Zelfbouw luidsprekers, voorzichtig oriënteren..

Started by André_84, January 25, 2016, 09:49:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Die Idunn is ontworpen door SEAS zelf.
Ik vind die laag-mid wat wollig klinken. Die tweeter daarentegen is wel een hele goeie. Maar als ze bij SEAS iets goed kunnen dan is het wel goeie tweeters maken voor een beperkt budget.
De drivers uit de Mimir zijn erg betaalbaar maar uit ervaring weet ik dat ze een hele mooie combinatie vormen.

André_84

Wollig laagmid heb ik al :'), ik zoek strak en definitie. Die peerlessdriver die ik postte, is dat wat? Peerless hds 134?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

rho

Ik vind 'm visueel onaantrekkelijk. Maar technisch is het een hele goeie voor het budget. Daar kan je een erg goed klinkende speaker mee bouwen.

André_84

Mee eens wat betreft het visuele :'). Maar het id wel een betaalbare en als het conform omschrijving zorgt voor een gedetailleerd geluid...andere tips welkom ofkorst
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: rho on February  9, 2016, 15:17:03
Die Idunn is ontworpen door SEAS zelf.
Ik vind die laag-mid wat wollig klinken. Die tweeter daarentegen is wel een hele goeie. Maar als ze bij SEAS iets goed kunnen dan is het wel goeie tweeters maken voor een beperkt budget.

Wollig... Je hebt ze zo bij meerdere ontwerpen horen klinken?

Ik speel trouwens ook met een Seas tweeter. Prima ding.

;D

rho


djoeri

Grappig een goede vriend heeft deze gebruikt in een dappolito met 8"  woofers erbij/onder en moet zeggen dat ik weinig heb gehoord wat zo goed klonk. 

Succes

rho

Misschien omdat hij het laagste laag door die 8" woofers had laten weergeven?
Kan ook aan het design liggen uiteraard.

djoeri

Ja dat maakt ook veel verschil, hierdoor spelen de drivers meer in hun comfort zone en krijg je een beter geheel.

Gr Djoeri

André_84

In mijn geval zullen ze nagenoeg altijd gebruikt worden icm met een 10" PR sub (peerless). Maar goed, als ik nu al geluiden hoor als wollig e.d. dan zal het niet snel mn eerste keus worden.
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zou niet direct die driver als schuldige aanwijzen...

rho

Eeerlijk gezegd was dat ook geen eigenschap die ik aan een SEAS zou toeschrijven. Ik schat een verkeerde afstelling van de PR die hij ipv een BR pijp had gebruikt.

Duck Twacy


rho

Als je ze daar al voor hebt.
Echt top-materiaal.

Duck Twacy

#39
Ik heb ooit zo'n cquenze gekocht voor rond 200 euro/stuk, maar meen dat ze nu duurder zijn.
Ik combineer ze met Morel Supreme.

https://flic.kr/p/nWc9qr  (er staat 25,6, niet 9,52 :) )

rho

Quote from: Duck Twacy on April 18, 2016, 16:29:23
Ik heb ooit zo'n cquenze gekocht voor rond 200 euro/stuk, maar meen dat ze nu duurder zijn.
Ik combineer ze met Morel Supreme.
Dat bied leuke mogelijkheden. Kan heel erg lekker klinken. :)