Waar haal ik het juiste MDF?

Started by André_84, January 22, 2016, 12:25:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

ZOu kunnen, met de granieten platen komt het geluid van voor en van ver links en rechts, haal ik de platen weg dan komt het geluid van naast me. Het lijkt alsof de bubble dan een paar keer zo groot wordt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

André_84

Inmiddels heb ik een paar plaatjes 'gewoon' 18mm mdf op maat laten zagen in de bouwmarkt. Beetje stom, eenmaal thuis met de plaatjes vond ik de iets grotere platen toch best wel misstaan en ga ik ze alsnog inkorten... De bedoeling is 2 lagen mdf op elkaar gelijmd, om de onderste te voorzien van inslagmoeren, zodat er superspikes onder geplaatst kunnen worden.
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

erik s.

Waarom de spikes dan niet direct onder je luidsprekers, of wil je een bredere footprint voor meer stabiliteit?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

André_84

Yes! meer stabiliteit idd. Ik moet de prestaties nog even afwachten, maar ik bemerkte met de huidige straattegels wél verbetering tov de situatie daarvoor (zonder spikes op de laminaatvloer). Ik las hier ergens dat met mdf ook een goed resultaat kan worden bereikt. hoe dan ook, die straattegels moeten eruit en er moet even iets netters voor in de plaats.
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

XtrmB

MDF geeft niet hetzelfde resultaat vanwege het simpele feit dat het veel minder massa heeft. Het zal misschien een beetje zijn maar het verschil met een stoeptegel of graniet stuk is echt vrij groot. Het is het proberen waard maar je kan misschien eens checken met zon keukenbladboer voor rest stukken.
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."