"Cinemous" - Low budget huiskamer bios-je!

Started by ProXius, January 13, 2016, 10:11:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProXius

Zeuw, de feestdagen zijn allemaal lang voorbij, het stof is klaar met dwarrelen en de geldkraan zit voorlopig weer even dicht...
In december mocht ik lekker verhuizen, samen met mijn vriendinnetje, naar ons eerste 'echte' huisje. Ik zeg echte omdat we hiervoor huurden via leegstandswet (onzeker) en ik zelf daarvoor anti-kraak heb gewoond. Daar hadden we allemaal geen zin meer in dus nu eindelijk een huisje waar we lekker lang in kunnen blijven zitten. Een mooie tussenwoning met zolder, maar de HT is toch echt gemaakt in de huiskamer.

Het is een combinatie van oude spullen die ik al had en goedkope nieuwe apparatuur.
Let vooral niet op de lelijke kwaliteit foto's, gemaakt met mijn telefoon. :D



De houten muur heb ik zelf gemaakt en breekt een beetje de zwarte muur, die overigens hoognodig even gepoetst en bijgetipt mag worden. :D (Was al zwart toen wij er in kwamen)
Ook het 'TV meubel' krijgt nog een nieuw laagje zwart, lijkt nu wel heel lelijk ookal is deze ook zelfgemaakt.  :angel:
De Scan-Speak Event's zijn voorzien van een mooi nieuw laagje 'bijna wit, beetje creme' en worden nog steeds aangestuurd door mijn oude trouwe Technics bak.

De 50" LG TV valt een beetje weg zodra je het 123" Optoma scherm naar beneden haalt. :D



Dit scherm wordt gevuld met beelden die geprojecteerd worden vanaf een nieuwe Optoma HD141X waar ik tot nu toe zeer tevreden over ben, kijkend naar de prijs en de grootte van het beeld uiteraard. De beelden worden verzorgd door een simpele Philips 3D Blu-ray speler met USB poortje voor... erm... zelf gemaakte video's zullen we maar zeggen!

20m HDMI kabel weggewerkt over het plafond en muur en alles is zo'n beetje wel af. ;)

'S avonds zorgt de RGB LED verlichting achter de muur voor een beetje extra sfeer. Dit is uiteraard te dimmen ;)





Alle ramen in de woonkamer/keuken zijn voorzien van verduistering rolluiken, dus ook overdag kan er redelijk film gekeken worden.
De afstand tot het scherm is overigens een kleine 5 meter, goed te doen dus!

Lekker genieten van een prima setje. Helaas zijn de huizen behoorlijk gehorig hier en hebben we aan beide kanten een gezinnetje met kinderen wonen. Geluid kan dus helaas niet meer zo hard, maar het mooie grootte beeld maakt dit meer dan goed!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

erik s.

Dat is iig een leuk begin, beter kan altijd nog. Nu kun je iig vast genieten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Maikel_audionerd

Erg mooi hoor.
Complimenten voor de 'houten muur', ik vind m geweldig
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

mikekiwi

Je weet dat er ook zwarte wandcontactdozen bestaan?  ;D

Ziet er goed uit hoor, moet best klinken zo met die Events. Misschien die nog ontkoppelen ivm overlast?

Nog plannen om voor surround te gaan, of voorlopig stereo?

En  - als het contact met je buren goed is - een keer de boel opendraaien thuis en bij ze langsgaan om te zien tot hoever je kunt gaan zonder dat de buren er last van hebben. Beter van te voren uitproberen dan achteraf gedoe.

ProXius

Quote from: erik s. on January 13, 2016, 10:27:34
Dat is iig een leuk begin, beter kan altijd nog. Nu kun je iig vast genieten.

Zeker! Klinkt en kijkt nu al heerlijk weg. :)

Quote from: Maikel_audionerd on January 13, 2016, 14:03:36
Erg mooi hoor.
Complimenten voor de 'houten muur', ik vind m geweldig

Thanks! Wij ook, goedkoop en simpel te realiseren, maar geeft naar ons idee echt wat extra's.

Quote from: mikekiwi on January 13, 2016, 14:06:23
Je weet dat er ook zwarte wandcontactdozen bestaan?  ;D
Ziet er goed uit hoor, moet best klinken zo met die Events. Misschien die nog ontkoppelen ivm overlast?
Nog plannen om voor surround te gaan, of voorlopig stereo?
En  - als het contact met je buren goed is - een keer de boel opendraaien thuis en bij ze langsgaan om te zien tot hoever je kunt gaan zonder dat de buren er last van hebben. Beter van te voren uitproberen dan achteraf gedoe.

Haha, en die gaat er ook zeker komen, evenals een zwart stekkerblok met kabel. ;)
Ontkoppelen ben ik mee bezig, tenminste, ik ben voetjes aan het ontwerpen. :)
Voorlopig lekker stereo, anders al snel weer gedoe met kabels voor surrounds en een subwoofer -> helemaal geen zin meer in :D
Met de buren hebben we nu al prima contact, dat gaan we dan ook zeker binnenkort eens doen! :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

J.H

Ziet er netjes uit.
En die Technics is en blijft  O0
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

chansig

De speaker heeft toch een poort aan de onderkant ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Brammus

Erg fraai die vintage/industriële look [emoji106]
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

ProXius

Quote from: J.H on January 13, 2016, 15:05:47
Ziet er netjes uit.
En die Technics is en blijft  O0

Zeker, die gaat nooit meer weg!  :pompom:

Quote from: chansig on January 13, 2016, 16:01:28
De speaker heeft toch een poort aan de onderkant ?
Gr Hans

Hi Hans, nope, het is een TL met de poort aan de bovenkant! :)

Quote from: maz on January 13, 2016, 20:07:38
Ziet er goed uit. [emoji106] [emoji106]

Thanks Maz, ruilen tegen een mooi horloge? :D

Quote from: Brammus on January 13, 2016, 20:32:42
Erg fraai die vintage/industriële look [emoji106]

Thanks! Ben ik erg fan van... Zou het liefste in een industrieel loft wonen met van die mooie lampen en een betonnen muur als accent. :D

Quote from: cz79 on January 13, 2016, 21:33:56
Erg leuk met dat hout, complimenten

Danku, danku! Zijn oude steigerhouten planken die ik in kleur heb geschilderd. Daarna 80% er weer af gehaald en in de beits gezet. Bij de ene plank meteen af lopen vegen, bij de ander een minuutje laten zitten.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Mr.M

Hahahah. Bij Wat jij heb staan krijg je  meer waard voor je geld ;) . Geloof me. Lol
**UNDER CONSTRUCTION**