LSound.eu Komt Met Eigen Luidsprekerlijn - Arendal

Started by Flavio, January 6, 2016, 14:37:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

ALS de r ooit vervangen worden dan zal hoogstwaarschijnlijk de keuze ook arendal gaan worden ...

Maar de r900 zijn echt een klasse apart en in combinatie met de r600c  :inlove: :inlove: :inlove:

Nico111

De Kef R900 vind ik ook prachtig om te zien. Alleen vind ik het jammer dat ze daar geen matte witte uitvoering van hadden. 
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Tabcam

Quote from: Nico111 on July 29, 2020, 13:14:37
De Kef R900 vind ik ook prachtig om te zien. Alleen vind ik het jammer dat ze daar geen matte witte uitvoering van hadden.
Dan maak je hem toch zelf van de witte :P!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

sandervg

#378
Ik wil toch eens kijken of de Arendal 1723S lijn wat voor me zou zijn. Het past qua budget en ik ben erg nieuwsgierig. Voor echter de hele handel uit Noorwegen te laten komen, zou ik erg graag eerst eens Arendal speakers besluiteren. Als het écht niet m'n smaak is, kom ik daar vrij snel achter. Dan voorkom ik dat ik hele lading speakers laat komen waarbij ik na een half uurtje luisteren al denk: okay, inpakken en terugsturen. Dus mijn vraag:

Zou iemand met Arendal speakers  - bij voorkeur de 1723S monitoren en het liefst in een surround opstelling - bereid zijn om een demo te geven?

Ik woon in regio Utrecht, maar uurtje rijden is uiteraard geen probleem.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI


raindog

Een EISA award win je niet, die koop je. Maar dat doet niets af aan het feit dat Arendal mooie producten maakt.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Shadowfox

#382
https://youtu.be/9E-xAidYBlc

Uitpaken van de 2v subwoofer. Goeie genade....its so big as a house!  :headbanging:

Nico111

Ahh leuk. De eerste beelden. Bedankt voor de link.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Shadowfox


DustinV

Quote from: Shadowfox on October 11, 2020, 09:53:37
En tenslotte de video review van de arendal 2v subwoofer. Very nice  :inlove:

https://www.youtube.com/watch?v=y4oloPhT3rs&t=13s

Ja dat is wel een beest. Flink formaat wel, je moet zo'n koelkast maar kwijt kunnen.

Shadowfox

tis maar 20cm hoger dan mn klipsch 150. Moet lukken toch als je al zn ding hebt. Voor de woonkamer? tja....

Nico111

#387
Ja ik zal hem in mijn woonkamer wel willen, maar mijn vrouw is het daar nog niet mee eens(lees vijandig haha) Ze heeft duidelijk nog even tijd nodig ;D

Ik heb nu een XTZ 12.17 Edge. Een 2S zou misschien ook een mooie upgrade zijn en die is niet zo ontzettend groot maar ben toch bang het laag van een open sub te missen.
Ik heb bij mijn XTZ de poorten we eens gesloten en dat vond ik helemaal niks.
Als ik wel de 2V zou kopen is dit ook meteen een sub waar ik jaren mee vooruit kan en niet snel meer last krijg van het upgrade virus. Bij de 2S ben ik toch bang dat ik blij denken had ik maar .......

Ik vind de review trouwens niet zo heel veel diep gang hebben. Ik had er meer van verwacht.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Shadowfox

klopt kwa diepgang maar arendal is zowiezo dun vertegenwoordigd kwa reviews op youtube.
Hij laat zien wat ie kan en vooral de rew meting was een plus

Nico111

Geschreven reviews zijn nog wel te vinden maar het klopt dat het op YouTube erg stil is.
Op Instagram zijn ze ook nog niet echt actief.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Ralf67


Nico111

Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Mickster

Heb sinds kort de Arendal Sub1 en het is echt een fantastische subwoofer. Gebruik hem zelf op EQ1 icm Dirac voor stereo. Heeft iemand de Sub1 weleens vergeleken met de SVS SB2000? Enige wat ik minder vind aan de Arendal is de grootte (met name de hoogte).

mel

Beste mensen,

Ik heb ondertussen al heel wat mailtjes gewisseld met Arendal over hun subwoofers.
Ze beweren dat de gepoorte sub in sealed mode hetzelfde presteerd als de sealed versie van deze sub.

Moest dit zo zijn dan kan ik maar 1 reden bedenken om de sealed versie aan te kopen, nl dat het formaat aanzienlijk kleiner is.

Iemand die dit kan bevestigen uit ervaring ?

Ik hoor het graag
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

GPO

Quote from: mel on June  8, 2021, 12:32:24
Beste mensen,

Ik heb ondertussen al heel wat mailtjes gewisseld met Arendal over hun subwoofers.
Ze beweren dat de gepoorte sub in sealed mode hetzelfde presteerd als de sealed versie van deze sub.

Moest dit zo zijn dan kan ik maar 1 reden bedenken om de sealed versie aan te kopen, nl dat het formaat aanzienlijk kleiner is.

Iemand die dit kan bevestigen uit ervaring ?

Ik hoor het graag

eh ... "de gepoorte sub" ... "deze sub" ... welke types bedoel je dan?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Koen K

Als het inderdaad dezelfde driver is, dan klopt het verhaal op zich wel. Een basreflex-subwoofer waarvan je de poorten dichtstopt wordt in feite een gesloten subwoofer. De Qtc zal lager liggen dan bij een kleinere kast, wat betekent dat het laag wat eerder afvalt. Maar dat begint pas duidelijk verschil te maken als de formaten behoorlijk uiteenlopen, wat vermoedelijk niet het geval zal zijn.

Shadowfox

Heb je feedback gekregen over de 1723 1v of 2v?
Ben erg gecharmeerd van arendal. Vermoed dat de 1v meer dan genoeg voor mijn ruimte is

Ralf67


mel

Quote from: GPO on June  8, 2021, 12:48:14
eh ... "de gepoorte sub" ... "deze sub" ... welke types bedoel je dan?

Hier is de quote van Arendal:

Regarding ported vs sealed. Our ported subs with the foam inserted in the port (sealed mode) give very similar performance to the sealed version (ex: 1723 1S and 1723 1V), but have the benefit of still digging a bit deeper down low! The negative point is that the vented sub is in a larger enclosure and takes up more space.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

GPO

Quote from: mel on June  8, 2021, 17:01:17
Hier is de quote van Arendal:

Regarding ported vs sealed. Our ported subs with the foam inserted in the port (sealed mode) give very similar performance to the sealed version (ex: 1723 1S and 1723 1V), but have the benefit of still digging a bit deeper down low! The negative point is that the vented sub is in a larger enclosure and takes up more space.

ok, nou begrijp ik het... :)

Ja is vrij logisch dat de gepoorte variant in sealed modus bijna hetzelfde speelt als de sealed sub zelf. Meestal wordt de sealed sub gekocht ivm formaat; die is natuurlijk stuk kleiner ivm afwezigheid van een poort.

Maar een gepoorte sub kopen en die vervolgens sealed maken is vrij nutteloos in mijn beeld; koop dan gewoon de sealed variant. Op het moment dat je de poorten dichtstopt dan heb je blijkbaar behoefte aan strakkere bas. Dat is meestal weer het gevolg van minder fijne akoestiek of slechte plaatsing van de sub. Of je verzint een betere plek, of je neemt een echte sealed sub.  ::)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS