DIY zilveren interlink

Started by Sullivan, March 20, 2004, 15:44:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

phmeijer

Pjotr,

ik verwacht de 10mm ecru versie volgende week binnen te krijgen.
Deze gaat komen op €1,75 per meter.

Gr,
Peter
Hifisupply
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Pjotr27

Quote from: phmeijer on June  5, 2010, 12:59:40
Pjotr,

ik verwacht de 10mm ecru versie volgende week binnen te krijgen.
Deze gaat komen op €1,75 per meter.

Gr,
Peter
Hifisupply

Mooi , je mag 5 meter voor me reserveren.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En de katoenen mantel is besteld bij een forum sponsor ( hifisupply) .
Morgen neemt mijn zoon rijstpapier mee.... ;D.

Komende week wordt dus prutsen.... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En de katoenen mantel is binnen, nu nog wachten op de DUELUND kabel, die komt pas over een week of 3/4...  :(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En hier de foto van de katoenen mantel geleverd door Hifisupply ( 10 mm uitvoering)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ACQUA

zeer netjes  :) nu hopen dat er nog een iets grotere variant bestaat voor men powercords, Peter?

Pjotr27

Ja er gaat ook een 25mm versie komen (zie een stukje terug).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on June 11, 2010, 14:16:26
Ja er gaat ook een 25mm versie komen (zie een stukje terug).


Naais!!
En nog dikker?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler


phmeijer

Ben er mee bezig, maar kom voorlopig niet verder dan 16mm, maar we zoeken verder!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

ACQUA

die 16mm, is dat intern of extern?

phmeijer

Als het goed is intern, maar mijn "touwenboer" is aan het kijken wat er mogelijk is!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

phmeijer

Inmiddels een eerste prijs binnen voor 25mm interne diameter in ongebleekt katoen, komt waarschijnlijk zo rond de €2,= tot €2,50 per meter uit.
Prijzen voor gebleekt katoen en samples komen als het goed is op korte termijn.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Miesepies

#288
Denk dat ik zelf ook eens ga knutselen...ben benieuwd hoe het bij mij gaat uitpakken.

Kwam deze site tegen, waar ze zilver met katoen kant en klaar verkopen.

(Commerciële link verwijderd)

Edit: Niet commerciele link dan: http://www.venhaus1.com/diysilverinterconnects.html. Hier ook een guide hoe een zilveren interlink te bouwen, tevens wordt er gsproken over "28 AWG cotton-insulated silver wire of .9999 purity". Kant-en-klare draad. Lijkt me interessant...

phmeijer

Ik verwacht deze week de samples binnen te hebben en heb ook een prijs voor gebleekt katoen ontvangen.
Nu maar hopen dat het is wat ik hoop! :)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

erik s.

Quote from: Miesepies on June 27, 2010, 21:59:06
Denk dat ik zelf ook eens ga knutselen...ben benieuwd hoe het bij mij gaat uitpakken.

Kwam deze site tegen, waar ze zilver met katoen kant en klaar verkopen.

(Commerciële link verwijderd)

Edit: Niet commerciele link dan: http://www.venhaus1.com/diysilverinterconnects.html. Hier ook een guide hoe een zilveren interlink te bouwen, tevens wordt er gsproken over "28 AWG cotton-insulated silver wire of .9999 purity". Kant-en-klare draad. Lijkt me interessant...

ik kan als homegrown audio dealer binnenkort ook hun zilverdraad leveren met ongebleekte katoen isolatie, AWG26 en AWG22.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

#291
Quote from: erik s. on July  5, 2010, 23:30:11
ik kan als homegrown audio dealer binnenkort ook hun zilverdraad leveren met ongebleekte katoen isolatie, AWG26 en AWG22.

Ook erg interessant! Ik had in Duitsland ook al het e.a. gevonden voor een paar euro per meter. 99.8% zilver met een katoenen mantel (in 4 kleuren en een ongebleekte variant).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

phmeijer

De samples zie er goed uit!
Ik zie dit wel om kabels heen zitten, een erg strak uiterlijk!!!

Ik heb de ongebleekte versie binnen en denk erover om de maten 9,5mm, 12,7mm en 25mm te bestellen.
Ik krijg nog een sample van de gebleekte versie binnen, misschien komt die er dus ook in.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

phmeijer

#293
Samples zijn binnen en 1e kabel is gemaakt.
Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Dit is de 12mm versie die om een 8mm kabel zit.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

ACQUA


Nahpets

Quote from: phmeijer on July  7, 2010, 16:14:19
Samples zijn binnen en 1e kabel is gemaakt.
Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Dit is de 12mm versie die om een 8mm kabel zit.

Ziet er erg lekker uit.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

phy

Quote from: Madhouse on July  6, 2010, 08:37:39
Ook erg interessant! Ik had in Duitsland ook al het e.a. gevonden voor een paar euro per meter. 99.8% zilver met een katoenen mantel (in 4 kleuren en een ongebleekte variant).
Dat is sterling zilver en dat klinkt echt verschrikkelijk scherp , fel ,korrelig eigenlijk zoals men over het algemeen zilver ook vind klinken
dit zilver word ook meestal verkocht als 9,veel negens.
Maar het echte zuivere zilver klinkt heel soft en nooit scherp zelfs minder scherp dan een koper kabel.
Het is niet echt veel duurder dan sterling zilver maar veel moeilijker te vinden.
volgens mij word in 90 procent van de gevallen stering zilver verkocht voor 9,99.....
ook in de meeste gefabriceerde kabels word dit sterling zilver gebruikt
De enige firma die ik ken en die zuiver zilver gebruikt is Audio Note
en dat hoor je ook.

phy

Als je een zilveren interlink wil bouwen en je hebt zilver besteld
kan je checken of je het juiste zilver hebt om en een knoop in te leggen aantrekken en weer uit elkaar halen als je het draad tussen 2 vingers dan weer recht trekt mag je er geen knikken in zien.
Het draad is weer gewoon strak als of er niets gebeurd is.
Dan heb je het juiste en enige goed klinkend zilver.


Xander32

#298
Quote from: phy on July 11, 2010, 18:54:41
Dat is sterling zilver en dat klinkt echt verschrikkelijk scherp , fel ,korrelig eigenlijk zoals men over het algemeen zilver ook vind klinken
dit zilver word ook meestal verkocht als 9,veel negens.
Maar het echte zuivere zilver klinkt heel soft en nooit scherp zelfs minder scherp dan een koper kabel.
Het is niet echt veel duurder dan sterling zilver maar veel moeilijker te vinden.
volgens mij word in 90 procent van de gevallen stering zilver verkocht voor 9,99.....
ook in de meeste gefabriceerde kabels word dit sterling zilver gebruikt
De enige firma die ik ken en die zuiver zilver gebruikt is Audio Note
en dat hoor je ook.
Slinky Links  ;).
Edit: not; ook veel "9-s ". Herkende echter de geluidseigenschappen die jij betreft zuiver zilver kabel gebruikt ...(rond, gedetailleerd hoog)

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BMW850

#299
Quote from: Pjotr27 on June 10, 2010, 16:08:24
En de katoenen mantel is binnen, nu nog wachten op de DUELUND kabel, die komt pas over een week of 3/4...  :(

Hallo Pjotr,

Hoe is het met je diy interlink heb je hem al klaar?

Heb vandaag zilver/goud besteld bij schuro.de en betaald met PayPal maar krijg geen bevestiging van PayPal dat er betaald is  :confused:
Zou er iets aan de hand zijn met dat bedrijf?
Daarna teflon tube besteld bij de audiofabriek (Had geen goud/zilver op voorraad) direct bevestiging van PayPal dat het betaald is.
Katoen besteld bij forum sponsor phmeijer, hopelijk is alles voor het weekend binnen  :)
Zal mijn oude interlink met RG214 van 15 jaar oud eens testen met een zilver/goud kabel  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein