Integral/HDfury: 4K60fps 4.4.4 HDR....

Started by papaleo, January 5, 2016, 12:43:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Te mooi om waar te zijn?

Maak van je 4K weergever een 4K/60 HDR 4.4.4 weergever....?!
HDfury Integral is a 4K60 4:4:4 600MHz 18Gbps HDMI2.0a capable device built for system integrators and advanced users that will please everyone else as well.


http://www.cnx-software.com/2015/08/26/hdfury-integral-4k60-hdmi-2-0-splitter-promises-to-fix-hdmi-2-0-hdcp-2-2-issues/

Zou ik echt met dit apparaatje,de HDfury/4K intergral van mijn VW500 een VW520 kunnen maken?
Het schijnt dat je van elke '4K' weergever een HDR weergever kunt maken?!
Dus stopt er 4K HDR metadata in en deze stuurt het signaal dynamischer uit met een grotere kleurenspectrum.

https://www.hdfury.com/4k-integral/
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

#1
Deze voegt alleen metadata toe aan signaal. Het maakt geen hdr video van sdr video. Als je er een wilt zou ik maar snel bestellen, lang zullen ze niet te koop zijn vrees ik. Ze zijn gisteren aangeklaagd door Warner Bros en Intel.

Kjelt

en als je projector geen hdr colorspace heeft lijkt het me ook vrij zinloos?

Ubuntu

Voor zover ik zie doet het niks met colorspace conversie. Voegt alleen hdr metadata toe, zodat display in hdr modus gaat. En het stript hdcp beveiliging/veranderd het.

Kjelt

Inderdaad wel interessant voor de piraten, men neme een officiele UHD bdspeler en UHD disc speelt hem af en ript de 1:1 gedecodeeerde RGB stream aan de uitgang.
Encodeert opnieuw met H2.65 en klaar.

Ubuntu

Vandaar waarschijnlijk de rechtszaak gestart door warner bros en intel  :bigsmile:

Robbo

Ik heb hem besteld, maar nog niet binnen. 

IK heb hem nog niet direct nodig, maar dan zit ik in de toekomst in elk geval veilig ivm HDCP2.2 icm met mijn VW1000.

Hanky Panky

Quote from: Kjelt on January  5, 2016, 15:05:36
Inderdaad wel interessant voor de piraten, men neme een officiele UHD bdspeler en UHD disc speelt hem af en ript de 1:1 gedecodeeerde RGB stream aan de uitgang.
Encodeert opnieuw met H2.65 en klaar.

Zodra er UHD PC loopwerken komen is dit kastje gelijk weer overbodig. De techniek die er in zit om de HDCP beveiliging te strippen is dan wel weer interessant voor de uploaders. Wel humor om te zien dat die nu al weer gekraakt is  :D :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Quote from: Hanky Panky on January  5, 2016, 15:52:31
Zodra er UHD PC loopwerken komen is dit kastje gelijk weer overbodig. De techniek die er in zit om de HDCP beveiliging te strippen is dan wel weer interessant voor de uploaders. Wel humor om te zien dat die nu al weer gekraakt is  :D :D
Die is niet gekraakt. Ze gebruiken een officiele decoder chip (op een illegale manier) en geven de gedecodeerde informatie door.
Als dit gekraakt was dan was het protocol en waren de (master)sleutels gevonden, en dat is niet het geval.
In theorie kun je alle content op deze manier rippen, je kunt een projector/tv na de decodering aftappen en opslaan of bv het beeld met een camera op te nemen.

papaleo

Quote from: Robbo on January  5, 2016, 15:34:04
Ik heb hem besteld, maar nog niet binnen. 


Ik had deze vanochtend besteld...
Wanneer had jij 'm besteld?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sparda

Ik heb ''m een weekje geleden ook zien passeren toen ik in dubio was of ik mijn schoonvader volle pot voor een nieuwe receiver ging laten betalen met, of 50% korting voor eentje zonder hdcp2.2.

Nu twijfel ik er zelf aan om er eentje te kopen gezien mijn laptop (xps15, nieuwe editie) geen hdcp2.2 kan passeren. En voor interconnect aan andere systemen is het ook mooi meegenomen natuurlijk :p

WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Da-lite

Quote from: papaleo on January  5, 2016, 17:34:52
Ik had deze vanochtend besteld...
Wanneer had jij 'm besteld?

@ papaleo
Kan je ons op de hoogte houden ivm de werking van dit apparaatje , want ik heb ook wel interesse om er eentje te bestellen.
Alvast bedankt.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

papaleo

#12
Quote from: Kjelt on January  5, 2016, 14:27:45
en als je projector geen hdr colorspace heeft lijkt het me ook vrij zinloos?

Klinkt logisch,ja....
Maar als ik de specs van de nieuwe 4K projector,de Sony VW515/520ES bekijkt,deze geeft in de specs aan dat de kleuren gamma tot 'maar' Rec 709 (sRGB) gaat,maar wel HDR kan weergeven.
Je zou dan minimaal verwachten dat die dan (90%) P3 spectrum zou moeten kunnen weergeven voor HDR.



    Video Features

        HDR: Yes
        Color Space : Supports sRGB (Rec 709)
        Wide Mode : Yes
        Film Mode : Yes
        4K resolution upscaling : Yes - 3840 x 2160 (QFHD)
        Lens Shift Function : Yes 80(v), 30(h)
        Pixel Alignment : Yes, 0.1 Pixel increments, 153 zones
        Deep Color : Yes
        Anamorphic : Yes, lens-less anamorphic via picture position
        Motionflow™ Technology : Yes (120 Hz with Dark Frame Insertion)
        3D Anamorphic : Yes, via picture position or external lens
        x.v.Color™ Technology : Yes
        Picture Position : Yes, 5 Modes (including lens-less anamorphic)
        Title Area Control : Yes
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik weet dat de VW500 geen P3-filter heeft, maar het heeft wel 'wide color space',ten minste een beetje hoger dan Rec.709 aangezien het gebruikt maakt van Triluminous, dit is Sony's versie van XYy kleurruimte.

Ik ben benieuwd of HDR gaat werken met een VW500 icm de HDfury?!
De nieuwe modellen van Sony (VW520) lijken niet veel anders kwa specs dan de 500/600es en met native 4k lijkt het erop dat ook de resolutie voldoet aan de voorwaarden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Nee, dit gaat niet werken. De vw500 ondersteunt geen hdr toch? Dus dan zal dat niet werken. Dit apparaat doet niet wat je denkt wat het doet. Het is geen apparaat wat magisch van een niet hdr weergever een hdr weergever maakt.

papaleo

De HDFury is binnen...,ff uitgepakt het apparaatje is niet veel groter dan 'n pakje sigaretten.
Heb op dit moment nog niet de tijd om er mee te gaan stoeien...,als er iemand is die evt ideeën heeft wil ik dit wel gaan uitproberen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Ubuntu

Het brengt hem helemaal niks aangezien papaleo, mooi spulletjes heeft. Als ie nu een oud display had, zoals de pioneer. Dan zou hij hdcp 2.2 content kunnen afspelen op de pioneer. Dit is een installer tool. Zoals ik al eerder zei heeft de gemiddelde consument hier niks aan.

papaleo

'Brengt hem helemaal niks'

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd,maar ik denk het wel...
De Sony VW500 heeft op maar èèn HDMI ingang(2) de HDCP 2.2, dus ik denk wanneer ik op de ingang,ingang(1) de HDfury prikt ik deze ook zoals de ingang(2) kan gebruiken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Misschien heb je er ook wat aan als je een media player hebt die geen HDR aan kan?
In mijn geval kan de X5000 wel HDR aan (met HDMI2.0 en HDCP2.2) maar de Popcorn Vten die wel HDR files speelt maar deze output als 2160p24 in 8 bit zien er niet uit. Maargoed die HDFury kan van 8bit geen 10 bit maken of wel? Maar hij zal wel de X5000 voorzien van de nodige HDR meta data. Of het er daarmee beter uit gaat zien weet ik niet.

Als je straks een HDR capable speler hebt dan kan je de HDFury tussen de speler en de vw500 zetten. De speler ziet dan een HDR compatible weergever. De HDFury moet er dan iets van maken dat de vw500 weer kan geven.

papaleo

Quote from: riwi on January 12, 2016, 14:43:46
Misschien heb je er ook wat aan als je een media player hebt die geen HDR aan kan?
In mijn geval kan de X5000 wel HDR aan (met HDMI2.0 en HDCP2.2) maar de Popcorn Vten die wel HDR files speelt maar deze output als 2160p24 in 8 bit zien er niet uit. Maargoed die HDFury kan van 8bit geen 10 bit maken of wel? Maar hij zal wel de X5000 voorzien van de nodige HDR meta data. Of het er daarmee beter uit gaat zien weet ik niet.

Als je straks een HDR capable speler hebt dan kan je de HDFury tussen de speler en de vw500 zetten. De speler ziet dan een HDR compatible weergever. De HDFury moet er dan iets van maken dat de vw500 weer kan geven.
Ik weet niet wat er 'allemaal' mogelijk is met dit 'tover'apparaatje,misschien heb ik er helemaal niets aan....
Nee,het lijkt mij ook onwaarschijnlijk om van een 8bit signaal,10 bit te maken heb daar 'nog' niets over gelezen.

Ik ben dan ook van plan om de Samsung UHD speler te gaan aanschaffen,en dan die theorie eens te gaan uitproberen,volgens HDfury zou dit moeten gaan werken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ubuntu

Ik ging ervan uit dat high end spul als dat van jou met volledige hdmi poorten zou zijn uitgerust. Raar hoor. Dan nog hebben de meeste een kabel liggen vanuit receiver/processor naar projector. Niet twee. Maar daar zou je hem voor kunnen gebruiken.

En nogmaals het voegt niet de metadata stroom toe met info van een film. Het maakt geen hdr van sdr. Dus het voorbeeld van riwi gaat zeker niet werken. Maakt niet 10bit van 8bit. Het maakt al helemaal geen hdr van sdr. Je kunt enkel wat hdr parameters invullen, met de hand. Dus niet de hele metadata van een film. Maar je kan er de tv wel mee in hdr stand rammen. Handig voor testers.

Ubuntu

Kleine correctie. Volgens de site zou avtop met softeare die komt wel dynamisch de content light level kunnen aanpassen. Misschien een bruikbare patroongenerator voor weinig. Maar wel vaag ze zeggen het volgende, maak elke hdr bron compatible voor moderne tv's. Vreemde bewoording in ieder geval

jaco

Sony projectoren hebben toch geen HDCP 2.2, dus dan moet dit ding de afspeler vertellen dat dat er wel is.
Als er ook geen 10 bit signaal verwerkt kan worden heb je er weer minder aan schat ik in..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Ubuntu

Kan wel doorgegeven worden als het goed is.