HT in de huiskamer (voorheen dedicated HT zolder)

Started by Elnaeth, January 19, 2016, 00:02:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

lijkt me juist mooi om vaste opbergruimte te creƫren in die schuine delen. die balken hebben nou niet bepaald de charme van oude spanten, maar dat is misschien persoonlijk. dan is het misschien ook wat minder rommelig, het is nu een mengeling van kastjes.

hoe dan ook een mooie ruimte!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

jeffaudio

hoe bevalt de denon 1200?  ik wil deze ook aanschaffen voor de slaapkamer (5.1.2)
Mooie prijs voor een versterker met Atmos en dts X
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

Elnaeth

Quote from: jeffaudio on February 17, 2016, 12:15:06
hoe bevalt de denon 1200?  ik wil deze ook aanschaffen voor de slaapkamer (5.1.2)
Mooie prijs voor een versterker met Atmos en dts X

Tot nu toe geen enkele klacht :-) Ik vond inderdaad de prijs ten opzichte van het aantal functies zeer net. Komt genoeg kracht uit het beestje voor mijn speakers, en er is meer dan genoeg in te stellen voor mijn smaak :-)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

jeffaudio

ook in te regelen middels audessey?
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

Elnaeth

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

Elnaeth

Hmm.. Misschien de speakers niet meer harder zetten als ik m'n ouders wil laten zien wat het resultaat is geworden  :( Vannacht de buren aan de lijn gehad, of dit het normale volume was of dat ik hem ff tijdelijk harder had om te showen... Maar goed de afgelopen 3 dagen heb ik elke avond tot half 1 's nachts film gekeken, en nu hoorden ze pas voor de eerste keer iets.... I hope :P
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

Mokumer45

Als ik jou was, zou ik toch voor alle zekerheid even bij die buren informeren of dit de eerste keer was. Dit om eventuele problemen en narigheid te voorkomen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Elnaeth

Ja, ik had het al nagevraagd, bleek inderdaad de eerste keer te zijn. Dan maar alleen op referentieniveau als ze op vakantie zijn, of niet thuis zijn :-)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

Elnaeth

#33
Vandaag inspiratie gehad, en verveelde me een beetje, sneak preview voordat ik gelakt heb:





Center staat meteen stukken beter op zijn plaats, en is ook nog perfect gericht op onze gezichten in de luisterpositie :)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

Elnaeth

Tijdje stil hier weer... Er zijn allerlei veranderingen gedaan aan de HT, daar doe ik een andere keer nog wel een aantal foto's van uploaden (onder andere een airco voor de zomer en een radiator voor de winter). Maar er is me nu al voor de tweede keer in korte tijd iets heel vreemds gebeurd met mijn apparatuur.

Laatst had ik een vriend op bezoek met een PS4, we zouden een avond flink gamen op 't grote scherm. Alles goed en wel, PS4 aangesloten op mijn versterker via de HDMI-in op de voorkant van de unit. Niets aan de hand. Tot we het weekend daarna ditzelfde nog eens een avond deden: de seconde dat ik de PS4 op dezelfde wijze aansloot vloog het beeld van mijn beamer op zwart. Vreemd, nog niet eerder meegemaakt. Een en ander nagekeken, bleek de hele receiver op geen enkele manier nog beeld door te geven (wel nog audio) als ik via HDMI apparatuur gebruikte. Beamer getest, verder niets mee aan de hand, andere apparaten direct op de HDMI-ingang van de beamer werkten wel nog gewoon. Googlen leerde me dat dit niet een heel onbekend euvel is bij de betreffende receiver, het HDMI circuit zou aan de gevoelige kant zijn (dus mogelijk iets van kortsluiting).

Enfin, contact opgenomen met H&C hifi, receiver viel gelukkig nog onder garantie dus al met al was het alleen vervelend dat ik een tijdje zonder zat. Toen de receiver terug was alles weer aangesloten, paar films gekeken, prima in orde, helemaal gelukkig.

Fast-forward naar vorige week... Zoals wel vaker had ik mijn PC aangesloten aan de receiver via dezelfde HDMI-ingang op de voorkant van de receiver om zelf wat te gamen op het grote scherm. Wat schetst mijn verbazing, de beamer vliegt weer op zwart, maar nu reageert de receiver dus helemaal niet meer, niet eens op de afstandsbediening. Niet alleen het beeld weg, ook het geluid. Verder testen leert me zelfs dat deze keer ook de beamer een flinke klap heeft gehad, en nu zelf helemaal geen beeld meer geeft voor apparatuur die via HDMI wordt aangesloten (of dat nu een laptop, computer, blu-ray speler of wat anders is, niks kwam nog door). Nog erger; de beamer maakt om de zoveel minuten een zeer hard geluid over de interne speaker. Via de VGA aansluiting krijg ik wel nog beeld op de beamer (met dus wel nog dat vreemde geluid de hele tijd), dus ook hier lijkt het HDMI circuit doorgebrand.

En dit is waar ik nu momenteel zit... Een receiver die ik waarschijnlijk een tweede keer kom aan het opsturen voor reparatie (onder garantie godzijdank), en een beamer die dus niets meer doet via HDMI, en voorbij zijn garantieperiode is.

Zijn er mensen die dit eerder hebben meegemaakt? Tips? Trucs? Dingen die ik kan proberen? Kent iemand eventueel een reparateur voor de Benq w1070 (komt van Coolblue, 3 jaar oud)?

Hartelijk dank voor het lezen van dit enigszins doordrammende verhaaltje..  :unhappy: :unhappy: :unhappy: :unhappy: :unhappy:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

skyfox

Sluit je de HDMI aan terwijl de apparaten uit staan of aan staan? HDMI is naar mijn weten namelijk niet hot pluggable.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Elnaeth

Alles stond uit terwijl ik het inplugde, om mogelijke schokken te voorkomen. Mij is altijd verteld nooit dit soort dingen te doen als de apparaten in kwestie aan staan, dus vandaar.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

Dirk

Quote from: Elnaeth on July 26, 2017, 17:03:19
...
Tot we het weekend daarna ditzelfde nog eens een avond deden: de seconde dat ik de PS4 op dezelfde wijze aansloot vloog het beeld van mijn beamer op zwart.
...
dit stukje uit je tekst deed me exact hetzelfde vermoeden, maar skyfox was me al voor zie ik
100% zeker dat beide units uit stonden?
HDMI moet je idd echt NOOIT op een "live" toestel aansluiten...vaak gaat het goed, maar de kans dat je een (in de meeste gevallen) input board opblaast is niet klein!
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Idske

Is dat echt zo gevaarlijk dat hdmi " hotpluggen"?

Wij hebben op kantoor honderden beeldschermen staan die hdmi verbonden zijn waarbij mensen de gehele dag door hun laptops (ont)koppelen met hdmi...

Nooit wat aan de hand.
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

Dirk

een kantoorscherm is dan ook wat anders dan een HT-projector.
ben er vrij zeker van dat fabrikanten van die eerste er om precies de reden die je beschrijft wel wat extra aandacht aan besteden, maar uitzetten blijft toch echt de enige goede manier
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Elnaeth

Zeker weten ja. Sterker nog, omdat hij al een keer was gerepareerd was ik al huiverig voor dit probleem en hebben we bij de tweede keer zelfs alles fysiek van het stroomnet uitgetrokken en alle apparaten compleet ontladen door daarna de aan-knoppen een paar keer in te duwen, daarna pas de hdmi doorverbonden, en DAARNA pas weer de apparaten aan het stroomnet gehangen! Geen enkele van deze apparaten was dus aan op moment van aamsluiten. En toch op geen enkele manier dat er nog beeld uitkwam na het opstarten... Nu ik het zelf teruglees heb ik het wel knullig verwoord in de eerste post, daardoor lijkt het inderdaad alsof ik heb zitten hotpluggen :/
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

mr.crash

Dan heb ik het al die jaren ook fout gedaan.
De volgende keer ook alles maar even uit zetten.
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Elnaeth

Paar kleine updatejes hier.... De receiver is gelukkig weer terug van zijn reis door reparatieland en doet het inmiddels weer!
Voor de beamer heb ik helaas een vervanger moeten aanschaffen, dus nu zit ik met de gedachte te spelen de kapotte beamer te koop te zetten voor een zwaar gereduceerde prijs zodat iemand hem misschien zelf nog kan repareren en er wat mee kan doen...

