Luisterruimte Audiogek

Started by audio_stabilo, January 8, 2016, 10:27:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Kabels die moeten inspelen zou ik links laten liggen. Of rechts..net wat je voorkeur heeft.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Links en rechts, is stereo  :D

audio_stabilo

Denk dat het alleen hoorbaar is als je van dropveter snoer naa4 een duurdere kabel gaat....

frank2

#178
Inspelen van metkabels is meestal goed hoorbaar en heel normaal, reken op de eerste 40 uur duidelijke verschillen, daarna wordt het subtieler kan duren tot 250 a 400 uur.

Het is in vele sets goed hoorbaar van zeer goedkoop tot zeer duur, pas geleden nog kunnen beluisteren op een set van totaal 1000€.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: audiogek on January 22, 2017, 16:03:13
Denk dat het alleen hoorbaar is als je van dropveter snoer naa4 een duurdere kabel gaat....

Dat denk ik van niet. Maar gewoon proberen. Als je hoort het je mazzel, als je het niet hoor ook. Win/win dus.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#180
Quote from: frank2 on January 22, 2017, 16:12:57
Inspelen van metkabels is meestal goed hoorbaar en heel normaal, reken op de eerste 40 uur duidelijke verschillen, daarna wordt het subtieler kan duren tot 250 a 400 uur.

Het is in vele sets goed hoorbaar van zeer goedkoop tot zeer duur, pas geleden nog kunnen beluisteren op een set van totaal 1000€.

Meestal of altijd? ;)

Duidelijke verschillen binnen de 1e 40 uur en daarna subtiel. Dus tot 250 uur kan jij meerdere lagen aan verschillen waarnemen? In welke winkel verkoop jij kabels? :P

Bas Akkerman

Quote from: frank2 on January 22, 2017, 16:12:57
Inspelen van metkabels is meestal goed hoorbaar en heel normaal, reken op de eerste 40 uur duidelijke verschillen, daarna wordt het subtieler kan duren tot 250 a 400 uur.

Het is in vele sets goed hoorbaar van zeer goedkoop tot zeer duur, pas geleden nog kunnen beluisteren op een set van totaal 1000€.
Quote from: Sirius666 on January 22, 2017, 16:23:53
Meestal of altijd? ;)

Duidelijke verschillen binnen de 1e 40 uur en daarna subtiel. Dus tot 250 uur kan jij meerdere lagen aan verschillen waarnemen? In welke winkel verkoop jij kabels? :P
Heren, zullen we er niet weer een kabeldiscussie van maken? En gewoon afwachten wat TS van zijn kabels gaat vinden?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sirius666

Tja. Ik heb liever dat er eens opgetreden wordt tegen onzinnige beweringen zoals gepost door Frank2. Hou fabels voor in een eigen showcase. 

Bas Akkerman

Quote from: Sirius666 on January 22, 2017, 19:42:00
Tja. Ik heb liever dat er eens opgetreden wordt tegen onzinnige beweringen zoals gepost door Frank2. Hou fabels voor in een eigen showcase.
Daar modereren we ook op, vandaar dat ik jullie beiden heb geciteerd. ;) Dus aan iedereen de oproep om een showcase ook een showcase te houden. Voor wetenschappelijke discussies, adviezen, enzovoort zijn andere boards in het leven geroepen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Dus geen adviezen in een showcase topic ??????

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Ik gaf een voorbeeld. Natuurlijk kun je adviezen posten, maar probeer het dan ook als advies mee te geven en niet als een vaststaand, goddelijke wetmatigheid.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Ahh...oke...geen goddelijke stelligheden posten mbt zaken die niet bewezen zijn.  :D

Af en toe vraag ik me af of ik autistisch reageer oid....ik ben er nog niet uit.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Neuh, mij begrijpen is soms a hell of a job.







Aldus mijn vrouw.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Siddartha

Quote from: Bas Akkerman on January 24, 2017, 07:36:51
Neuh, mij begrijpen is soms a hell of a job.








Aldus mijn vrouw.

Zo'n neus helpt dan ook niet mee... :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

audio_stabilo

#189
Nou update:

Net nog een keer terug gedaan met mijn monsterkabel interlinks.... volgens mij is er wel een klein verschil.Audioquest kabel lijkt wat spetterender te zijn. Maar het lullige is dat ik soms twijfel bij wissel! :(

Sirius666

#190
Laat je iemand anders de kabels wisselen. Als hij na 10 minuten stiekem zegt dat de Monster is aangesloten ipv de AQ dan is de kans aanwezig dat je die dan beter vindt klinken ;) Perceptie van iets anders/nieuws speelt altijd mee.

Ik ben wat aan het klooien met foobar alternatieven en had AIMP even in gebruik. Daar zitten handige functies op om het geluid wat beter te laten klinken. Werkt bizar goed. Waarom geluid met kabels proberen te tweaken en er achter komen dat er bij scepsis opeens enkel kabels van 100en euro's écht goed blijken te zijn :D terwijl je softwarematig wel een echt resultaat kan bewerkstelligen.

Wat kabels betreft heb ik recent 2x4mm2 van Cordial gehaald (2,40/m). Vervanging van m'n AQ type 4. Doet het uiteraard top. Kijk voor de grap naar m'n sig. Oude Kenwood eind (220Watt 8Ohm/440Watt 4Ohm, sowieso zeer goede specs) uit de jaren 80, was paar 100 euro en goedkope speakers (geen aansprekend merk, wel een oude toplijn) van <500,-. Klinkt waanzinnig, ik moet er steeds weer om lachen als ik luister. Paar weken terug had ik een andere set speakers te koop staan. Kwam iemand luisteren, wilde de Jamo's voor de grap horen. Hij blij, speelde mooi. Ik de anderen aangesloten, hij gelijk een bedrukt gezicht. Ik minder blij :D

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on January 24, 2017, 16:26:53
Laat je iemand anders de kabels wisselen. Als hij na 10 minuten stiekem zegt dat de Monster is aangesloten ipv de AQ dan is de kans aanwezig dat je die dan beter vindt klinken ;) Perceptie van iets anders/nieuws speelt altijd mee.

Ik ben wat aan het klooien met foobar alternatieven en had AIMP even in gebruik. Daar zitten handige functies op om het geluid wat beter te laten klinken. Werkt bizar goed. Waarom geluid met kabels proberen te tweaken en er achter komen dat er bij scepsis opeens enkel kabels van 100en euro's écht goed blijken te zijn :D terwijl je softwarematig wel een echt resultaat kan bewerkstelligen.

Wat kabels betreft heb ik recent 2x4mm2 van Cordial gehaald (2,40/m). Vervanging van m'n AQ type 4. Doet het uiteraard top. Kijk voor de grap naar m'n sig. Oude Kenwood eind (220Watt 8Ohm/440Watt 4Ohm, sowieso zeer goede specs) uit de jaren 80, was paar 100 euro en goedkope speakers (geen aansprekend merk, wel een oude toplijn) van <500,-. Klinkt waanzinnig, ik moet er steeds weer om lachen als ik luister. Paar weken terug had ik een andere set speakers te koop staan. Kwam iemand luisteren, wilde de Jamo's voor de grap horen. Hij blij, speelde mooi. Ik de anderen aangesloten, hij gelijk een bedrukt gezicht. Ik minder blij :D

Wat voor functies zitten daarin dan in in AIMP wat het geluid beter maakt?

Ik gebruik foobar ook..maar dit loopt ook mee met Bubbleupnp en Minimserver. Zodat ik via mijn tablet kan streamen.

Sirius666

Een dsp manager (soundeffects en eq) . Foobar heeft overigens ook zat.

https://www.aimp.ru/index.php?do=features

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on January 24, 2017, 16:44:53
Een dsp manager (soundeffects en eq) . Foobar heeft overigens ook zat.

https://www.aimp.ru/index.php?do=features

Soundeffecten en equalizer lijkt mij juist slechter voor het geluid...... vooral een equalizer die softwarematisch is.... dan trek je alles weg

Sirius666

#194
Minimaal en meer als wel werkend alternatief tegen kabels. Een eq gebruik ik zelf overigens niet, en heb AIMP ook niet meer in gebruik ;)


chansig

Quote from: chansig on January 20, 2017, 17:05:08
Audiogek....Mogelijk vergeet je snel dingen. Maar in de afgelopen maanden heb je volgens mij verschillende topics geopend met vragen over oa de laagweergave. Volgens mij staan daar de antwoorden op de vragen die je nu mogelijk allemaal opnieuw gaat stellen.

Gr. Hans

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161317.25 en een topic over galm reflecties maar wie weet helpt het: https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=39454.0

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Spijkie

Quote from: audiogek on January 24, 2017, 15:14:11
Nou update:

Net nog een keer terug gedaan met mijn monsterkabel interlinks.... volgens mij is er wel een klein verschil.Audioquest kabel lijkt wat spetterender te zijn. Maar het lullige is dat ik soms twijfel bij wissel! :(

Bij twijfel gewoon niet doen, daarnaast kan je nog 1 of 2 andere merken bij je eigen test doen en door iemand anders laten wisselen. Hoor je het niet ook goed toch? Bij audioquest heb ik zelf wisselende ervaringen van slechter dan bijgeleverd snoer tot beter.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

blue-eyes

Bij geen significant verschil of niet het verschil dat je zou willen is het de investering niet waard!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bas Akkerman

Quote from: Siddartha on January 24, 2017, 12:31:16
Zo'n neus helpt dan ook niet mee... :D
Mmm, ik word niet snel serieus gevonden door mijn vrouw, eerder kijkt ze mij wantrouwend aan. Niet alleen zij overigens. Begrijp er niks van! :eh:

Quote from: Blue-Eyes on January 25, 2017, 12:51:12
Bij geen significant verschil of niet het verschil dat je zou willen is het de investering niet waard!
:thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten