tweede hands zelfbouw

Started by snoef, January 15, 2016, 10:14:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snoef

Met een beperkt budget (<500) ben ik op zoek naar nieuwe speakers.
ik ga uit van twee aannames: zelfbouw biedt voor hetzelfde geld meer kwaliteit dan fabrieksspeakers en zelfbouwspeakers zijn 2de hands minder waard. (kleinere markt)
Ik zoek dus een tweede hands zelfbouw of een gestaakt zelfbouwproject die ik dan afmaak.

ik hou van erg gedetailleerd ruimtelijk geluid, helder, strak maar ook rustig. en stemmen die uit het niets ineens voor je staan.

zeker als het een afbouw project gaat worden dan kan ik nog wel eens wat hulp nodig hebben. Ik weet hoe een soldeerbout werkt, wat de werking van spoelen, weerstanden en condensators is maar je moet me niet vragen ermee te gaan rekenen.

als jullie tips hebben hoor ik het graag.


Sailor Jan

Speakerland heeft de Viva PillarMini als zelfbouw pakket voor 255 euro per stuk. Helemaal nieuw en zelf te bouwen. Alleen de filters zijn al in elkaar gezet.

Ik heb deze gisteren beluisterd en het viel me niet tegen.
Wees lief voor jezelf

Dirk

heb je al eens je licht opgestoken op het ZBA forum?

daar loopt momenteel trouwens een draadje wat nogal nauw aansluit bij jouw vraagstelling  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

snoef

dank voor de reacties. ik had niet het idee dat ik een originele vraag stelde hoor. Maar spaekers is toch een beetje een erg groot bos. dus ik probeer uit veel info toch een beeld te vormen.

vincneus1

Het zelfbouwaudio forum is dan zeker dé plek voor jouw vraag! Vraag het daar eens, daar zijn vast en zeker meer mensen die je hierbij kunnen helpen

Erik1977