar de DVDo keek die geen chromabug heeft dan stoorde ik me meer aan het ontbreken van de bite en scherpte dan aan de chromabug, beide trouwens ZWAAR overdreven ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

suyver

Misschien een domme vraag hoor: maar kan je daar niet gewoon voor corrigeren door je CRT een klein beetje verkeerd te convergeren (bijvoorbeeld door groen iets naar links te trekken t.o.v. rood&blauw)?

Dat voorbeeld van Michel ziet er wel vreselijk uit! :(

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Michel

Misschien wel, maar hoe zit het dan met NTSC waar dit probleem niet of nauwelijks optreed?

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

suyver

Geen idee... ???

Op zich zit NTSC natuurlijk op een ander geheugenblok dan PAL, dus je zou verschillende convergenties kunnen maken. Maar of dit zinvol / ideaal is? ...

We wachten wel even op het antwoord van de experts.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Michel

56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Ze gebruiken beide een ander geheugen blok dus dat zou kunnen.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook met dat idee heb lopen spelen alleen ik weet niet 100% zeker of het inderdaad zo werkt, het zou wel verklaren waarom ik GEEN last heb van de chroma delay, immers ik heb alles geconvergeert met de H3DII.

Probeer het eens uit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr.Paul

Hoi,
sta op het punt om een HCPC met H3Dii kaart aan te kopen, maar nu diut gelezen te hebben begin ik toch te twijfelen. In hoeverre krijg ik deze problemen bij PAL DVD en NTSC LD?  Ik wil namelijk via RGBHV naar Barco. Speelt dit probleem ook wanneer je via poort 3 de Barco aanstuurt?

Paul
My Personal Favorites: The Ring, 8mm, Magnolia, Ronin, ST:First Contact, Boogie Nights, Schindlers List

J.A.F._Doorhof

Hi,
Kom eerst eens bij mij kijken, het probleem wordt door sommige mensen enorm vergroot.
95% van de klanten ziet het wel maar heeft er geen last van.
Elke scaler heeft wel wat, en dit kan opgelost worden als het goed is, maar zelfs MET is het perfect mee te leven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr.Paul

Quote from: Rob_Dingen on March 23, 2004, 09:51:49
Hoi

Op mijn projector is het erg goed zichtbaar en zeer storend.
De Bug word totaal niet uit het verband getrokken en is gewoon zeer storend.
Ik moet er ook mee leven want er is namelijk nog geen oplossing als hij uberhaupt nog ooit komt.
Michel jij hebt het wel heel erg maar ik zit tussen jou en Frank in.
Ook kan ik scenes uitzoeken die er geen last van hebben maar ook die het wel hebben ook is het vooral met huidstinten te zien dus rond gezichten en dergelijke.

Rob
Tja, kom maar eens kijken. Maar quotes als deze, vindt ik toch geen prettig vooruitzicht. Ik ben pas over de streep als ik het op mijn eigen projector kan beoordelen. Nog liever zou ik de Iscan HD met de scaler kaart willen vergelijken alvorens tot een keuze en een koop te komen.

Mr.Paul
My Personal Favorites: The Ring, 8mm, Magnolia, Ronin, ST:First Contact, Boogie Nights, Schindlers List

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik heb je even een mailtje gestuurd.

Er is een chroma delay op dit moment, maar er wordt wel eens van een mug een olifant gemaakt.
Ik ben ZEER kritisch op beeld gebied en met mij vele andere H3DII gebruikers en zover ik weet zijn zelfs de mensen met een 808s op dit moment meer dan tevreden.

Er wordt gewerkt aan een 1 pixel chroma delay instelling maar zelfs zonder die is de H3DII met HDAux een product waar je perfect naar kunt kijken (understatement).

Kom gewoon een keer kijken en overtuig je zelf.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jeroen.

ff inhaken ophtgeen suyver zegt:

Als michel nu eens met een test dvd zijn convergentie gaat instellen zou idd de chroma delay stuk minder kunnen gaan worden dan wanneer hij de interne testpatronen gebruikt. Zou best eens een optie zijn om mee te experimenteren. geheugenblokje opofferen dan maar?

Alsik het zo bij michel zie, zou ik er ook niet mee kunnen leven, Frank's plaatje is erg leefbaar.
Ben zelf ook al aan het sparen.



J.A.F._Doorhof

Bij Michel moet het nu ook beter zijn na toevoeging van de HD-Aux (even verder lezen :D).
Het grootste probleem zat in het ontbreken van de HD-Aux.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview