Ligt het aan mij of worden games steeds moelijker?

Started by Raphie, January 15, 2016, 17:28:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Vroeger in de tijd van doom, wolfenstein, halo etc waren games strak, eenvoudige gameplay, geen 300 opties geen badges etc. nu lijken alle spellen op de PS4 wel vol translucent graphics, mindere gameplay en veel te veel opties.

Er zijn nog wel games die er boven uit steken zoals bijv battlefront of project cars, maar even recht toe recht aan snel een adventure induiken of een snelle race doen lijkt er tegenwoordig niet meer bij
Voor mijn dochter ook little big planet 3 en worms gekocht, gameplay is totaal niet tactile en vele opties maken het weer veels te moelijk voor haar. Wat zijn de betere console games die eenvoudig te spelen zijn door kinderen die géén ADHD hebben? Ik zit er bijna aan te denken er een wii u bij te kopen, want de PS4 is eigenlijk alleen maar leuk,voor pubers en volwassenen
JBL PRX Power!

katwax

Ik denk inderdaad dat de markt die ze met ps4 aanspreken al meer voor 12+ is.
Wii is inderdaad wat jonger, maar mijn dochter moest er toch geen hebben (5 jaar). Ze speelt liever op DS2 en tablet, voor deze zijn wel veel eenvoudigere games te vinden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mradem

Dat denk ik ook maar of de ps4 nou veel verschilt tov bijv. de ps2 qua games betwijfel ik..
Het wordt wel allemaal steeds groter.

Ik heb vroeger de leukste tijd gehad met de SNES en Nintendo 64. Ik denk ook dat zij meer te bieden hebben voor de kids.

Hanky Panky

#3
Oude mannen klachten  :D

Ik moet wel enorm wennen aan gameplay via een controller. Daarom zijn iPad games eigenlijk het fijnst. Ik speel World of Tank Blitz op de iPad en sinds kort op de ATV4 wat racegames en Galaxy on Fire. Met name die laatste is pittig ivm de (voor mij) super snelle reacties op de controller en het gegeven dat ik de derde keer pas doorhad hoe de HUD en de target finder werkt  :hmmm:

Ik heb mijn XBox360 al 8 jaar terug ofzo verkocht, best leuk maar speelde er te weinig mee.

Wat me wel mateloos irriteert zijn al die k*tgames die je elke keer financieel uitmelken als je iets nieuws of beters wilt. Ik snap het verdien model maar haak in de meeste gevallen vrij vlot af.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kwabbernoot

Quote from: mradem on January 21, 2016, 10:17:51
Dat denk ik ook maar of de ps4 nou veel verschilt tov bijv. de ps2 qua games betwijfel ik..
Het wordt wel allemaal steeds groter.

Ik heb vroeger de leukste tijd gehad met de SNES en Nintendo 64. Ik denk ook dat zij meer te bieden hebben voor de kids.

Yep, SNES en N64 waren voor mij ook de top-consoles. Tegenwoordig weer heerlijk mee bezig op de emulator in de Nvidia Shield. En daarnaast natuurlijk de Wii-U. Tja, Nintendo melkt elke serie enorm uit maar ik blijf het erg leuk vinden.

Groeten...

Kjelt

Voor je dochter? Games als Sims enzo zijn goed te spelen (hoe oud is ze?)
Voor consoles is het eigenlijk alleen maar FPS en sport (autorace en voetbal de uitschieters) spellen voor 16+ .
Ik vind het jammer dat er geen spellen meer als bubble bobble zijn.
Tip: gratis op de pc:  www.agar.io  best wel verslavend, en maar twee knoppen en zes spelregeltjes ofzo.

mradem

Quote from: Kwabbernoot on January 21, 2016, 14:15:54
Yep, SNES en N64 waren voor mij ook de top-consoles. Tegenwoordig weer heerlijk mee bezig op de emulator in de Nvidia Shield. En daarnaast natuurlijk de Wii-U. Tja, Nintendo melkt elke serie enorm uit maar ik blijf het erg leuk vinden.

Groeten...

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de nieuwe console van Nintendo. Ik hoop dat ze zichzelf weer een beetje op de kaart kunnen zetten. Ik mis toch wel een beetje games zoals Zelda, Mario etc.

Maar ben overigens ook prima tevreden met de Xbox One ;D

Denon Focal

Splatoon op de WiiU is erg leuk voor kids.
Nintendo is voor mij de console voor kids onder de 12, en zeker voor meisjes.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

VlisChris

Misschien gaan puzzelen?

Die schijnen weer wat minder moeilijk te worden.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

)p(

Quote from: Raphie on January 15, 2016, 17:28:18
Wat zijn de betere console games die eenvoudig te spelen zijn door kinderen die géén ADHD hebben? Ik zit er bijna aan te denken er een wii u bij te kopen, want de PS4 is eigenlijk alleen maar leuk,voor pubers en volwassenen

Voor kinderen op de ps4 vind ik Tearaway Unfolded erg goed gemaakt. Een heel mooie origami achtige papieren wereld en met inventief gebruik van de controller om met deze wereld te interacteren.

Kjelt


Frederikus

Wij worden gewoon ouder. Mijn zoontje van 14 speelt moeiteloos de nieuwste ps4 spelletjes.
Hij ziet alles en reageert dan meteen, multitasking ten top. En chat ondertussen met zijn vrienden.
Tot hun 16e kunnen ze kampioen worden met die spelletjes. Daarna zijn ze een fractie trager dan de jongere...lol
Zo kende ik iemand die over de hele wereld toernooien had maar was daarna gauw met hem afgelopen.
Nu: Cambridge Azur 651r, Kef iq90, iq30. Rel, Sonos.
Wens: Lyngdorf 804d3

Ian G

Volgens mij zijn games vooral veel "voller" geworden. Je hebt nu in elke game zoveel side missions e.d. die soms te veel als opvulling voelen.

Tearaway unfolded is inderdaad een aanrader voor de jongere gamer op ps4. Verder zijn er ook veel leuke indie platformgames (bijvoorbeeld Shovel Knight) in de PSN store.

HJ

Helemaal eens met de ts. Heb hetzelfde probleem,  fifa 16 gekocht maar dat is te ingewikkeld. Minecraft is wel goed te doen met een beetje hulp van vriendjes.

Erik

Ik word wel gek van alle EA games die allerlei onstopbare intro's willen afspelen. Bij elek actie moet er een filmpje afgespeeld worden die me geen reet interesseert. Ga je dood ga je weer terug naar het fimpje afkijken filmpje na 10x filmpje kijken wordt het spel nooit meer opgestart.
En idd alle handelingen die tegenwoordig soms moeten voor mij moet een spel op denkniveau "Doom" zetten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Ik denk wel eens dat het gewoon compleet onrealistisch is geworden en dat de oudere generatie wat realistischere spel uitdagingen had, maar dat is maar ten dele waar natuurlijk.
Even een paar voorbeeldjes:

Wat me verleden jaar opviel toen ik een fps met mijn 17 jarig neefje speelde is dat ik probeer alle tegenstanders om te leggen alvorens verder te gaan.
Mijn neefje schiet er een paar neer en sprint ondertussen meteen door een kogelregen heen naar een volgende lokatie en cutscene  :blink:
(ik denk dan, moet je in het echt eens proberen  :nowink: )

Een ander voorbeeld, vroegah hadden we straaljager fightsims waarbij je in een missie je zo'n 4 soms max 8 tegenstanders in een paar golven tegen je kreeg.
Dus bv 4 golven van 2 tegenstanders. Even tussendoor ademhalen koers en damage controleren etc.
Dat was lastig soms (goede tegenstanders) maar te doen. Laatst speelde ik weer een fightsim maar dan blijft de computer gewoon opnieuw tegenstanders op je af sturen, op een gegeven moment na een half uur ofzo had ik er al 100 neergeschoten en het bleef maar doorgaan tot je je main target vernietigd had. Maar als je dus je main target niet vernietigde dan komen er dus oneindig straaljagers op je af komen. Ondertussen raak je door je raketten en munitie heen.
Dat gaat toch helemaal nergens meer over?

Wat ik zelf erg mis zijn de rustige puzzel spelen waarbij je echt soms goed moet nadenken voor je verder kunt, voorbeeldjes TombRaider (eerste delen) is nu ook gewoon een fps geworden  :( en Myst (daar komt nu binnenkort een opvolger voor).