Er zit zelfs een verandering aan te komen dat de hele HT ruimte binnen een paar maanden mogelijk verplaatst moet gaan worden naar de woonkamer, we zijn aan het kijken of we misschien een vrijstaande nieuwbouwwoning kunnen gaan kopen! Fingers crossed, dat zou echt helemaal te gek zijn en de hobby naar een volgend niveau kunnen trekken :)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

Elnaeth

Nou, het gaat dus echt gebeuren. Afgelopen week de krabbels gezet voor een nieuwbouwwoning... En twee dagen later ons huidige huis ook meteen verkocht! Bizar hoe snel het gegaan is, huis heeft nauwelijk een week te koop gestaan.

Nu dus lekker gaan plannen waar we de hometheater gaan plaatsen in het nieuwe huis, loze leidingen uitdokteren en doorgeven voor wegwerken speaker kabels, etc :D

Is iemand toevallig in de markt voor een mooie set bioscoopstoelen die binnenkort niet meer passen in ons huis? :-)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

djaxx

#44
Als je huis maar 2 dagen te koop heeft gestaan is het te goedkoop verkocht. Heel nice om te zien dat jouw zolder gewoon identiek lijn zolder is dus een hele inspiratiebron voor mij! Kan je nog wat up2date pics van die ruimte posten? Ik ga mijne hopelijk volgend jaar afwerken.
Succes met je nieuwe woonst!

RicooCardoo

 Gefeliciteerd met je verkoop en aankoop van nieuwbouw :) wij krijgen over 5 weken ons huis opgeleverd en kan ik eindelijk voor het eerst met HT plaatsen :D
De huizen markt is heel erg aangetrokken, dus het hoeft niet eens goedkoop te zijn.

Elnaeth

Hartelijk dank mannen! We zijn ons ook echt gigantisch aan het verheugen op het nieuwe huis, ben weer allemaal topics aan het bekijken van vergelijkbare situaties, het begint enorm te kriebelen! :D

Qua prijs heeft het huis denk ik niet (veel) te goedkoop gestaan (maar misschien hadden we veilig iets hoger kunnen inzetten, wie weet, maakt ook niet uit verder!) , we zaten gewoon in een ontzettend gewilde wijk en de staat ervan was echt wel goed te noemen (mede doordat ik zelf zo'n detail-nerd ben en daar veel te veel aandacht aan geef haha).

Vergis je inderdaad overigens niet in het feit dat huizenmarkt momenteel vol gas geeft!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

Elnaeth

Zo... Het is eindelijk zo ver, we zijn gesettled in ons nieuwe huis. Aan beide kanten buren, maar dan met de garages er tussen want vrijstaand geschakeld. Beide wisten nog niet eens dat ik constant de HT set op standje "orkaan" heb aan gehad de afgelopen tijd, tot ze kennis kwamen maken en op de bank neerstreken en ik wat muziek opzette.

Wat ben ik blij dat we deze stap gezet hebben, ik wil nooit meer terug naar een woning waar ik muren direct deel met een buur.

Foto's van de nieuwe inrichting/opstelling gaan snel komen, momenteel ben ik bezig met het terugsturen van een net aangeschafte SVS SB-1000 subwoofer, er komt een PB-2000 voor in de plaats, ik kan hier gemakkelijk het extra vermogen kwijt namelijk. Zodra die er is zal ik e.e.a. aan kabels wat wegwerken en wat foto's nemen van het geheel ;-)

Was getekend, een in zijn nopjes zijnde filmliefhebber.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS