LSound.eu Komt Met Eigen Luidsprekerlijn - Arendal

Started by Flavio, January 6, 2016, 14:37:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Gemaakt in China , maar het lijken mij fraaie subs.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Denk uit dezelfde fabriek als XTZ 8).

Voor wie goed Duits kan: http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_id=55&thread=22119&back=&sort=&z=3
In post 105 geeft een eigenaar van 2x sub2 zijn bevindingen weer.

O.a tav
2 x SVS PB12 NSD
2 x SVS PB12 Plus
2 x SVS SB13 Ultra
1 x Paradigm Sub 15
1 x Paradigm Sub 2
1 x FunkAudio 18.0

Duck Twacy

#52
Sorry had eerst even moeten zoeken. Ik had er nog nooit van gehoord. Wel een beetje jammers als ze in China gemaakt worden, lijkt me overigens een dure grap een de transport kosten van een 60 kilo sub (denk 80 kilo in verpakking). En dan toch "maar" 1800 (of 1900 ) euro kosten. Of komt er nog 400 bij voor transport...

Dirvers zijn custom made begrijp ik. Je vraagt je natuurlijk of of dat een voor of nadeel is....

De 13,8" woofer
http://www.arendalsound.eu/pages/13-8-woofers

Duck Twacy

#53
Oh ja, owners thread

https://www.avforums.com/threads/arendal-sound-1723-subwoofers-owners-thread.2009298/

Ik moet nog kijken of er wat nuttigs in die 61 pages staat :) Eerst even naar buiten, de zon schijnt

Bas Akkerman

De topics heb ik even bij elkaar gezet in het juiste board.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


martien

die speakers zijn al ongeveer 115 cm hoog, 2 gestapelde sub 3's zijn zo dus wel een echte powertower :headbanging:
en dat in die kleine ruimte.


Berend van Til

#58
Zijn er al serieuze reviews van bezitters van de speakers, de vloerstaanders of de monitoren?

martien

Net bericht gehad van arendal, mijn monitoren worden vrijdag verstuurd :pompom:
Ben benieuwd hoe ze bevallen, en of ze mij beter klinken dan de beluisterde concurrentie.

Zijn nog niet veel eigenaren hier volgens mij

Berend van Til

Leuk! Ik ben zeer benieuwd, er is nog maar weinig over te vinden op het internet.

martien

Klopt ja.
Volgende week kan ik een eerste indruk posten :angel:

Roeru117

Ik ben erg benieuwd naar je ervaring. Er is nog maar weinig over te vinden, maar als ze klanktechnisch op het niveau van de subwoofers zitten dan kan er weinig mis gaan.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q


borkaenjo@work

#64
Sub3 mat zwart onderweg.  :headbanging:

De prijzen op de website zijn incl. verzending.

martien

Ben benieuwd hoe die bevalt.
Straks foto's :D
Komt dan toch langzaam op gang die arendal's

Alex Groningen

Quote from: morca on May 19, 2016, 13:08:56
Ik ben benieuwd Martien hoe dat gaat bevallen  :music:

+1

Lijken mij leuke luidsprekers voor een mooi prijs.

Roeru117

Quote from: borkaenjo@work on May 19, 2016, 15:12:20
Sub3 mat zwart onderweg.  :headbanging:

Zo  :blink: Wat ik op foto's heb gezien is die sub echt groot. Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

borkaenjo@work

Quote from: Roeru117 on May 19, 2016, 22:17:39
Zo  :blink: Wat ik op foto's heb gezien is die sub echt groot. Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen.

Vandaag aangekomen.
Inderdaad een beetje groot... groter dan verwacht  ;D
Maar ziet er top uit en zeer degelijk.
Hij staat nog niet op zijn uiteindelijke plek, maar toch al een eerste impressie kunnen doen.
Ondanks dat mijn set nu niet ingemeten is met de nieuwe sub (moet nog plaatsvinden), is het toch
een aanzienlijke toevoeging. Ik draaide ondertussen alweer enige tijd zonder sub, voorheen met de B&W DB1.
Slechts gedeeltelijk Deadpool gezien, maar daar komt ie zeker tot zijn recht.
Over een paar maanden maar een 2de bestellen, denk ik.

Verdere berichtgeving en foto's volgen nog.

martien


martien

Ik zal hier ook wat plaatjes plaatsen

Toni71

Arendal 3 besteld. Ik ben benieuwd

Als de zolder klaar is in het nieuwe huis ( maart 2017), komt er een bij.

Als ik aan de ruimte ga beginnen, volgen er foto's.

Roeru117

Zo, dat is een flinke sub.  :o Ben benieuwd wat je er van gaat vinden.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

vik

Ik heb gister bij een kennis de Arendal 1723 subwoofer 1 ervaren, en moet zeggen dat ik er zeer over te spreken was. Heel netjes afgewerkt en klinkt erg goed! Uitstekende prijs kwaliteit verhouding en denk dat deze voor veel mensen interessant zou kunnen zijn. Ik heb hem in stereo gehoord en bij film.

http://www.arendalsound.eu/products/1723-subwoofer-1

:yin-yang: :yin-yang:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Zijn er ondertussen al wat meer mensen die de sub 3 hebben en daar iets over kunnen zeggen?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.