Subwoofer op basis van 11" Eton of Audio Technology drivers?

Started by richardkrol, March 20, 2004, 23:12:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

richardkrol

Hallo,

Heeft iemand al eens een subwoofer gebouwd met de 11" driver van Eton? Het betreft de 11-581/50 HEX.

Ik zou zelf graag twee subs bouwen, liefst sealed met een Linkwitz transform.

Wellicht zouden twee 8-472/32 LH woofers per kast ook kunnen werken...enig advies hieromtrent?

Enige ervaringen met deze drivers? Als sealed echt niet aan is te raden, bestaan er dan configuraties met een "extended alignment"....ik zoek echt het strakke van een sealed alignment, het is niet de bedoeling om er een SPL killer van te maken.

Iedere hint of tip is zeer welkom! Qua drivers overweeg ik alleen Eton en Audio Technology. Wellicht is iemand mij voorgegaan....!

Veel bouw en luisterplezier toegewenst,

Richard
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

richardkrol

Ik kan een paar 11" etons kopen voor 320 euro...1 jaar oud maar niet ingebouwd...is zoiets af te raden?

Ik zie tevens dat er verschillende T/S specs van deze speaker bestaan, zijn hier verschillende versies van gemaakt?

Gr,

Richard
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

Walter_PPK

320 euro is goed te doen voor die woofers. Ik zou ze wel even goed inspecteren op gebruiksporen. Kijk of de spoel niet aanloopt in het magneetgat. Als je een geslotensub bouwt is de inhoud niet zo heel erg cruciaal.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer