LSound.eu Komt Met Eigen Luidsprekerlijn - Arendal

Started by Flavio, January 6, 2016, 14:37:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DustinV

Quote from: fluissie on June 19, 2020, 17:07:42
Oe 1723 2v  :wub:
-3db op 15hz. Dat plus hoe strak en goed ze spelen. Zal alleen een flinke jongen zijn vermoed ik 😅

fluissie

Zo zeg dat  :thumbs-up:, plus in het hoogglans wit  :pompom:

Best fijne subjes die xtz maar het enige wit is een soort mat wit en ik stoor me er best aan

GPO

iemand een link? Krijg het zo snel niet gevonden met google. Ik kom alleen maar op de bestaande subs uit... zoals dit https://arendalsound.eu/1723-series-legacy-subwoofers/ ... ?

Oh laat maar gevonden....  O0
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DustinV

Quote from: fluissie on June 19, 2020, 19:06:50
Zo zeg dat  :thumbs-up:, plus in het hoogglans wit  :pompom:

Best fijne subjes die xtz maar het enige wit is een soort mat wit en ik stoor me er best aan

Ik vind persoonlijk het spuitwerk op de arendal speakers erg goed.

fluissie

#332
Zo ie zo zijn het heuse meubelstukken qua bouw en afwerking inderdaad

Zonder meer de meest mooie en degelijkste subs die ik in huis gehad heb

Ik weet eigenlijk al zeker dat ik een 1723 1v ga bestellen in september als ze uit komen , 1723 2v is net een brug te ver weg en kan ik niet financieel verantwoorden

Afgaande op een 1723 sub 1.5 gaat dit ook al echt een beest worden

tmt

Ik vraag me af hoe deze zich gaan verhouden tot de Rythmiks.
Zo een 1723 1v is 64cm hoog. Zou net onder mijn projectiescherm kunnen, dat hangt op 65 cm  :wow:
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

Nico111

Ahh ze hebben nu eindelijk ook weer voorraad gekregen. Ik heb nu een maand de Tower S in bezit en die gaan zeker niet meer terug. De center s en bookshelf s waren steeds niet leverbaar in satin white.
Nou die ga ik lekker bestellen dit weekend.

Ik heb nu een XTZ 12.17 staan die net geüpgraded is naar de EDGE uitvoering dus die blijft sowieso eerst nog. Kleur is ook een goede match met de Arendals.
Ook vind ik de 1723 V2 ook wel erg groot. 70cm hoog en 61cm .........
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

tmt

Quote from: fluissie on June 19, 2020, 20:25:36
Zo ie zo zijn het heuse meubelstukken qua bouw en afwerking inderdaad

Zonder meer de meest mooie en degelijkste subs die ik in huis gehad heb

Ik weet eigenlijk al zeker dat ik een 1723 1v ga bestellen in september als ze uit komen , 1723 2v is net een brug te ver weg en kan ik niet financieel verantwoorden

Afgaande op een 1723 sub 1.5 gaat dit ook al echt een beest worden

Gaan je XTZ dan weg? Toch op zoek naar iets anders dan?
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Joost80

Weet niet of deze al bekend was maar op YouTube een mooie kijk op de Arendal Sub1s. https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=2STu0CXOwhQ
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Nico111

#338
Zo dinsdagavond de centre S besteld en donderdagochtend stond hij al bij mij thuis vanuit Noorwegen. De bookshelfs waren alweer uitverkocht.
Ik heb hem al even uitgepakt maar kan hem volgende week pas installeren om dat ik eerst het tvmeubel nog moet verbouwen.
Op de laatste foto zie je ook monitor isolatie pads(2 naast elkaar) waarmee je de speaker in driehoeken kan zetten. 0, 5 en 10 graden tilt(naam Acoufoam 6)





Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Teejoo


Nico111

Nee die heb ik er apart bij gekocht. Is Acoufoam 6.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

sandervg

Hoe verhouden de Arendal speakers zich tov XTZ en MK Sound? En zou in een relatief kleine ruimte de S serie beter presteren dan de normale serie? (los van hoe het eruit ziet.... gaat om een dedicated HT ruimte)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Cantodea

Quote from: sandervg on July 11, 2020, 13:20:17
Hoe verhouden de Arendal speakers zich tov XTZ en MK Sound? En zou in een relatief kleine ruimte de S serie beter presteren dan de normale serie? (los van hoe het eruit ziet.... gaat om een dedicated HT ruimte)

Arendal kan zich meten met de allerbeste subwoofers ter wereld, punt uit! XTZ biedt gewoonweg een uitstekende kwaliteit voor het geld.. doorgaans veel betere subwoofers dan bvb. de subwoofers van luidsprekerfabrikanten zoals KEF, B&W, Dali.. en in de meeste gevallen minstens evengoed of beter dan enkele gekende subwoofer bouwers.
PS: ik heb beiden in huis.. nadat ik tal van andere merken heb gehad.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

DustinV

Quote from: Cantodea on July 12, 2020, 05:56:58
Arendal kan zich meten met de allerbeste subwoofers ter wereld, punt uit! XTZ biedt gewoonweg een uitstekende kwaliteit voor het geld.. doorgaans veel betere subwoofers dan bvb. de subwoofers van luidsprekerfabrikanten zoals KEF, B&W, Dali.. en in de meeste gevallen minstens evengoed of beter dan enkele gekende subwoofer bouwers.
PS: ik heb beiden in huis.. nadat ik tal van andere merken heb gehad.

Dit geld niet alleen voor de subwoofers maar ook voor de speakers.

Flash3d

Ojee, had ik maar niet gekeken op de website.. De upgraderitus slaat weer toe. Ben benieuwd naar een dual 2v setup.

Ik ga maandag eens horen of ze een upgrade programma hebben. En anders heb ik iig weer 2 mooie dozen voor de verkoop van twee sub 3.

Kijk ook nog met een schuin oog naar een set SB16 maar had hiervoor 2 SB13 en de arendals klinken zo strak vergeleken met de SVS.

Iemand interesse in twee Sub 3's in gloss black?  ;D


fluissie


mijkie

#346
Ik heb ook een Arendal sub gehad, mooi ding, voor hier veel te groot maar, wilde Arendal toch eens proberen [emoji6]

Ik heb daarnaast ook een zelfbouw sub gehad, Hypex ds8.0 icm JL 12W6v2 en die vond ik met name op lagere volumes veel beter

De Arendal kwam vrij plotseling in terwijl de zelfbouwer, dat heel subtiel kon

Zou ik weer een Arendal kopen, eerlijk gezegd niet ....

Trouwens, mijn huidige sub(je), een James EMB1000, doet het inkomen van het laag ook beter
Deze kocht ik puur op de gok, om eens te testen

Output van de Arendal was top, strak en meer dan genoeg voor hier
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

norman

Quote from: mijkie on July 12, 2020, 09:13:27
Ik heb ook een Arendal sub gehad, mooi ding, voor hier veel te groot maar, wilde Arendal toch eens proberen [emoji6]

Ik heb daarnaast ook een zelfbouw sub gehad, Hypex ds8.0 icm JL 12W6v2 en die vond ik met name op lagere volumes veel beter

De Arendal kwam vrij plotseling in terwijl de zelfbouwer, dat heel subtiel kon

Zou ik weer een Arendal kopen, eerlijk gezegd niet ....

Trouwens, mijn huidige sub(je), een James EMB1000, doet het inkomen van het laag ook beter
Deze kocht ik puur op de gok, om eens te testen

Output van de Arendal was top, strak en meer dan genoeg voor hier
Wat een aparte opstelling heeft die James.
Geeft die 10" zoveel druk?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Roeru117

Ik heb een Sub 1 gehad en was erg onder de indruk van deze sub, zowel klankmatig als de afwerking. Nu, in een andere woonkamer en een paar jaar zonder sub, heb ik afgelopen week een 1961 sub 1s binnen gekregen. Deze is erg compact en de eerste reviews zijn erg positief. Hopelijk vandaag eens kijken wat deze kan.

Erg mooi merk met een heel goed aanbod, zowel subs als luidsprekers. Ben ook erg benieuwd hoe de nieuwe 1723 serie gaat presteren.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

mijkie

#349
Yup, hij heeft echt praatjes, je bent welkom hoor om eens te luisteren Norman

Vond het concept wel leuk om eens aan de tand te voelen, na een paar verhaaltjes gelezen te hebben over de 1000 en de 1200, zijn grote broer, vond ik een 2e hands exemplaar en heb hem maar opgehaald  ;D

Het is een PR voor de driver, vond het uniek en wilde dat wel eens horen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6