Plex: films afspelen/streamen vanuit Plex?

Started by André_84, January 9, 2016, 17:54:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

Ik ben momenteel Plex aan het uitvogelen. Ik heb er tot zover nog wat problemen mee, met name met streamen/afspelen van gedownloade films vanuit plex. flacs en mp3's uit mijn algemene map uit 'mijn documenten' zijn geen probleem. Wanneer dit op mn externe hd staat lijkt di tal veel lastiger te worden. Bij films zegt ie steeds'er is een probleem opgetreden bij het afspelen van deze film.

iemand ervaringen mee? tips? moet ik de betaalde versie nemen? whEeElp!
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

egraaf

betaald of niet zou voor basisfunctionaliteit niets uit mogen maken. Als iets daarom niet werkt dan krijg je wel een melding, of de optie wordt gewoon niet getoond.

Heb je al eens een film van de externe HD naar de lokale HD gekopieerd, en speelt hij dan wel? Wellicht een keer opnieuw de bibliotheek laten scannen zodat Plex weet waar de films staan.

André_84

Had k allemaal al gedaan idd, maar bij films blijft ie foutmeldingen geven, ook vanaf de reguliere hd. op een of andere manier lukt het nu wel om te spelen op een externe bron (tablet in dit geval) maar naar de chromecast casten lukt niet. Muziek casten vanuit plex lukt wel en bv netflix ook :/
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

André_84

nog meer plex gebruikers hier? lukt het bij jullie wel om films te streamen? Het leek me fijn om ze vanaf de computer te kunnen casten, om geen kwaliteitsverlies te krijgen, in vergelijking met mijn mediaplayer..
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

frankp


marcel1970

#5
Quote from: André_84 on January 10, 2016, 14:26:22
nog meer plex gebruikers hier? lukt het bij jullie wel om films te streamen? Het leek me fijn om ze vanaf de computer te kunnen casten, om geen kwaliteitsverlies te krijgen, in vergelijking met mijn mediaplayer..

Als je pc bedraad is aangesloten kun je de chromecast setup niet uitvoeren.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

Lazybird

wat speel je af ISO, video_ts word niet standaard ondersteund dan moet je een extra pluggen installeren.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Former member 78

Ik gebruik sinds kort ook Plex, maar alleen icm muziek.
Zal morgen eens kijken hoe het met films werkt, laat mijn bevindingen hier wel achter.

André_84

Quote from: Lazybird on January 10, 2016, 20:15:47
wat speel je af ISO, video_ts word niet standaard ondersteund dan moet je een extra pluggen installeren.

Eigenlijk alle formaten. mkv komt het meeste voor denk ik. Op de computer of tablet speelt ie het wel (met bronbestand op de computer dus) alleen het casten lukt niet. Muziek kasten vanuit plex verloopt (nu) vlekkeloos, youtube en netflix ook. Ik snap dus niet helemaal waarom het niet werkt. De laptop moet de bestanden eerst uploaden i guess (of werkt dat niet zo?), zouden de bestanden daarvoor te groot zijn?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

frankp

Wat ik zo lees is dat de chromecast rechtstreeks de bestanden afspeelt zonder tussenkomst van Plex, misschien moet je het daar eens in zoeken.

André_84

Helaas lukt het tot op heden nog niet om films te streamen naar m'n chromecast met plex, korte videoclips lukt wel en muziek gaat probleem. Zal het simpelweg de uploadsnelheid zijn? immers, netflix en youtube komen rechtstreeks van het i-net, films vanuit plex moeten draadloos vanaf mn laptop komen. Lukt dit bij andere mensen wel?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

jvanhambelgium

Quote from: André_84 on January 15, 2016, 15:42:06
Helaas lukt het tot op heden nog niet om films te streamen naar m'n chromecast met plex, korte videoclips lukt wel en muziek gaat probleem. Zal het simpelweg de uploadsnelheid zijn? immers, netflix en youtube komen rechtstreeks van het i-net, films vanuit plex moeten draadloos vanaf mn laptop komen. Lukt dit bij andere mensen wel?

Ik heb hier Plex ook wel op m'n NAS staan, maar gebruik het eigenlijk niet.
M'n NAS (=zelfbouw server met Core2Duo CPU) heeft gewoon niet de CPU power voor het transcoden.
Plex-SERVER gaat nogal snel aan het transcoden! Je denkt mischien dat je aan het streamen bent, maar je NAS zit mischien te hikken met transcoding...1080 is dan gewoon een no-no op die Core2Duo
Speel je bepaalde zaken af met met externe sub-titles etc kan het zijn dat volledig transcode nodig is...

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200250387-Streaming-Media-Direct-Play-and-Direct-Stream



HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

modde239

Hier geen problemen stream films die op mijn laptop staan met plex naar CC2....no problemo.....ik werk wel met een 5 GHZ netwerk en dat scheelt.....

André_84

Het probleem zit 'm kennelijk in de gebruikte laptop. De (veel nieuwere) laptop van mn vriendin geprobeerd en dat gaat probleemloos. Volgens mij zit m de bottleneck in het transcoderen door de laptop (icm tegelijk streamen?)

Hoe dan ook, ik gebruik voortaan de laptop van vriendinlief en het gaat allemaal probleemloos :-) 
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Hanky Panky

#14
Quote from: jvanhambelgium on January 15, 2016, 17:02:05
Ik heb hier Plex ook wel op m'n NAS staan, maar gebruik het eigenlijk niet.
M'n NAS (=zelfbouw server met Core2Duo CPU) heeft gewoon niet de CPU power voor het transcoden.
Plex-SERVER gaat nogal snel aan het transcoden! Je denkt mischien dat je aan het streamen bent, maar je NAS zit mischien te hikken met transcoding...1080 is dan gewoon een no-no op die Core2Duo
Speel je bepaalde zaken af met met externe sub-titles etc kan het zijn dat volledig transcode nodig is...

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200250387-Streaming-Media-Direct-Play-and-Direct-Stream

Herkenbaar. Je moet een vrij stevige cpu hebben voor transcoding in Plex.

Zolang je niet van een externe bron streamt maar binnen je (bedrade) netwerk zit moet je in Plex de hoogste bitrate instellen (of 'behoud origineel' oid). Dan gaat hij niet transcoden.

Naar WiFi (ChromeCast) zal ws wel iets met transcoden of een formaat aanpassing doen waarna het hele zaakje in elkaar dondert bij een onder gemotoriseerde CPU  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

André_84

helaas niets bedraad, uiteindelijk gaat t allemaal via de chromecast..., maar via de laptop van vriendinlief gaat t dus prima :D
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Hanky Panky

Quote from: André_84 on January 26, 2016, 09:53:43
helaas niets bedraad, uiteindelijk gaat t allemaal via de chromecast..., maar via de laptop van vriendinlief gaat t dus prima :D

Top  :)

Ik ben gisteren eens aan het experimenteren geslagen met KODI op een NUC-achtige mini pc.

Binnen een uurtje alles draaiend, daar zat geen uitdaging in  :D :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

W.Otter

hoe zit het nu precies met plex? je kunt gratis gebruiken maar dan kun je welgeteld een hele minuut van je film kijken.. of je kunt eenmalig activeren voor 5 euro en dan kun je het gewoon gebruiken om te streamen en je hebt een plex pass en dan kun je gebruik maken van de apps en dergelijke?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

modde239

Ik gebruik al jaren Plex om mijn films/series te streamen en dat gratis en voor niets.....die extra's die je krijgt bij de betaal versie heb ik niet nodig.....

W.Otter

hoe stream je films en series? speel je dit lokaal af of over je netwerk?
ik heb plex geinstalleerd om eens even te kijken maar bij het afspelen van een film kan ik 1 minuut kijken en zegt dat ik moet activeren/unlocken dit kost 5 euro.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

A3-D

#23
De tekst lijkt me vrij duidelijk toch? Als je vanaf een Plex Media Server content wil bekijken op bijvoorbeeld je telefoon, dan is dat beperkt tot 1 minuut. Direct vanaf je PMS kijken kan zonder de beperking. Wat gebruik je nu als server (bron) en waar wil je de content op bekijken?

W.Otter

inderdaad, vanaf de server kijken lukt wel maar naar een app dus niet..
het lijkt me dat je een mediaserver gebruikt op bijvoorbeeld een NAS of PC.

ik stream naar een HTPC dus daar ook gewoon de app uit de windowsstore gehaald.

dus NAS -> PMS
HTPC -> Plex
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF