Nubert nuLine 264 met Exposure versterkers

Started by Hans47, February 5, 2016, 10:56:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

Hoe klinkt dat met alleen een sub? [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

martien

Quote from: Hans47 on February 15, 2016, 10:02:04
Ietsje vertraging ivm een andere opstelling sinds zondag jl , zoek de verschillen  ;D

2 reuze rotels

Hans47

Morgen (zaterdag) komt het verslag, ben druk in de weer geweest met een nieuw meubel integreren en nog wat kleine zaken, foto's van de nieuwe opstelling volgen morgen en de indrukken van mij mbt de Quad Z1 nu icm met een Rotel RC-1590 voorversterker met een Rotel RB-1552 MKII eindversterker (de Abacussen zijn in de verpakking terug en op voorraad gezet  ;)).

H&C Hifi

Ben benieuwd Hans  :)

Volgende week komen de Z3 bij ons in de showroom te staan  8)

Hans47

Gisteren wat druk geweest, hierbij in ieder geval de fotos van de nieuwe opstelling (voor de laatste muur die ik volgende week ga stucen en afwerken, alle andere muren zijn nu klaar :-)).

Vanavond zal ik een verhaal dichten mbt geluidsbeleving van de Quad Z1 set (er komt wel een Subwoofer wisseling: van de T5 naar een S2 er komt nog aan aanvulling in de set in de vorm van een Cocktail Audio X40 aanstaande dinsdag).

Set bestaat nu uit de Rotel combinatie met een Bluesound Node2 digitaal uit naar de Rotel pre (de Bluesound Node2 blijft ook als de Cocktail er is ivm bedieningscomfort).

mijkie

ik heb van de week even bij jou geluisterd Hans en vond de set erg mooi klinken, ruimtelijk, alles aanwezig, ook details maar, wat mij opviel dat het heel relaxed klonk !!

Erg mooie set zo !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

Dank je!
Was zoals gewoonlijk weer gezellig en met een politiek tintje  ;)

morgen komt mijn beleving, de vertraging heeft te maken met een aanvulling in mijn set in de vorm van een Cocktail Audio X40, dan kan ik die ook meteen meenemen in mijn verslag....

hierbij alvast een foto van de complete set tot nu toe...

Nosferatu

Ik was eigenlijk van plan om 'deauf' een setje Kef LS50's te bestellen voor m'n 2e set maar daar was tot nog toe niets van gekomen, al was het maar dat m'n Hifiman HE-560 ook veel gebruikt word. (minder noodzaak voor luidsprekers ::)) Jou muzikale voorkeuren kennende denk ik dat een Quad Z-1 of Z-2 ook wel eens interessant voor mij zou kunnen zijn. Dilemma's, dilemma's....  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

H&C Hifi

Quote from: Nosferatu on February 23, 2016, 21:13:38
Ik was eigenlijk van plan om 'deauf' een setje Kef LS50's te bestellen voor m'n 2e set maar daar was tot nog toe niets van gekomen, al was het maar dat m'n Hifiman HE-560 ook veel gebruikt word. (minder noodzaak voor luidsprekers ::)) Jou muzikale voorkeuren kennende denk ik dat een Quad Z-1 of Z-2 ook wel eens interessant voor mij zou kunnen zijn. Dilemma's, dilemma's....  :angel:

Een Quad S-2 vind ik al beter spelen dan de ls50  ;)
De Z-1 gaat nog een stuk verder :)

Nosferatu

Quote from: HcHifi.nl on February 24, 2016, 11:02:09
Een Quad S-2 vind ik al beter spelen dan de ls50  ;)
De Z-1 gaat nog een stuk verder :)
Marcel ! Je maakt het me wel lastig hoor ! Een LS-50 lijkt (leek ?) me een leuke, goed spelende luidspreker voor een (relatief) kleine ruimte, waar velen zeer lovend over zijn. Heb ze nog nooit gehoord (weet het, dat zou altijd de eerste stap moeten zijn) maar in deze prijsklasse wil ik wel eens een gokje wagen. Alleen de kleur was ik nog niet over uit.  :D
PM me maar eens een Z-1 prijsje door.  ;)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Hans47

Ik heb de Kef LS50 en de Quad Z1 naast elkaar gehad (de LS50s waren nog niet verkocht) en kan bevestigen dat ook in mijn beleving de Quad Z1 op alle gebieden een stuk mooier is, als ik er dan toch iets extra mag belichten van de Quad Z1 is het de bandtweeter, het hoog klinkt als een goede bonbon :-) detail, sprankelend, dynamiek. los van de speaker maar geen scherpte of nadruk op "s" of "t" klanken, ik kan beamen dat de dome tweeter van de Kef LS50 daar totaal niet van in de buurt komt.

Vanavond rond ik mijn verslag af, ik ben nog met de Cocktail Audio X40 aan het pielen, ik kan nu al zeggen dat ik de Cocktail Audio X40 erg goed vind.....  ;) ;) ;) ;)

Hans47

#36
Zoals beloofd mijn beleving van de Quad Z1 icm de Rotel set en afwisselend een Bluesound Node2 en Cocktail Audio X40 (sinds gisteren) als aansturing.

De volgende muziek keert bij mij wat vaker terug (volgorde is Artiest - Album - Song):

Air - Pocket Symphony - Space Maker en Once Upon a Time
Antonio Forcione & Sabina Sciubba - Meet Me In London - Visions
Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were an Eagle - Jim Cain
Birdy - Birdy - People Help The People
Bloom - Beach House - Myth
Boris Blank - Electrified - Electrified en Midnight Procession
Boz Scaggs - DIG - Thanks to You
Brendan Perry - Ark - The Devil and the Deep Blue Sea en Utopia
Cassandra Wilson - Another Country - Passion en Another Country
Chris Isaak - Heart Shaped World - Wicked Game en Blue Spanish Sky en Kings of the Highway
Claire Martin - Secret Love - The Meaning of the Blues en Jive
Daft Punk - Random Access Memories - The Game of Love
Dali Stereo Demonstration - Dali Stereo Demonstration - John Campbell - Way down in the Hole
David Gilmour - Rattle The Lock - Rattle That Lock
David Sylvian - BrilliantTrees - The Ink In The Well
David Sylvian - Gone to Earth - Before the Bullfight
Dawn Langstroth - Highwire - Elevator Music
Dead Can Dance - Into The Labyrinth - The Carnival is Over
Diana Krall - The Girl in the Other Room - Temptation
Dido - Life For Rent - Sand in My Shoes
Dire Straits - On Every Street - Fade to Black en You and Your Friend
Echaskech - Skechbook - Long Time Coming
Edgar Knecht - Dance On Deep Waters - Wiegenlied
Editors - In Dream - No Harm
Eric Bibb - Blues People - God's Mojo
Grace Jones - Nightclubbing - Ive Done it Again
Helge Lien Trio - Hello Troll - Gamut Warning
Herbie Hancock - River The Joni Letters - Edith And The Kingpin
Hoff Ensemble - Quiet Winter Night - Sulla, sulla krekling
Jennifer Warnes - Famous Blue Raincoat - Famous Blue Raincoat
Jon Hopkins - How I Live Now - How I Live Now
K.D. Lang - All You Can Eat - Maybe
Kari Bremnes - Norwegian Mood - Birds en Riddle Beside Another Riddle
Kasia Lins - Take My Tears - Liar
Kate Bush - Aerial, A Sky of Honey - Prelude en Prologue en An Architect's Dream
Katie Melua - Pictures - Mary Pickford
Laki Mera - The Proximity Effect - Fool en Reverberation
Leonard Cohen - Popular Problems - Almost Like te Blues
Livingston Taylor - Ink - The End of the Innocence
Lizz Wright - Freedom -  River Man
Loom - The Tree Hates The Forest - Palace of Dreams
Lost In The Trees - Past Life - Lady In White
Maeve O Boyle - All My Sins - Romeo
Marissa Nadler - July - Drive Fade Into
Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia - Sailing to Philadelphia
Melody Gardot - My One And Only Thrill - Who Will Comfort Me
Melody Gardot - The Absence - Lisboa
Norah Jones - Come Away With Me - Nightingale
Patricia Barber - Night Club - Invitation
Paul Anka - Rock Swings - Eyes Without a Face
Pete Alderton - Cover My Blues - Help Me
Pete Alderton - Living On Love Remastered Edition - She Said That Evil Was Her Name
Rumer - Seasons Of My Soul - Take Me As I Am
Scott Walker - Climate Of Hunter - Track Seven en Rawhide
Steely Dan - Gaucho - Babylon Sisters
Sting - Brand New Day - A Thousand Years
Willy DeVille - Miracle - Assassin of Love
Yello - By Yello - Vicious Games en Tremendous Pain en Whos Gone
Youn Sun Nah - Lento - Lento
Zoey Van Goey - The Cage Was Unlocked All Along - The Best Treasure Stays Buried

Om een indruk te geven wat ik zoal luister via de apparaten die bij mij in de kamer staan (bijna 40m2 woonkamer met open keuken, houten vloer op beton, een betonnen hok zullen we maar zeggen  ;D).

Ik heb aardig wat speakers en apparatuur in huis gehad, maar ik ben niet van de twitter draadjes waarbij ik alles wat ik koop, ruil, zie, ruik etc met forumleden wil delen, ieder zijn ding zeg ik dan...

Maar voor de Quads wil ik dat toch doen, omdat ik van alles wat ik heb mogen horen en mogen heb bezitten (groot woord, bezit bestaat helemaal niet) de Quads het mooist vind, waarom?
Ik heb hier en daar al wat van mijn indrukken gedeeld, maar hier in andere vorm nogmaals:

De Quads icm huidige set klinken:

Beheerst
Ruimtelijk (met een erg mooie afbeelding in de diepte maar plaatst de muziek niet in je gezicht, je zit als het ware op enige afstand van het podium)
Links en rechts in het beeld geluiden die buiten de speakers kunnen plaatsvinden, los van de speakers (vooral met de Yello's Boris Blanken en Roger Waters van deze wereld)
Naadloze overgang van de carbon midden/laag unit naar de bandtweeter (ook in snelheid)
Stemmen klinken natuurlijk, "s" en "t" klanken krijgen geen nadruk maar zijn aanwezig waar ze aanwezig zijn (denk aan Patricia Barber)
Stemmen hebben "body" om een voorbeeld te trekken naar de LS50s die ik had die gaven in mijn beleving stemmen weer zonder "body" waardoor het op mij nogal levenloos en "dun"overkwam
Dynamiek is geen probleem, ze geven geen krimp als het wat luider gaat en belangrijk: het blijft onder controle, geen extra scherpte oid gewoon mooi en relaxed maar dan wat luider  ;D
Relaxed is inderdaad het woord wat mij ook binnen schiet en dan niet in geen details, maar het gaat allemaal erg makkelijk en vloeiend
Strak laag (er komt nagenoeg niets uit de poort op de achterzijde, het is dan ook een a-periodisch gedempt systeem, bijna een gesloten systeem)
en dan de kers op de taart op de slagroom: de bandtweeter, dat is in mijn beleving een juweeltje, het hoog is natuurlijk, los, het twinkelt, bellen klinken als een bel in de ruimte, bekkens met een metalen kralenslinger er op (vaak in Jazz muziek) klinken alsof je ieder kraaltje kunt horen stuiteren op de bekkens, een metalen brush kun je tot in de details blijven volgen, kortom..... en dat alles zonder vermoeiend te worden en een soort "relaxed" houding tov muziek, slechte opnames zijn dan ook redelijk goed te pruimen en echt goede zijn "echt goed".

Kortom ik vind de Quad Z1 juweeltjes en als extra zijn ze erg mooi afgewerkt en staan ze strak in de hoog glans lak welke verantwoord is aangebracht, afijn......topproduct.

Even kort over de Cocktail Audio X40, die had ik al een tijd op het oog (ik heb ook een Bluesound Node2, omdat het in mijn ogen 1 van de weinige streamers is met volwassen software) maar durfde het nooit aan, tot gisteren dus  ;D
Knoop doorgehakt en gisteren mijn muziek van NAS naar de Database van de X40 gekopieerd, dat neemt ff tijd in beslag, kun je het beste in de nacht doen, is ie volgende morgen klaar, reden is simpel: de muziek wordt meteen in een database formaat geconverteerd (niet de file soort maar de indeling etc) en dat neemt enige tijd in beslag als je in 1 keer veel doet. Als je daarna 1 album toevoegt duurt dat max 2 minuten....
Ik heb in die van mij een 500gb SSD gemonteerd, ik ben wel fan van SSDs voor dit soort toepassingen.

De bediening is top, menus lopen vlot (via de afstandbediening), internet radio streamt zonder stotteren een hele dag door, kortom...... er zitten erg veel functies op die ik nog niet heb geprobeerd, ik heb wel al CDs geript in WAV formaat, dat doet ie erg goed, klinkt heel goed, DSD, DSF, 192 het ding speelt alles af zonder stotter of krimp en ...... klinkt erg goed, veeeeeeel beter dan een Node2 analoog uit, maar ook beter dan een Node2 digi uit naar de Rotel RC1590 (die toch geen slechte DAC aan boord heeft), meer rust, meer ruimte, natuurlijker en nog minder scherpte dan via de Node2.
Is er een nadeel?
Ja en dat is, Cocktail heeft geen app, je kunt wel een UPnP app gebruiken (Bubble voor Android bijvoorbeeld) en die werkt erg goed, maarrrrrrr no gapless via de UPnP app  ;)
Wel via de webinterface (die ook op een browser op een tablet oid opgeroepen kan worden en er goed en duidelijk uit ziet) en ook via de eigen bediening van de afstandsbediening, en hier komt voor mij nog een positief punt: het scherm van de Cocktail is goed en heeft een prima resolutie en veel contrast, waardoor ik vanaf mijn luisterplek (310 cm van de Cocktail) dus gewoon het display kan lezen en ik eigenlijk geen tablet bediening nodig heb  ;) ;)

Ik ben erg enthousiast over de Cocktail, die gaat blijven en ik ga er verder mee experimenteren, daarbij heb ik op fora gelezen dat er een eigen app (van een 3rd party) aankomt voor Android, dus who knows, maar ik vind het ook wel prettig om gewoon weer een afstandbediening te gebruiken (zoals vroegah met CDs luisteren en spelen).

Afijn ik sluit em af en ga van muziek genieten, voor een ieder gewenst: geniet van muziek en apparaten zoals je dat zelf wilt, er is geen "gouden weg" of "enige juiste geluidsbeleving" het is voor een ieder anders en dat maakt het ook leuk, alhoewel ik soms ook wel eens wil plagen  ;D

Enjoy!!!!

twani

Quote from: Hans47 on February 24, 2016, 19:54:12
Zoals beloofd mijn beleving van de Quad Z1 icm de Rotel set en afwisselend een Bluesound Node2 en Cocktail Audio X40 (sinds gisteren) als aansturing.

De volgende muziek keert bij mij wat vaker terug (volgorde is Artiest - Album - Song):

Air - Pocket Symphony - Space Maker en Once Upon a Time
Antonio Forcione & Sabina Sciubba - Meet Me In London - Visions
Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were an Eagle - Jim Cain
Birdy - Birdy - People Help The People
Bloom - Beach House - Myth
Boris Blank - Electrified - Electrified en Midnight Procession
Boz Scaggs - DIG - Thanks to You
Brendan Perry - Ark - The Devil and the Deep Blue Sea en Utopia
Cassandra Wilson - Another Country - Passion en Another Country
Chris Isaak - Heart Shaped World - Wicked Game en Blue Spanish Sky en Kings of the Highway
Claire Martin - Secret Love - The Meaning of the Blues en Jive
Daft Punk - Random Access Memories - The Game of Love
Dali Stereo Demonstration - Dali Stereo Demonstration - John Campbell - Way down in the Hole
David Gilmour - Rattle The Lock - Rattle That Lock
David Sylvian - BrilliantTrees - The Ink In The Well
David Sylvian - Gone to Earth - Before the Bullfight
Dawn Langstroth - Highwire - Elevator Music
Dead Can Dance - Into The Labyrinth - The Carnival is Over
Diana Krall - The Girl in the Other Room - Temptation
Dido - Life For Rent - Sand in My Shoes
Dire Straits - On Every Street - Fade to Black en You and Your Friend
Echaskech - Skechbook - Long Time Coming
Edgar Knecht - Dance On Deep Waters - Wiegenlied
Editors - In Dream - No Harm
Eric Bibb - Blues People - God's Mojo
Grace Jones - Nightclubbing - Ive Done it Again
Helge Lien Trio - Hello Troll - Gamut Warning
Herbie Hancock - River The Joni Letters - Edith And The Kingpin
Hoff Ensemble - Quiet Winter Night - Sulla, sulla krekling
Jennifer Warnes - Famous Blue Raincoat - Famous Blue Raincoat
Jon Hopkins - How I Live Now - How I Live Now
K.D. Lang - All You Can Eat - Maybe
Kari Bremnes - Norwegian Mood - Birds en Riddle Beside Another Riddle
Kasia Lins - Take My Tears - Liar
Kate Bush - Aerial, A Sky of Honey - Prelude en Prologue en An Architect's Dream
Katie Melua - Pictures - Mary Pickford
Laki Mera - The Proximity Effect - Fool en Reverberation
Leonard Cohen - Popular Problems - Almost Like te Blues
Livingston Taylor - Ink - The End of the Innocence
Lizz Wright - Freedom -  River Man
Loom - The Tree Hates The Forest - Palace of Dreams
Lost In The Trees - Past Life - Lady In White
Maeve O Boyle - All My Sins - Romeo
Marissa Nadler - July - Drive Fade Into
Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia - Sailing to Philadelphia
Melody Gardot - My One And Only Thrill - Who Will Comfort Me
Melody Gardot - The Absence - Lisboa
Norah Jones - Come Away With Me - Nightingale
Patricia Barber - Night Club - Invitation
Paul Anka - Rock Swings - Eyes Without a Face
Pete Alderton - Cover My Blues - Help Me
Pete Alderton - Living On Love Remastered Edition - She Said That Evil Was Her Name
Rumer - Seasons Of My Soul - Take Me As I Am
Scott Walker - Climate Of Hunter - Track Seven en Rawhide
Steely Dan - Gaucho - Babylon Sisters
Sting - Brand New Day - A Thousand Years
Willy DeVille - Miracle - Assassin of Love
Yello - By Yello - Vicious Games en Tremendous Pain en Whos Gone
Youn Sun Nah - Lento - Lento
Zoey Van Goey - The Cage Was Unlocked All Along - The Best Treasure Stays Buried

Om een indruk te geven wat ik zoal luister via de apparaten die bij mij in de kamer staan (bijna 40m2 woonkamer met open keuken, houten vloer op beton, een betonnen hok zullen we maar zeggen  ;D).

Ik heb aardig wat speakers en apparatuur in huis gehad, maar ik ben niet van de twitter draadjes waarbij ik alles wat ik koop, ruil, zie, ruik etc met forumleden wil delen, ieder zijn ding zeg ik dan...

Maar voor de Quads wil ik dat toch doen, omdat ik van alles wat ik heb mogen horen en mogen heb bezitten (groot woord, bezit bestaat helemaal niet) de Quads het mooist vind, waarom?
Ik heb hier en daar al wat van mijn indrukken gedeeld, maar hier in andere vorm nogmaals:

De Quads icm huidige set klinken:

Beheerst
Ruimtelijk (met een erg mooie afbeelding in de diepte maar plaatst de muziek niet in je gezicht, je zit als het ware op enige afstand van het podium)
Links en rechts in het beeld geluiden die buiten de speakers kunnen plaatsvinden, los van de speakers (vooral met de Yello's Boris Blanken en Roger Waters van deze wereld)
Naadloze overgang van de carbon midden/laag unit naar de bandtweeter (ook in snelheid)
Stemmen klinken natuurlijk, "s" en "t" klanken krijgen geen nadruk maar zijn aanwezig waar ze aanwezig zijn (denk aan Patricia Barber)
Stemmen hebben "body" om een voorbeeld te trekken naar de LS50s die ik had die gaven in mijn beleving stemmen weer zonder "body" waardoor het op mij nogal levenloos en "dun"overkwam
Dynamiek is geen probleem, ze geven geen krimp als het wat luider gaat en belangrijk: het blijft onder controle, geen extra scherpte oid gewoon mooi en relaxed maar dan wat luider  ;D
Relaxed is inderdaad het woord wat mij ook binnen schiet en dan niet in geen details, maar het gaat allemaal erg makkelijk en vloeiend
Strak laag (er komt nagenoeg niets uit de poort op de achterzijde, het is dan ook een a-periodisch gedempt systeem, bijna een gesloten systeem)
en dan de kers op de taart: de bandtweeter, dat is in mijn beleving een juweeltje, het hoog is natuurlijk, los, het twinkelt, bellen klinken als een bel in de ruimte, bekkens met een metalen kralenslinger er op (vaak in Jazz muziek) klinken alsof je ieder kraaltje kunt horen stuiteren op de bekkens, een metalen brush kun je tot in de details blijven volgen, kortom..... en dat alles zonder vermoeiend te worden en een soort "relaxed" houding tov muziek, slechte opnames zijn dan ook redelijk goed te pruimen en echt goede zijn "echt goed".

Kortom ik vind de Quad Z1 juweeltjes en als extra zijn ze erg mooi afgewerkt en staan ze strak in de hoog glans lak welke verantwoord is aangebracht, afijn......topproduct.

Even kort over de Cocktail Audio X40, die had ik al een tijd op het oog (ik heb ook een Bluesound Node2, omdat het in mijn ogen 1 van de weinige streamers is met volwassen software) maar durfde het nooit aan, tot gisteren dus  ;D
Knoop doorgehakt en gisteren mijn muziek van NAS naar de Database van de X40 gekopieerd, dat neemt ff tijd in beslag, kun je het beste in de nacht doen, is ie volgende morgen klaar, reden is simpel: de muziek wordt meteen in een database formaat geconverteerd (niet de file soort maar de indeling etc) en dat neemt enige tijd in beslag als je in 1 keer veel doet. Als je daarna 1 album toevoegt duurt dat max 2 minuten....
Ik heb in die van mij een 500gb SSD gemonteerd, ik ben wel fan van SSDs voor dit soort toepassingen.

De bediening is top, menus lopen vlot (via de afstandbediening), internet radio streamt zonder stotteren een hele dag door, kortom...... er zitten erg veel functies op die ik nog niet heb geprobeerd, ik heb wel al CDs geript in WAVE formaat, dat doet ie erg goed, klinkt heel goed, DSD, DSF, 192 het ding speelt alles af zonder stotter of krimp en ...... klinkt erg goed, veeeeeeel beter dan een Node2 analoog uit, maar ook beter dan een Node2 digi uit naar de Rotel RC1590 (die toch geen slechte DAC aan boord heeft), meer rust, meer ruimte, natuurlijker en nog minder scherpte dan via de Node2.
Is er een nadeel?
Ja en dat is, Cocktail heeft geen app, je kunt wel een UPnP app gebruiken (Bubble voor Android bijvoorbeeld) en die werkt erg goed, maarrrrrrr no gapless via de UPnP app  ;)
Wel via de webinterface (die ook op een browser op een tablet oid opgeroepen kan worden en er goed en duidelijk uit ziet) en ook via de eigen bediening van de afstandsbediening, en hier komt voor mij nog een positief punt: het scherm van de Cocktail is goed en heeft een prima resolutie en veel contrast, waardoor ik vanaf mijn luisterplek (310 cm van de Cocktail) dus gewoon het display kan lezen en ik eigenlijk geen tablet bediening nogdig heb  ;) ;)

Ik ben erg enthousiast over de Cocktail, die gaat blijven en ik ga er verder mee experimenteren, daarbij heb ik op fora gelezen dat er een eigen app (van een 3rd party) aankomt voor Android, dus who knows, maar ik vind het ook wel prettig om gewoon weer een afstandbediening te gebruiken (zoals vroegah met CDs luisteren en spelen).

Afijn ik sluit em af en ga van muziek genieten, voor een ieder gewenst: geniet van muziek en apparaten zoals je dat zelf wilt, er is geen "gouden weg" of "enige juiste geluidsbeleving" het is voor een ieder anders en dat maakt het ook leuk, alhoewel ik soms ook wel eens wil plagen  ;D

Enjoy!!!!



Jíj zit duidelijk prima in je vel Hans :thumbs-up:   Geniet ervan, innerlijke rust is een groot goed zoals we beiden weten :)

Hans47

Dank en inderdaad, 99% van de tijd een totaal leeg hoofd (nu is dat ook niet moeilijk want ik heb niet zo veel hersenen en een IQ van ruim onder de 100 dus dat maakt het simpeler  ;D ;D ;D).

De Rel S/2 Subwoofer is sinds gisteren in mijn set geland (mag nog wel even inspelen) en na 1 uur spelen werd mij al duidelijk dat de S serie van Rel een andere klasse is dan de T serie, de S serie zit een paar treden hoger in geluidskwaliteit.

Na 1 uur spelen klonk het geluidsbeeld en het laag al beter dan het ooit met de Rel T5/i deed ( en dat was ook niet slecht) de S/2 geeft nu al heel strak laag met veel snelheid, erg veel details (mooie aanvulling op de details die de bandtweeter kan weergeven, nu dus ook in het laag veel details) gaat echt een stuk dieper maar totaal geen boem of bonk (en dat in mijn betonnen hok), maar vooral; het gaat met zoveel gemak (de Hi Level ingangs regelaar staat op 9 uur) dat ik het gevoel krijg van ontzettend veel reserve, dat maakt dat het totaalbeeld (nu al, terwijl de Sub nog wel 1 weekje mag inspelen) van de Quads met de Rel is dat alles met erg veel gemak gaat en ook op wat hogere geluidsterkte (wat makkelijk kan want geen spoor van scherpte of nadruk op een frequentie gebied) "relaxed" blijft klinken, tegelijkertijd veel details laat horen (nu dus ook in het laag en sublaag) en af en toe verrassend in de ruimte geluiden plaatst (Yello, Boris Blank, Roger Waters), kortom ik vind het een genot om lang naar te luisteren....

De Cocktail Audio X40 doet daar ook wel een aardige duit in, echt een stap of wat beter dan de Node2 die de Cocktail mag vervangen (in mijn beleving dan).

Als laatste heb ik na de positieve ervaring met de Atlas interlink ook mijn kabels naar de Quads door Atlas kabel vervangen, het is een biwire type : Atlas Equator Bi-wire, bestaande uit multi core voor laag midden en solid core voor het hoog, in mijn set laat het de kwaliteiten van de Quad bandtweeters nog iets beter horen, afijn ik vind het een mooie kabel.

IK maak nog wel ff een foto van de opstelling zoals nu met de Rel S/2, bijgesloten alvast de fotos van de Rel site geplukt.

Kazan Coll

Leuk verslag om te lezen, vooral omdat ik zelf ook de Z1 vergeleken heb met de Kef LS50. Voor mij is het de Kef LS50 geworden samen met de Quad Vena, die combinatie werkte voor mij het beste. Ik vond de Z1 juist te scherp in het hoog, de LS50 was voor mijn gevoel wat zachter. Maar ik ben er nog niet helemaal hoor. Mijn hoog allergie is nog niet genezen dus ik ga nog een keer de XTZ 99.25 LCR en de Neat Motive SX2 aan de tand voelen met de LS50 er naast want dat is mij nog niet gelukt: een direct vergelijk. Het voordeel van de XTZ voor mij is het werken met brugjes om het hoog aan te passen en het voordeel van de SX2 is dat die lekker muzikaal klinkt!
Het blijft een leuke hobby het zoeken naar het juiste geluid en het luisteren naar wat je hebt want het gaat tenslotte om de muziek. Het enige vervelende is dat die muziek soms ronduit slecht klinkt en dan probeer je componenten te vinden die dat verzachten....... En zo blijf je bezig, ha ha, misschien toch een beetje jaloers op de topic starter...... ;).
Primare I25 (stereo versterker), Cambridge CXN v2 (dac/streamer), Naim CD5si (cd speler), Nad T758 v3 (surround versterker), Pioneer UDP-LX500 (4k blu ray speler), Sony 55 inch 4K (TV), BK XXLS 400FF (subwoofer), Audio Physic Classic 10 (voor speakers),  XTZ Spirit 2 (achter speakers). Innuos ZENmini MK3 (ripper/streamer), Tellurium q black 2 speaker / signaal kabels. Alle stroom bekabeling / stekkerblokken: Supra.
Headfi: Violectric V200, Quad Era-1, Sennheiser HD650

Dura

Echt leuk om te lezen, en ik merkte dat ik in mijn achterhoofd af en toe dacht van, die Quads klinken wel heel bijzonder, ruimtelijk en ontspannen met een solide middengebied, heerlijk. Doet me een beetje denken aan mijn ervaring met de Harbeth 5+, maar dat is alleen afgaande op je tekst, dus daar krijg ik wellicht niet het correcte beeld van binnen. Maar dat die Quads speciaal zijn, daarvan heb je me van overtuigd.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Hans47

Niet nodig om jaloers te zijn, ondertussen een totaal andere set staan :-)

Goldenear Triton Three+ in bestelling als 1e luidspreker (3e week mei levering)
Nubert nuLine 264 in bestelling staan als 2e paar om mee af te wisselen die komen aanstaande donderdag 28 april (ik heb momenteel de nuLine 34s om van Nubert om te proberen en die zijn erg goed)

Bron heb ik nu een Auralic Aries Mini met aan de USB uitgang een combinatie van iFi iPurifier2 en iFi Micro iDAC2 aan Exposure 3010 serie voor en monoblok eindversterkers  ;D

Ik kon alle spullen die ik hiervoor had erg goed inruilen  ;)

Bijgesloten een foto van de Nubert nuLine 34 bij mij thuis

Hans47

O ja reden is simpel: ik vind het leuk om te wisselen, niet omdat de Quads niet goed zijn, wat wel zo is, de Quads hebben inderdaad een erg relaxed karakter maar dat heb ik niet als minder ervaren maar als pluspunt, Goldenear en Nubert hebben weer een totaal ander karakter, niet beter of slechter, maar anders (in het heel kort, beiden merken zijn wat pittiger dan de Quads, it is just a matter of taste)

Hans47

#43
Deze komen er aan, de Goldenears in 3e a 4e week mei, de Nuberts aanstaande donderdag

Dura

Wow, die Quads staan er net en nu worden ze alweer vervangen, en dan niet door een maar door twee stellen speakers? Op zich vind ik het ook leuk om eens wat anders te horen, maar van al dat kopen, verkopen, logistiek gedoe, plaatsing etc zou ik zelf moe worden.
En als je er tevreden mee bent, loop je het risico dat het slechter wordt, zoals mijn oude moedertje soms zegt, "het betere is de vijand van het goede".
maar ja, bij mij gaat het puur om muziek luisteren en de hardware interesseert me eigenlijk alleen maar als ik me ergens aan erger, anders blijft het bij mij gewoon staan.
Als je meer, net zoals bijvoorbeeld Twani, het gewoon leuk vind om vaak wat anders te proberen, mijn zegen heb je (niet dat je 'm nodig hebt), een hobby hoeft niet rationeel/gezond boerenverstand/economisch te zijn, het is de manier waarop wij onze persoonlijke tijd en middelen gebruiken voor onze eigen wensen, om de rest van de tijd keurig aan onze verplichtingen te voldoen zonder door te draaien.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Hans47

Mee eens, alhoewel ik muziek ook erg belangrijk vind (meer dan 10 jaar drum en gitaar in bandjes mogen doen) maar techniek vind ik erg leuk en het kopen, verkopen en logistiek regelen zit in mijn Joodse genen kost mij geen enkele moeite of veel tijd  ;D en met een beetje slim handelen blijven de bedragen nog steeds leuk, ik eet er geen brood minder om  ;D

Over dat door draaien, ik ben gek geboren  ;D

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

Sinds donderdag jl zijn de Nubert Nuline 264s geland, de nuLine 34s werden meteen meegenomen om (kosteloos) retour te sturen, erg goede service.
Ben nu aan het inspelen (duurt wel een paar dagen) maar nu al erg mooi (mooier dan de Nuline 34s) ze zien er in het echt mooier uit dan op foto's, zijn erg mooi afgewerkte hele slanke (15 cm breed) zuiltjes met voor de stabiliteit wat bredere dan de kast potenconstructie (met in hoogte verstelbare poten, erg goed gedaan van een mooie zware metalen constructie), front is van stevig geperforeerd metaal en alles is op zijn echt Duits afgewerkt, de Engelse taal heeft daar een mooie uitdrukking voor: impeccable.
De zuiltjes zijn niet licht voor het formaat, 21 kg per stuk, kortom op materiaal is niet bespaard....

Ze klinken om maar eens een cliché te gebruiken ivm formaat, groots, in de positieve zin (let wel nog niet geheel ingespeeld, Nubert geeft zelf 60 tot 80 uur inspelen op), mooi in balans en een voor mijn ruimte heel positieve eigenschap (reden waarom ik een voorkeur kreeg voor losse subwoofers en later dus de Goldenear Triton Three vanwege regelbare laag) is dat het laag helemaal goed is, dus geen bonk, boem of resonanties in mijn ruimte en alle vloerstaanders die ik daarvoor had (behoudens de Triton Three's en Wharfedale Jade 5s) hadden daar in meer of mindere mate last van (waarbij de Kef R500 de negatieve uitschieter was).

Mijn eerste indrukken zijn heel positief, vooral het midden en hoog valt mij op in kwaliteit, het klinkt heel makkelijk en natuurlijk en mooi los in de ruimte, maar vooral stemmen zijn tov de nuLine 34s maar ook de Triton Three's een heel stuk vooruit gegaan, veel detail, weinig kleuring (let wel in mijn beleving) en rotsvast in plaatsing, ik kan horen waar de stem in de opname staat of het nu rustige passage's zijn of druk, het maakt niet uit, en dat is ook meteen een kracht van deze speakers, of het nu simpele muziek betreft of complexe, elektronisch of akoestisch, het komt er allemaal even relaxed en makkelijk uit (niet relaxed als in wollig of warm, maar zonder enige moeite) en dat in combinatie met een lekker soort "pit" (wat ik bij de Quad Z1's niet hoorde, die lieten alles relaxed klinken ook al was het muziek waarvan ik de ervaring had dat de opname wel wat pittig was, heeft ook zijn voordelen) en een verrassende dynamiek (ook in het laag).
Ook hier weer vind ik het hoog voor een softdome tweeter echt goed, komt mbt sprankeling en detail aardig in de buurt van wat de Triton Three deed (met een Heil Motion Transformer tweeter), kortom knappe prestatie voor een op het oog conventionele tweeter.
Het midden vind ik echt opmerkelijk, zoveel gemak om complexe muziek op aardige geluidsterkte (overigens net zoals bij de Nuline 34s vinden de 264s wat luider, dus boven de 90db spelen erg prettig) te volgen en zonder scherpte over te brengen naar de luisteraar, het maakt dat het leuk is om nog een stukje te luisteren en nog een stukje te luisteren en nog een stukje te luisteren en ah ik zet dit stukje wat harder neiging, kortom.....
Laag is in verhouding en zelfs in mijn ruimte dus strak zonder bonk of boem en klinkt lekker "snel" basgitaren (elektrisch en akoestisch) zijn prachtig te volgen tot in de lage noten, ze gaan opvallend laag (Yello, Boris Blank, Boz Scaggs "Thanks to you") en het blijft mooi in controle.
Stereobeeld geeft een mooie illusie van diepte en breedte (buiten de luidsprekers) en soms worden er geluiden verrassend in de ruimte geplaatst totaal los van de speakers (Roger Waters), met ogen dicht is het lastig om te bepalen waar de speakers precies staan (vind ik een mooie beleving).
Veel details (voorbeeld bekkens met kralenslingers er op zoals gebruikt in Jazz van Diana Krall en Patricia Barber) in hoog, midden en laag, ze zijn net zoals de nuLine 34s wel wat aan de analytische kant (verwacht geen Quad Z1 ervaring die ook slecht opgenomen muziek best lekker laat klinken) dus muziek die niet lekker opgenomen is of waar een nadruk op een bepaald gebied zit, wordt ook letterlijk zo weergegeven, mooi opgenomen muziek daarentegen (vooral Jazz welke met zorg of live is opgenomen) klinkt als een "huis".

Afijn dit is na 2 dagen, en maakt dat ik twijfel of de Goldenear Triton Three+s (die over 3 weken bij mij landen) het wel "houden" om als wisselspeaker te gebruiken icm de set Nuline 264s, ik vind de Nuline 264s in ieder geval nu al veel mooier dan de Triton Three's die ik te leen had (ook nog eens mbt uiterlijk en afwerking), kortom een interessante en eens kijken als ik de Tritons heb....

Thats all for now.....

Wat fotos voor een sfeerimpressie  ;D ;D ;D ;D 



martien

Leuk en interresant verslag om te lezen, veel plezier met luisteren.
Ik neig persoonlijk dan denk ik meer naar een quad z1 ervaring zoals je het geluid nu omschrijft.

Xander32

Lekker leesbaar en duidelijke beschrijving van jouw ervaren. Ik ben ook benieuwd hoe dit na een wat langere tijd zal zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT