Vraagje over afstelling armhoogte (vta) nottingham analog ace space arm.

Started by Devo, January 25, 2016, 17:25:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Devo

Ik ben in het bezit van een Nottingham Analog  Ace Spacedeck met ace space arm en nu wil ik mijn armhoogte verstellen omdat de vorige eigenaar met een dikkere mat speelde en die niet bij de verkoop inbegrepen zat waardoor mijn arm nu te hoog staat en dus niet meer waterpas op de plaat staat.
Nu kan ik de armhoogte bij deze arm erg makkelijk verstellen maar als ik de arm waterpas zet moet ik dan ook nog iets anders aan de arm verstellen zoals bijv. naalddruk etc.

Ik hoop dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Devo

Vandaag de arm naar beneden gedraaid en daarna zo goed mogelijk waterpas gezet. De arm moest toch nog een aantal mm naar beneden gedraaid worden omdat de vorige eigenaar er een koperen micro seiki cu mat op had liggen die vrij dik was.
Verschillende elpees gedraaid en gelukkig het klinkt nog heerlijk en nu voor het zicht een arm die waterpas ligt op de plaat.

Bedankt Jumping Jack.

Gerrit RSV Mille

Het gaat erom dat de naald in de juiste hoek op de plaat staat. De arm waterpas is op zich geen maat waar je wat aan hebt.

pacific

Geniet je nog steeds van deze speler. Wat zijn je ervaringen en wat had je hiervoor?

Sent from my COL-L29 using Tapatalk