Holo3D II problemen

Started by Michel, March 21, 2004, 12:08:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel

Sinds kort beschik ik over een Holo3D II, maar echt tevreden ben ik niet.
Ik heb tamelijk last van zeer duidelijk zichtbare lijnen om gezichten heen. Links voornamelijk rood, rechts groen. Er valt niet naar te kijken zo. Het maakt niet uit welke bron ik kies. Het beeld is altijd hetzelfde.
Ik heb op diverse forums gelezen dat de rode en groen lijnen/schimmen worden veroorzaakt in een hardware of software bug in de Holo3D. Hoe zit het nu precies daarmee? Gaat Immersive de hardware vervangen als het softwarematig niet op te lossen is?

Ook mijn voorheen met de holo3D I perfect werkende X-Card wil niet meer.
Alles is prima aangesloten, besturingssysteem al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, maar de enige manier om uit de x-card nog een normaal beeld te krijgen is hem via de svideo output op de svideo input van de Holo3D aan te sluiten. Via de interne kabel krijg ik de meest vreemde beelden. Meestal een sterk naar onder (of de zijkant) verschoven beeld met een dikke horizotale zwarte balk en een vertikale balk. Opnieuw kiezen van de input bron 'X-Card' resulteerd echter iedere keer in een ander (slecht beeld). Soms is het beeld voornamelijk groen, maar meestal zie je een sterk verschoven beeld met die eerder genoemde balken.

Ik heb dagenlang alle mogelijke instellingen geprobeerd maar er is met geen enkele instelling fatsoenlijk beeld uit te krijgen.
Zelf na terug plaatsen van de Holo3D I blijft het probleem. Ik begin langzaam te vermoeden dat de X-Card kapot is. Dat kan natuurlijk altijd zomaar gebeuren, alleen wel vreemd dat 1 dag na plaatsen van de Holo3D II gebeurt en hij daarvoor bijna een jaar probleemloos gewerkt heeft.

Voor de duidelijkheid: Ik heb (en wil) geen HD aux.

Michel.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Hi,
Waar je over praat is de Chroma delay bij PAL, bij NTSC moet het perfect zijn of je convergentie staat er naast, check dit eerst met een grid van bv AVIA aub, voordat we dingen gaan roepen die niet kloppen ;D.

Als je terug gaat naar driver versie 2.0RC dan heb je hier geen last van, en aangezien je de HDaux niet gebruikt kun je daar dus rustig naar terug gaan.
Bij de nieuwe versie 2.4D is de delay al een stuk minder maar nog niet opgelost.

Lees ook even deze thread door.

http://www.immersiveforum.com/showthread.php?s=&threadid=5211

Immersive is er hard mee bezig om het op te lossen.

Met de oude drivers van 2.0RC3 of de bovenstaande workarround moet het oplosbaar zijn tijdelijk.

Check aub ook andere dingen zoals de settings in een eventuele speler, ik heb ook een chroma delay op PAL maar bij VERRE niet zo erg als je nu omschrijft, het beeld is perfect om naar te kijken maar het is te zien, ik weet bijna zeker dat bij een volgende release dit is opgelost, het is immers met de oude versie wel goed, er moet ergens een register fout staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Ok tot zover dan de klanten over de kleurige lijntjes-;)

Kan ik met 2.0RC3 wel gebruik maken van de RGBHV output dan? Volgens mij had ik die versie al geprobeerd, maar weet niet zeker of ik de drivers ook gedowngrade had.

Dat ga ik vanavond nog eens testen.

Heb je enig idee waar het probleem met de x-card door zou kunnen komen? Hij lijkt verder helemaal goed te werken, alleen via PDI komt er niets fatsoenlijks binnen:(

Badankt alvast,

Michel.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Ik heb geen ervaring met de X-card sorry.
Werkt hij wel zonder de connectie met de H3DII ?

Volgens mij werkt de RGBHV module inderdaad niet, je gaat dan naar de Radeon.... helemaal vergeten er is namelijk nog geen HD-aux support in die release, damn.....

Ik zal Tom nog even een mailtje sturen en wat peper ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#4
De RGBHV werkte met deze driver inderdaad niet. Ik heb voorlopig alles maar weer even terug gezet naar 2.4D en S-Video input zodat ik in ieder geval een film kan kijken (ook al zij het met die vieze rode en groene lijnen en via S-Video).

Ik heb even een paar low resolution foto's genomen van het beeld met de X-Card als PDI-Xcard input.

Je ziet bij de eerste drie foto's duidelijk de balken die steeds op een andere plaats in het beeld verschijnen.

Er is tussen deze drie foto's niets gedaan aan de instellingen. Die gebeurt gewoon als ik weer op input 'X-Card' klik in de Holo software. Heel inconsequent dus.

De laatste foto is de foto van het beeld via de omweg. Van de X-card S-video output naar de Holo3 D II s-video input.
Je ziet hier ook duidelijk de groene lijnen in de knoppen.











56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Heb je wel de chromadelay veranderd in de holosoftware want dit is wel heel extreem zo erg is het hier in geen geval, bij 1-2 pixels houdt het op, dit lijkt er wel 5-6 pixels naast te liggen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

#7
Inmiddels heb ik ook een nieuwe PC met een totaal ander mainboard. De ASUS P4P800-VM en daarmee dezefde resultaten. Ik weet dus nu zeker dat het niet aan de PC ligt.

Zowel de xcard als de holo lijken me niet helemaal in orde. Als ik namelijk de chroma delay instel (verstel) zie ik wel wat verschuiven, maar dat is meer op de achtergrond. Het zijn in ieder geval niet de dikke groene lijnen die je op de foto duidelijk ziet. Die verschuiven niet als ik aan de chroma delay frutsel.

Het wordt nu nog een hele klus om uit te vinden waar het x-card probleem zit, want die dingen worden in NL bijna nergens verkocht:( Dus even testen is er niet bij....

Michel.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Dat is vreemd, wat gebeurt er op de component ingang ?
Heb je je convergentie al nagekeken, bij chromadelay instellingen zouden die groene lijnen mee moeten bewegen of in ieder geval moet er iets overheen geschoven worden.

Immersive is bezig met de chroma delay van PAL maar dat kan nog enkele weken duren, maar nogmaals als je een goede opstelling hebt die werkt dan is het te zien maar niet zo extreem, ik denk dat het inderdaad ergens anders moet liggen.

Heb je het ook als je je Radeon als output gebruikt ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#9
De radeon is al ge-de-mod om het zo maar even te zeggen want die gaat in een andere PC. Ik heb helaas geen lange VGA verlengkabel of BNC->VGA dus kan het niet testen.

Voor zover ik weet had ik dit probleem niet (die groene vaag) toen ik de radeon gebruikte i.c.m. de holo 3D II. Het was toen in ieder geval minder.
Daarom zit ik ook met smacht op de MP mod te wachten want ik hoop eigenlijk een beetje dat het daarmee tot het lichte PAL Chroma probleem gereduceerd wordt dat nu iedereen wel een beetje heeft.

Ik heb deze lijntjes/vegen ook onder NTSC.

V.w.b. de x-card ben ik helemaal uitgeprobeerd. Daar moet hardwarematig iets niet ok zijn lijk me.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

#10
Omdat ik het niet kan uitstaan als iets niet werkt heb ik de radeon er toch maar weer in gezet (zonder de BNC mod) en de HTPC dicht in de buurt van de PJ gezet.

De volgende resultaten:

Met de Holo 3D II i.c.m. de radeon 9500 dezelfde rode/groene schimmen en de x-card werkt niet via 'extention X-card'

Met de Holo 3D I i.c.m. de radeon 9500 geen schimmen meer en de x-card lijkt weer goed te werken.

Ik denk dat ik dus wel voorzichtig mag concluderen dat de Holo 3d II niet goed is aangezien in mijn andere (oude) HTPC de II ook niet goed werkt en de I wel.

Aan de convergentie ligt het ook niet omdat ik dezelfde schimmen ook op de monitor zie als ik die op de radeon aansluit.

Ik denk dat de II dus maar terug moet voor reparatie of vervanging:(

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

P.van Schijndel


J.A.F._Doorhof

Stuur de H3DII maar op Michel dan ruil ik hem om, of beter kom eerst eens bij mij kijken of ik hetzelfde heb als jij.
Zelfde geldt voor Patrick, kom even hier kijken op de CRT of dit overeenkomt voordat we dingen gaan wisselen en werk zoeken wat niet nodig is.

De chroma delay op PAL is aanwezig maar is in het normale film kijken niet storend, op NTSC moet het weg zijn.
De laatste tijd kijk ik erg veel PAL en dan had me dit al moeten opvallen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#13
Bedankt alvast voor het aanbod Frank.
Ik wacht even wat mijn leverancier (een van jouw dealers) zegt voordat ik er een lange rit aan waag. Uden - Emmeloord is nogal een stuk, maar als hij echt kapot blijkt neem ik graag de HTPC eens onder de arm-;)
Ik denk dat ik dan wel even wacht op de MP mod zodat die er ook meteen in kan.

De lijnen/schimmen zie ik met de II ook bij NTSC. Ze zijn veel duidelijker dan de door jullie gemelde PAL chroma problemen.

Ik ga vanavond de Holo I nog eens uitgebreid testen met de x-card zodat ik in ieder geval zeker weet of dat echt weer goed werkt.
Ook wacht ik even het antwoord van mijn leverancier af.

Michel

56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Als de kaart bij ONS vandaan komt en je leverancier doet moeilijk dan neem ik de garantie wel voor je over.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Dat weet ik dus niet. De kaart is gekocht bij een dealer van jullie. Dat is alles wat ik weet.

Michel.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

#18
Omdat nu toch alles open ligt heb ik voor de zekerheid de Holo3D II nogmaals ingebouwd i.c.m. de Radeon 9500 en een kort VGA tot BNC kabeltje. Tot mijn totale verbazing werkt nu de X-Card wel weer goed en is de chroma delay op The fifth Element (regio1/NTSC) nu echt te verwaarlozen.

Zet ik nu holowman Superbit Regio 2/Pal op, is het weer niet om aan te zien. Echt vreselijke rode en groene schimmen/lijnen om gezichten en dergelijke heen. Ik weet het nu echt niet meer.

Frank heeft me aangeboden om naar Emmeloord te komen en daar nogmaals te testen en desnoods (indien defect) de Holo3D II te vervangen, maar ik twijfel nu toch echt heel erg aan het feit of het nu een hardware- of softwarematig defect is.

Als de MP 1.3 binnen is, gaat deze jongen naar Emmeloord en zullen we het weten-;))

Frank vast bedankt voor de klasse service.

Als je kijkt naar de afstand, hoop ik wel dat ze daar een lekker bakje koffie schenken-;)


Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Zeker wel, maar kijk even naar mijn post met foto's.

Check aub je convergentie op PAL, als het echt ZO erg moet er iets anders mis zijn.
Hou ook in de gaten dat de chroma delay voor PAL apart in te stellen is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Ik neem aan dat je het gele HOLO menu (Chroma delay) bedoeld?
Daar heb ik al zitten schroeven tot in st. juttemus, maar daar wordt het niet beter op. Of mis ik ergens een instelling?

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

#21
Ik heb nogmaals getest, maar het blijft even erg.
Vooral bij een hoog contrast menu. Vele malen erger dan op jouw foto's.

Omdat de x-card ook niet wil als ik de RGBHV gebruik (terwijl dat wel heel even heeft gewerkt, en hij nu met de radeon wel weer werkt) denk ik toch dat er met de RGBHV header iets niet in orde is. Dit afgezien van het chroma(?) probleem.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Heb je wel de HDAUX op enabled staan ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#23
Uiteraard. Ik heb alle instellingen geprobeerd.
Via de radeon doet de x-card het wel perfect, maar heb ik nog steeds die schimmen.

Zet ik de Holo3D I er terug in (ook samen met de radeon) is alles 100% ok.
X-Card prima, schimmen weg!

Maar ik wil nu juist van die radeon af en de RGBHV gebruiken. Vandaar dat ik ik zo veel geld voor die Holo3D II en MP Mod over heb-;)

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview