LSound.eu Komt Met Eigen Luidsprekerlijn - Arendal

Started by Flavio, January 6, 2016, 14:37:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

martien

Ik zie dat ik hier nooit mijn bevindingen meer gepost heb over de monitor 1723.

klank

In mijn ruimte bleef het geluid wat meer plakken aan de luidspreker. En ik miste wat verfijning tov de aurum cantus die ik nu heb.
Dynamiek is wel een sterk punt vond ik.

uiterlijk

Lekker zware speakers, met een mooie laklaag.
De magnetische gril centreerd niet vanzelf zoals bij bv klipsch (klein minpuntje).
De spike-kit is te licht, het dwarsstangetje is te dun/zwak.
Erg jammer, vooral gezien hun berichtgeving over (bouw)kwaliteit.
Zonder deze kit dus een mooie en stevige luidspreker.


Zijn er nog meer mensen die deze speakers (gehoord) hebben?

pipo1000

Ik heb inmiddels een Arendal SUB1 besteld na een hoop getwijfel, hij komt morgen als het goed is binnen. Ben benieuwd, mijn eerste subwoofer, nog nooit eerder met een subwoofer gespeeld. Ik wil hem gebruiken om mijn 804D3's te ondersteunen, niet echt te bedoeling om de hele kamer beweging te brengen.

norman

Quote from: pipo1000 on January 24, 2017, 12:32:27
Ik heb inmiddels een Arendal SUB1 besteld na een hoop getwijfel, hij komt morgen als het goed is binnen. Ben benieuwd, mijn eerste subwoofer, nog nooit eerder met een subwoofer gespeeld. Ik wil hem gebruiken om mijn 804D3's te ondersteunen, niet echt te bedoeling om de hele kamer beweging te brengen.

Ben benieuwd naar je ervaring!
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

Nu al even aan het spelen met 2x de Sub2 .. bevalt prima. Wegens gebroken voet nog geen tijd gehad om ze volledig manueel in te regelen, maar via de Anthem (ARC) klinkt het al prima. In de EQ1 stand (geen boost in het laag) vlotte respons tot 20hz.. Mits een klein shelf filter ben ik er zeker van dat we dit nog een octaafje naar beneden kunnen krijgen.

pipo1000

Zover ik heb begrepen is EQ1 juist de setting met boost. Daar was ook verwarring over op avforums;

EQ1    20-160Hz (+/-3dB)
EQ2    32-160Hz (+/-3dB)


Timvg

Kan het voelbare laag wel verklaren.. even dus de kans niet om het na te meten..  :)

FrankBe

Ik was ook geïnteresseerd in de Arendal speakers, maar heb toch twijfels omdat het frame van alle woofers uit geperst staal vervaardigd is ipv gegoten aluminium. Ik heb Lsound hierover gemaild, maar daar vertelden ze me dat dit geen invloed heeft op prestaties en kwaliteit.

Verder vind ik het spijtig dat je ze nergens kan beluisteren. Daarom ga ik waarschijnlijk voor de Focal Aria 948.




Richard70…

Quote from: FrankBe on January 26, 2017, 18:49:36
Ik was ook geïnteresseerd in de Arendal speakers, maar heb toch twijfels omdat het frame van alle woofers uit geperst staal vervaardigd is ipv gegoten aluminium. Ik heb Lsound hierover gemaild, maar daar vertelden ze me dat dit geen invloed heeft op prestaties en kwaliteit.

Verder vind ik het spijtig dat je ze nergens kan beluisteren. Daarom ga ik waarschijnlijk voor de Focal Aria 948.

Je kan ze toch 60 dagen gratis uitproberen. Ik heb zelf de sub3 en die is toch echt van een heel hoog niveau qua afwerking en performance
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

N1v3K

Ik zie nu dat er ook een Arendal sub 1.5 is.
Voor zover ik kan zien gewoon dezelfde amp en driver als de sub 1, alleen dan in een gepoorte uitvoering.

Vraag me af of dat wel gaat verkopen. Sub 1 met poort erin ineens 300 euro duurder  :blink:

martien

Weinig ervaringen (en foto's) hier over arendal, zijn er weinig eigenaren of is er weinig behoefte om de ervaringen te delen?

N1v3K

Wat ik me trouwens afvraag... Die sub 2 en sub 3 met drivers aan weerszijden..  Hoe plaats je die het beste?
Ze lijken ontworpen om tussen de center en 1 van de fronts te zetten.
Als je die in de hoek of langs een wand zet, staat dan een van de drivers niet tegen de wand aan te blazen?  :eh:

Richard70…

Ze zijn juist bedoeld om in een hoek te zetten, optimaal 20 cm met de driver uit de wand
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

pigunios

Quote from: N1v3K on January 27, 2017, 11:33:42
Ik zie nu dat er ook een Arendal sub 1.5 is.
Voor zover ik kan zien gewoon dezelfde amp en driver als de sub 1, alleen dan in een gepoorte uitvoering.

Vraag me af of dat wel gaat verkopen. Sub 1 met poort erin ineens 300 euro duurder  :blink:

De sub 1.5 is veel groter en zwaarder en de kast moet anders gemaakt worden vanwege die port. Kast is met stevige HDF gemaakt. En als resultaat van dat extra gewicht komen ook extra vervoer kosten bij. Daarom is het 300 duurder.
Ik heb zelf een Subwoofer 1 en het klinkt geweldig in mijn kleine HT kamer! Zeer strak, schoon, gedefinieerd en dynamisch!
Ik zou eventueel voor een tweede gaan voor nog meer SPL!  ;D Dus als iemand wilt eentje kwijt hoor ik het graag!

N1v3K

Ik heb zojuist een Sub 2 besteld in mat zwart. Ben benieuwd  ;D

Richard70…

Quote from: N1v3K on March 13, 2017, 09:53:11
Ik heb zojuist een Sub 2 besteld in mat zwart. Ben benieuwd  ;D

Proficiat. vrijwel hetzelfde als de sub 3 die ik heb maar dan gesloten
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

N1v3K

Quote from: rdebruin on March 13, 2017, 16:18:07
Proficiat. vrijwel hetzelfde als de sub 3 die ik heb maar dan gesloten
En 20 kg lichter  :P

chansig

Centjes zijn er nog niet...maar ik zit te kijken naar de 1 van Arendal. Tegen de tijd dat het serieus gaat worden maar eens een vraag neerleggen of iemand met zijn sub bij mij langs zou willen komen. Die 60 dgn is natuurlijk ook een uitkomst..maar zo even proberen alvorens te bestellen vind ik prettiger.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richard70…

Quote from: N1v3K on March 13, 2017, 16:29:53
En 20 kg lichter  :P

Dat dan weer wel.
Maar met de wilson in de marktsectie maakt die 20 kg ook niet meer uit :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

mimic

Ik kijk ook even naar die Sub2 ( en dan gaan mijn twin 18" ultimaxen de deur uit in het kader van een voorjaarsschoonmaak ).

Zijn die prijzen inc verzendkosten?
KEF LS50W - Velodyne DD12

N1v3K

Inclusief btw en verzendkosten inderdaad :)

Ik heb gisterenochtend mijn bestelling geplaatst.
Vandaag kreeg ik een mail. Verwachte leverdatum aanstaande vrijdag.

N1v3K

Gisteren al aangekomen bij UPS (dag eerder dan gepland dus), maar zojuist opgehaald, uitgepakt en neergezet... in mijn eentje  :laugh: poehee..



Flinke doos. Dubbele doos zelfs dus voldoende bescherming voor transport.


Na het openmaken vind je meteen de instructies voor het verder uitpakken van de sub. Leuk om te zien dat ze dat op een grappige manier brengen. Ik weet niet of de teksten goed te lezen hieronder, maar aan humor in ieder geval geen gebrek  ;D







Zogezegd goed ingepakt. Dubbele doos, bescherming op de hoeken. Dikke foamstukken aan alle 6 de zijdes  :thumbs-up:




Bovenin vind je de benodigdheden. Voedingskabel, magnetische grills (ook netjes in katoenen hoezen verpakt), handleiding en ... snoepjes  ;D




De sub zit zelf vervolgens ook nog in een fraaie beschermhoes.




Voila.. uitgepakt en wel. Handschoentjes erbij om vingerafdrukken te voorkomen. Het zal allemaal wel uit dezelfde hoek komen als XTZ. Plate amp heeft dezelfde opbouw. Ook alles netjes in hoezen. Handschoentjes en de verpakking duiden allemaal op zorgvuldigheid.




Ben veel met spullen aan het schuiven geweest. Voorlopig staat ie hier even in te spelen.
Hij staat nu een uurtje te draaien en moet zeggen dat er nu behoorlijk wat druk gegenereerd wordt. En dat terwijl de receiver op -40dB staat (sub zelf staat op 0dB in de receiver)..  :blink:

Richard70…

Ja , inpakken kunnen ze daar wel in Noorwegen  :clapping:
Veel plezier ermee
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

CJ

Quote from: rdebruin on February  9, 2017, 18:35:30
Ze zijn juist bedoeld om in een hoek te zetten, optimaal 20 cm met de driver uit de wand

Apart dat, geadviseerd word om hem in een hoek te zetten, als je dat vergelijkt met de Bowers&Wilkins DB serie, ook met Twee woofers (zelfde bouw), word dat juist afgeraden.
En dat is ook niet de minste sub.

Richard70…

Quote from: CJ on March 20, 2017, 15:43:02
Apart dat, geadviseerd word om hem in een hoek te zetten, als je dat vergelijkt met de Bowers&Wilkins DB serie, ook met Twee woofers (zelfde bouw), word dat juist afgeraden.
En dat is ook niet de minste sub.
Rare jongens die Noren :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.