Prijs 4k UHD films voor Europa + pre-order

Started by Da-lite, February 6, 2016, 09:45:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Multimediaknaller

Op een Bluray kan men meer kwijt dan op een DVD, denk maar eens aan DTS HD MA.

Nooff

Het interesseert alleen de massa niets. De gemiddelde mens zegt niet eens het verschil te kunnen waarnemen. Voor ons is het allemaal veel interessanter als liefhebber, maar daarmee zet je geen zoden aan de dijk. Wat Vik zegt, het zal waarschijnlijk een niche blijven.

allineedisbass

Ben het met Nooff en Vik wel eens. Massa is niet geintereseerd in "kwaliteit" en is meer dan happy met Netflix of Mp3 via Spotify. Heb exact dezelfde ervaring als Nooff als ik naar vrienden, familie, collega's luister.

Mooi als het wel aanslaat bij de massa, maar denk ook dat het een kleine markt zal zijn.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

Nico111

Ik krijg vaak de vraag: waarom gebruik je geen Netflix? Als ik dat zeg dat ik de kwaliteit van de video en audio niet goed genoeg vinden, dan staan ze mij altijd dom aan te staren.
Het ziet/klink toch prima??? 
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Multimediaknaller

Hoi Nico,

De eerste surround beleving hoorde ik van een Sony set, weet zo het type niet meer maar daar zat een joekel van lage toen speaker bij. De afgespeelde film was Top Gun op VHS... Mijn vraag waarom het zo hard moest staan, kreeg ik als reactie... 'Dat is voor het effect...'

schedel

Was vandaag in de MM Den Haag en zag daar tot mijn verbazing 4K UHD films staan voor 24,95.
O.a. de Martian, Kingsman etc.
Billy
T+A | REL | Denon | JVC

papaleo

Quote from: schedel on April  9, 2016, 22:19:47
Was vandaag in de MM Den Haag en zag daar tot mijn verbazing 4K UHD films staan voor 24,95.
O.a. de Martian, Kingsman etc.
Billy
:o ga straks gelijk ff kijken...thx
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Wim76

Quote from: vik on March  6, 2016, 13:16:02
"a rushed to market" speler.  +1


Het is zo en zo slim om te wachten is mijn mening. Het is allemaal veel te vroeg, het zelfde voor HDR.

Wij zien ook meer in Panasonic spelers, maar de hoop is gevestigd op D&M.

Wat ik niet begrijp waarom men, na al die tijd dat 4K op de markt is, nog steeds niet een goede 4K speler op de markt zetten...
Is toch triest dit...
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

vik

Fabrikanten als D&M (Denon & Marantz) zijn afhankelijk van een chipset afkomstig van MediaTek.


Quote from: Wim76 on April 10, 2016, 11:36:44
Wat ik niet begrijp waarom men, na al die tijd dat 4K op de markt is, nog steeds niet een goede 4K speler op de markt zetten...
Is toch triest dit...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Je kunt je beter afvragen waarom tv producenten 4k televisies hebben verkocht terwijl er helemaal geen content voor was ?
Of waarom een consument uberhaupt een 4k toestel heeft gekocht en daarmee de BS marketing van de tv producenten beloond heeft ?

evilniek

Quote from: Kjelt on April 10, 2016, 11:49:16
Je kunt je beter afvragen waarom tv producenten 4k televisies hebben verkocht terwijl er helemaal geen content voor was ?
Of waarom een consument uberhaupt een 4k toestel heeft gekocht en daarmee de BS marketing van de tv producenten beloond heeft ?

Helemaal mee eens, ik erger mij al jaren groen en geel aan al dat geklets over 4k, en vooral de vele drogredenen waarom je het liefst vandaag nog over moet stappen naar een 4k weergever, kwa 4k projectors vind ik de stand van zaken al helemaal droef, onbetaalbaar en weinig content bekijk het maar jongens.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

borkaenjo@work

Ze moeten toch ergens mee beginnen.
Zou er content zijn en niets om mee te kijken, was het ook niet goed.

Ubuntu

Quote from: borkaenjo@work on April 10, 2016, 13:38:11
Ze moeten toch ergens mee beginnen.
Zou er content zijn en niets om mee te kijken, was het ook niet goed.

Precies. Toen ik mijn eerste plasma kocht was er niet een bron die hd uitzond. Toendestijds alleen in het buitenland.

8mile

Quote from: schedel on April  9, 2016, 22:19:47
Was vandaag in de MM Den Haag en zag daar tot mijn verbazing 4K UHD films staan voor 24,95.
O.a. de Martian, Kingsman etc.
Billy
Dat is niet duur! Ik zag toevallig een paar dagen geleden voor het eerst UHD films in de nederlandse blu-ray release lijst staan van deze maand. Echt veel zijn het er voorlopig niet...
http://dvd.nl/forum/showthread.php?59930-De-Nederlandse-Blu-Ray-release-lijst

Nooff

Quote from: Ubuntu on April 10, 2016, 15:12:20
Precies. Toen ik mijn eerste plasma kocht was er niet een bron die hd uitzond. Toendestijds alleen in het buitenland.
Probleem is meer dat ze nu al stonden te roeptoeteren zonder dat er ook maar een standaard afgesproken was. Men liep consumenten al dood te gooien met 4K zonder enige onderbouwing. Nu blijkt achteraf dat mensen die een 4K tv hebben gekocht max 50% van de nieuwe "standaard" meekrijgen en eigenlijk de hele zooi weer kunnen verkopen omdat ondertussen de hele boel alweer omgegooid is. Plasma had als tv technologie ook nog niets te maken met HD.

papaleo

#40
Quote from: papaleo on April 10, 2016, 09:44:19
:o ga straks gelijk ff kijken...thx

Ben geweest,vroeg aan 'n medewerker daar op de vloer waar de UHD titels lagen...
Huhh ??: UHD? ik zal dit even aan m'n chef vragen...,nee meneer die hebben we niet?!? 
Dus denk,ga toch ff kijken op de planken waar de Bluray schijfjes liggen...,en ja hoor staan daar (zeggen en schrijven) 7 titels in UHD.
Heb er 3 meegenomen...
Heb de beste medewerker nog even laten zien WAAR ze staan in ZIJN winkel...pffff de MM  :crazy:

Hier (zie link) nog wat nieuwe UHD/4K titels met HDR en Dolby Atmos die gaan uitkomen...

http://www.pocket-lint.com/news/136286-these-are-the-first-4k-uhd-blu-rays-with-hdr-and-dolby-atmos-you-can-buy
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: papaleo on April 10, 2016, 20:28:54
Heb er 3 meegenomen...
Hey Leo, heb je al een speler om ze weer te geven? Wil je laten weten hoe de ervaring is?

papaleo

Quote from: Kjelt on April 10, 2016, 21:43:12
Hey Leo, heb je al een speler om ze weer te geven? Wil je laten weten hoe de ervaring is?

:hehe: Nee,maar alwel 2 weergevers,de nodige content op schijf....,maar nog geen speler om de schijfjes af te spelen  :D ::)
Maar goed,ik verwacht binnen n paar weken de Panasonic UB900 thuis te hebben.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Quote from: papaleo on April 10, 2016, 21:55:56
:hehe: Nee,maar alwel 2 weergevers,de nodige content op schijf....,maar nog geen speler om de schijfjes af te spelen  :D ::)
Maar goed,ik verwacht binnen n paar weken de Panasonic UB900 thuis te hebben.
:headbanging: Toe maar nog een hdr tv erbij? :) Veel plezier binnenkort!

home@the movies

Quote from: Ubuntu on April 10, 2016, 23:46:00
:headbanging: Toe maar nog een hdr tv erbij? :) Veel plezier binnenkort!

Onze panasonic's zijn onderweg en worden deze week Vrijdag verwacht, hopelijk loopt alles goed.

papaleo

Quote from: home@the movies on April 11, 2016, 12:13:05
Onze panasonic's zijn onderweg en worden deze week Vrijdag verwacht, hopelijk loopt alles goed.

:clapping:
En...,wat word de uiteindelijke prijs?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Ubuntu on April 10, 2016, 23:46:00
:headbanging: Toe maar nog een hdr tv erbij? :) Veel plezier binnenkort!

Thx...
Deze Sony TV heb ik alweer een paar maanden... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Quote from: papaleo on April 11, 2016, 12:40:30
Thx...
Deze Sony TV heb ik alweer een paar maanden... ;)

Ben benieuwd wat ie doet op je projector met het breder kleurbereik.

DVDmartinDVD

UHD titels zien liggen bij MM Zoetermeer voor 24,99. Het valt dus wel mee qua prijs.

Nu nog de spelers, de betere merken zullen wel weer later komen dit jaar.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

papaleo

Heb er bij MM Den Haag,want daar liggen/lagen ze ook,een aantal van aangeschaft...,en wbt de 'betere' spelers...ik heb de Panasonic DMP-UB900 besteld....en als het allemaal goed gaat krijg ik deze volgende week binnen om ze daarin op af te spelen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels