Re: schuren en lakken van OB-baffles

Started by Dirk, February 5, 2016, 14:20:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kaakberg

Quote from: dre73 on February  5, 2016, 20:04:19
Een polijstmachine:

Dus met een schuimrubber pad of een schapenvacht.

Met de Rotex kun je volgens mij ook polijsten.

kanten wel rond afwerken en hele dikke laag lak/polyester erop.

Dirk

ok, net even bezig geweest met het online bestellen van alles wat ik denk nodig te hebben;

schuurschijven 150mm P1000-2000-3000-4000
universele primer in spuitbus
1K lak (op kleur) in spuitbus
polijstmiddel
microvezeldoeken

morgen de "mini" OB baffles waar het om gaat maar eens verder tot in de puntjes afwerken, zodat ze klaar zijn voor de eerste laag primer, zo gauw alles geleverd wordt.  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dre73

Als je ze met 1k af gaat lakken,zou ik een paar laagjes blanke lak zeker toepassen.
Want met de spuitbus zijn de laagjes zo dun dat je er met P1000 gelijk door schuurt.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

master30

Quote from: Dynky on February  6, 2016, 16:08:40
ok, net even bezig geweest met het online bestellen van alles wat ik denk nodig te hebben;

schuurschijven 150mm P1000-2000-3000-4000
universele primer in spuitbus
1K lak (op kleur) in spuitbus
polijstmiddel
microvezeldoeken

morgen de "mini" OB baffles waar het om gaat maar eens verder tot in de puntjes afwerken, zodat ze klaar zijn voor de eerste laag primer, zo gauw alles geleverd wordt.  8)

En dan willen we ook graag foto's zien  :sleep:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Dirk

Quote from: dre73 on February  6, 2016, 21:06:32
Als je ze met 1k af gaat lakken,zou ik een paar laagjes blanke lak zeker toepassen.
Want met de spuitbus zijn de laagjes zo dun dat je er met P1000 gelijk door schuurt.
de reden dat ik met de spuitbus werk, is omdat ik allesbehalve handig ben met roller cq kwast (vwb een mooi en egaal resultaat) en omdat ik voor een metallic kleur heb gekozen.
als ik er dan blanke lak overheen doe, maakt het dan wat uit of ik dat ook met een spuitbus aanbreng, of heb ik echt de dikte van het "verven" nodig?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dre73

Nee,een paar laagjes blanke lak spuiten is genoeg.
Tevens is de glans een stuk beter.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dirk

#31
omdat ik dit weekend eindelijk ga beginnen aan de afwerking van mijn baffles heb ik nog een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier op het forum.

ik ga straks eerst primer spuiten, dan de lak zelf en als eindafwerking enkele lagen blanke lak.

er moet zover ik begrijp tussen al die lagen telkens ook geschuurd worden, maar hoe fijn/glad moet je dat dan doen, of is het gewoon al voldoende als je tussen de lagen even terug "opruwt" (met welke korrel dan) om de volgende laag wat beter te laten hechten?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dre73

De grondlagen moet je zeker schuren,tussen de blanke lak lagen zou ik het alleen even mat maken en na meerdere lagen afschruren en polijsten.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dirk

ok, gewoon ff opruwen tussen alle lagen is dus voldoende 
dat kan dan met een 1000 of is dat alweer te fijn?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.