MQA komt langzaam op stoom

Started by Shorty, January 6, 2016, 00:21:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User

Quote from: katwax on April 12, 2023, 22:11:11Ja ik ben ook naar zo'n show geweest, daar draaide ze hard rond de pot dat ik sinds toen al niet geloofde in MQA.

Dat was ook exact wat ik mee maakte... En de dealer maar hopen dat je er in trapte...

Deleted User

Ik pis een beetje buiten de pot wat betreft apparatuur, maar ik geniet er met volle muzikale teugen van... daar gaat MQA niets aan veranderen :D

Cyrus·

QuoteStreaming-dienst Tidal heeft vandaag onthuld dat HiFi Plus-abonnees binnenkort een nieuwe streamingoptie krijgen, t.w. FLAC met hoge resolutie. Deze aankondiging volgt kort nadat bekend is geworden dat MQA Ltd., het bedrijf achter de techniek van MQA, in financieel zwaar weer terecht is gekomen. Tidal's adoptie van hi-res FLAC lijken erop te duiden dat de toekomst van MQA niet helemaal zeker is.

https://hifi.nl/artikel/32226/Tidal-gaat-werken-met-hi-res-FLAC-voor-HiFi-Plus-abonnees.html
Groeten,
Edwin

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dura

Ik vraag me af wat dat voor Tidal gaat betekenen?
Ze hebben twee abonnementen: een schappelijk geprijsde hifi, cd kwaliteit voor 10,- per maand, een een in mijn ogen juist opvallend dure abo hifi plus met MQA en hi-RES voor het dubbele. Waarbij ik aanneem dat dat MQA dan een meerwaarde zou moeten vertegenwoordigen, iig in de ogen van klanten die denken dat dat beter is.

Zelf ben ik er snel mee klaar, die hifi zou voor mij goed genoeg zijn..
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Tabcam

#855
Quote from: Dura on April 13, 2023, 15:30:20Ik vraag me af wat dat voor Tidal gaat betekenen?
Ze hebben twee abonnementen: een schappelijk geprijsde hifi, cd kwaliteit voor 10,- per maand, een een in mijn ogen juist opvallend dure abo hifi plus met MQA en hi-RES voor het dubbele. Waarbij ik aanneem dat dat MQA dan een meerwaarde zou moeten vertegenwoordigen, iig in de ogen van klanten die denken dat dat beter is.

Zelf ben ik er snel mee klaar, die hifi zou voor mij goed genoeg zijn..

Ik ben al overgestapt op hifi. 16/44.1 ongecomprimeerd is voor mij goed genoeg. Tidal gebruimkt trouwens ook mp3 op de telefoon als je niet aan de wifi verbonden bent. Op zich handig maar hoorde soms toch kwaliteitsverschillen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Wij hebben een familie abonnement, dat is standaard Hifi Plus, dus met MQA. Ik vind MQA niet beter klinken dan 44.1 via TIDAL. Bij QOBUZ daarentegen hoorde ik vaak wel duidelijk verschil tussen high res (FLAC) en 44.1. Dus eigenlijk zou ik het wel prima vinden als TIDAL van MQA afstapt en overgaat naar high res FLAC.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Lastig voor Tidal langs een kant maakt het hen natuurlijk iets anders dan de andere omdat ze MQA aanbieden, maar of dit genoeg is om dan te investeren om het dan over te nemen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

kermy

Quote from: katwax on April 16, 2023, 23:46:23Lastig voor Tidal langs een kant maakt het hen natuurlijk iets anders dan de andere omdat ze MQA aanbieden, maar of dit genoeg is om dan te investeren om het dan over te nemen.

Ik denk dat Tidal al lang blij is dat ze een escape excuus hebben om er mee te stoppen, laat staan dat ze er geld in gaan steken.


Met vriendelijke groet,

Kermy