PC speakers - kleine ruimte - Audioengine?

Started by Strider, January 11, 2016, 22:58:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Strider

Vorige week is mijn vertrouwde Logitech Z5500 overleden, en eigenlijk wilde ik toch weer een keer iets anders dus een mooi moment om voor nieuwe speakers te kijken.

Ik ben op zoek naar speakers die ik op mijn bureau, langs mijn monitor kan plaatsen, mijn bureau is 1.60m breed en 1m diep, de bedoeling is om ze in de uiterste hoeken te gaan plaatsen. Naast speakers, wil ik er ook een 10inch subwoofer bij gaan plaatsen om het laag mooi te kunnen opvullen. Maar, mijn kantoortje is helaas niet al te groot, dus ik heb erg veel last van reflecties, zie hiervoor de bijgevoegde foto.

Ik heb op dit moment nog geen budget vastgesteld, maar de bedoeling is wel om hier weer een hele tijd mee vooruit te kunnen. Zelf had ik de onderstaande combinatie in gedachten:

- Audioengine A5+
- Audioengine D1 DAC
- Klipsch R-10SW (Subwoofer)

Mijn voornaamste eisen zijn dat de speakers een warm geluid afgeven, hiermee bedoel ik dat het hoog niet fel/schel kan overkomen, ik krijg dan erg snel last van 'luistermoeheid'. Bij voorkeur wil ik de speakers daarom zover mogelijk van mij af plaatsen, daarin zijn de Audioengine's zeker niet perfect, omdat de poort aan de achterkant geplaatst is waardoor ze niet te dicht tegen de muur geplaatst moeten worden.

Hebben jullie nog tips? :)