LSound.eu Komt Met Eigen Luidsprekerlijn - Arendal

Started by Flavio, January 6, 2016, 14:37:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mario D

Ondertussen is de SUB3 terug naar Aredndal.
Ik was zeker aangenaam verrast door deze sub, de output is echt enorm.  :crazy:
De eerste week stereo gedraaid en speelde naadloos bij de front speakers dus dat was wel ok.


Bij film leek ik iets te missen in het laag wat ik wel jammer vond.
Ook het formaat moet je je in kunnen vinden natuurlijk.

Al bij al vond ik het fijn om deze eens te kunnen proberen.  :thumbs-up:

yorkie13

En dan nu de hamvraag, wat komt er voor in de plaats ?

Mario D

Quote from: Ralf67 on July 29, 2017, 09:29:20
En dan nu de hamvraag, wat komt er voor in de plaats ?

Is dat niet duidelijk.  ;)

Cantodea

Hallo,

Gisteren een paar Arendal 1723 Tower black matte besteld. Volgende week zou ik ze mogen ontvangen. 60 dagen op proef, ben benieuwd...



Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Toni71

Mooi, ik ben benieuwd wat je bevindingen ervan zijn.

Carrol

#156
Enne.. de quadral de deur uit??
Ook benieuwd naar jouw bevindingen,ziet er idd indrukwekkend uit die arendal!! :clapping:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Cantodea

Ben ook reuze benieuwd, want als je de gebruikers reviews mag geloven, zijn ze werkelijk beregoed en spelen die dingen mee tot in de prijsklasse van 8000 Euro. Ik heb al enkele luidsprekers beluisterd, waarvan de KEF R900 en de B&W CM10S2 mij het meest bekoorden. Naar het schijnt doet de Arendal Sound 1723 Tower maar weinig onder voor een B&W 803 D3 en dat wilt toch al iets zeggen.
Er is alleszins maar weinig risico, gezien dat je ze 60 dagen op proef hebt. Waar kan je ze beter testen als in je eigen kamer?

De specificaties zijn er alleszins naar:

Design   2.5-way
Tweeter   28 mm
Woofer   4 x 8"
Enclosure   Sealed / vented
Enclosure material   High Density Fiberboard (HDF)
Xover freq.   120Hz / 1500Hz
Sensitivity   92dB/2.83v/1m
Freq. response (see chart here)   
Sealed   55-20kHz (+/-3dB)
3 vents   38-20kHz (+/-3dB)
2 vents   34-20KHz (+/-3dB)
Ports   3 x 2.6"
Impedance   4-ohms nominal
Included   Manual. Spikes Kit. Port plugs.
Dimensions without feet   115H x 27.5W x 40D cm
Dimensions with rubber feet   116.2H x 27.5W x 40D cm
Dimensions with spikes kit   119.1H x 37W x 40D cm
Weight   50.6 kg (including spikes kit)
Break-in for optimal performance   50 hours
Recommended amplifier   Up to 400W RMS @ 4ohm
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

chansig

Misschien zegt het wel dat ze een ander verdienmodel moeten loslaten op die B&W.  :D

In ieder geval veel plezier met deze joekels....we gaan het vast lezen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mario D

Ze doen zeker niet moeilijk over terugzenden dus een proberen in je eigen ruimte is de beste oplossing inderdaad.
Al is het niet gratis natuurlijk, 100€ ben je zoiezo kwijt voor het terugzenden. ;)
(Tenzij anders vermeld op hun website)

Cantodea

Zopas, ja op een zondag, een mailtje gekregen van één van de medewerkers van Arendal Sound, dat de 1723 Towers morgen worden verstuurd. Ik zou ze tegen woensdag in huis moeten hebben..
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Cantodea

De Arendal zijn op weg, met een beetje geluk heb ik ze zaterdag, anders wordt het komende maandag..
100 kg luidsprekers, 't zal nog een hele tour de force worden op die op hun plaats te krijgen, zal ergens een buur aan de haak moeten slaan  ;D
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

chansig

Pst 100 Kg ? Anders gewoon 1 voor 1 tillen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

DofN

Quote from: Cantodea on August 18, 2017, 13:30:16
Naar het schijnt doet de Arendal Sound 1723 Tower maar weinig onder voor een B&W 803 D3

Hopelijk doet ie het beter, want alhoewel de D3 helemaal niet zo slecht is als de voorgaande modellen van B&W, heb ik wel betere luidsprekers gehoord die ook nog minder prijzig waren :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Cantodea

Quote from: doorofnight on August 23, 2017, 16:25:45
Hopelijk doet ie het beter, want alhoewel de D3 helemaal niet zo slecht is als de voorgaande modellen van B&W, heb ik wel betere luidsprekers gehoord die ook nog minder prijzig waren :)

Volgens enkele gebruikers doen de Arendals het ook beter. Ik kan niet oordelen want een B&W 803D3 heb ik nog niet gehoord. Kan me toch niet voorstellen dat deze niet goed zou klinken. Voor mijn budget is de referentie de B&W CM10 S2, als de Arendal evengoed klinkt als deze, dan mag hij blijven. Klinkt hij minder dan mag hij terug naar het land van de Vikingen en haal ik de CM10 S2 in huis, die weliswaar €1000 duurder is.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Cantodea

Quote from: Carrol on August 23, 2017, 16:11:53
Waar woon je,anders wou ik je wel helpen :worship:

Op 20 km van Brugge, waarschijnlijk een beetje veraf voor de meesten van jullie, maar toch bedankt. Komen luisteren mag altijd hoor, koffie of een lekker Belgisch biertje staan altijd klaar.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

DofN

Quote from: Cantodea on August 23, 2017, 17:07:57
Volgens enkele gebruikers doen de Arendals het ook beter. Ik kan niet oordelen want een B&W 803D3 heb ik nog niet gehoord. Kan me toch niet voorstellen dat deze niet goed zou klinken. Voor mijn budget is de referentie de B&W CM10 S2, als de Arendal evengoed klinkt als deze, dan mag hij blijven. Klinkt hij minder dan mag hij terug naar het land van de Vikingen en haal ik de CM10 S2 in huis, die weliswaar €1000 duurder is.

Je kan je dat niet voorstellen vanwege de prijs? Of omdat relatief veel mensen die luidsprekers kopen?

Prijs in audioland is vaak: hoe duurder hoe beter, terwijl nooit bewijs geleverd is voor deze oneindige relatie.
Veel mensen kiezen voor B&W vanwege de naam.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Carrol

Bijna 70 kilo verschil,dat moet te horen zijn!!
Hoe lang mag(ga) je ze houden?
Echt wel benieuwd hoe jouw ervaring is!!??
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Cantodea

Quote from: Carrol on August 23, 2017, 19:06:07
Bijna 70 kilo verschil,dat moet te horen zijn!!
Hoe lang mag(ga) je ze houden?
Echt wel benieuwd hoe jouw ervaring is!!??

Ik heb ze 60 dagen op proef, ruim voldoende om ze goed uit te proberen. Gewicht zegt natuurlijk niet alles, maar een speaker van 50kg het stuk, daar moet toch serieus over nagedacht zijn. Ook worden alle drivers door zijzelf ontwikkeld, er wordt niks ingekocht. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het gaat om een topproduct en ik weet het, reviews zeggen niet alles, maar zowel professionele als gebruikers reviews zijn zeer lovend en men aarzelt niet om ze af te wegen tegen speakers die een veelvoud kosten. Onder de gebruikers zitter er mensen, die hun Adam Tensors hebben verkocht ervoor, of die zeggen dat ze beter klinken dan een Piega 80 Classic, toch allemaal heel serieuze speakers.
Mijn verwachtingen liggen dus redelijk hoog en volgens de contacten (telefonisch en mail) die ik heb gehad met de mensen van Arendal, geheel terecht. Dat is ook nog zoiets, je kan de ontwerpers van deze speakers gewoon mailen of bellen, probeer dat maar eens bij pakweg KEF of B&W...
Het kan natuurlijk een grote teleurstelling worden ook, maar dan gaan ze gewoon terug!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Mario D

Quote from: doorofnight on August 23, 2017, 17:34:42
Je kan je dat niet voorstellen vanwege de prijs? Of omdat relatief veel mensen die luidsprekers kopen?

Prijs in audioland is vaak: hoe duurder hoe beter, terwijl nooit bewijs geleverd is voor deze oneindige relatie.
Veel mensen kiezen voor B&W vanwege de naam.

Duurder is niet altijd beter inderdaad, juist jammer dat velen B&W afbreken gewoon omdat het hun smaak niet is.  :-X
Je moet niet ver zoeken op het forum wil je een negatieve toon horen ivm B&W.  :-\


chansig

Ws 1 van de meest verkochte speakers als merk zijnde. Mij hebben ze nog nooit aangesproken. Qua ontwerp niet en qua weergave ook niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#173
Quote from: kalimero on August 23, 2017, 20:56:44
Duurder is niet altijd beter inderdaad, juist jammer dat velen B&W afbreken gewoon omdat het hun smaak niet is.  :-X
Je moet niet ver zoeken op het forum wil je een negatieve toon horen ivm B&W.  :-\

Ik geef de voorkeur aan neutraal klinkende luidsprekers. De 8XXD serie heb ik nog nooit ergens neutraal horen klinken. De 803D3 vond ik al beter qua neutraliteit en eigenlijk vond ik het wel OK wat ik toen hoorde, de prijs vind ik dan niet goed in evenwicht; de 802D3 vond ik, waar ik hem heb gehoord, heel slecht. Veel teveel nadruk op het midhoog waardoor ze zogenaamd gedetailleerd en open klinken. In één situatie was het zeker ook de kamer, in het andere geval denk ik ook dat het aan de luidspreker lag.

Maar een audiokennis van me zweert erbij en heeft ze ook en snapt niet wat ik zever. Hij hoort dan ook dingen die ik niet hoor of niet kan/wil benoemen zoals hij :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater