DIY zilveren interlink

Started by Sullivan, March 20, 2004, 15:44:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

ook hier geen probleem met de link. Heb je misschien een firewall die hem tegen houdt.

Doerak

Quote from: Erik van Voorst on March 21, 2004, 17:27:05
Ik krijg kan de server niet vinden als ik erop klik. >:( >:D >:(

Ik wil graag  daar mantels bestellen vandaar dat ik de link graag wil hebben... :'(  :'(  :'(  :'(

En als je deze: http://www.tme-elec.nl/ned/index.html probeert?

Erik van Voorst (in memoriam)

...nope.. >:(

Laat maar ik ga morgen op de zaak wel even ...SURFEN. >:D >:D

Alvast thanks

Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Don_Paul

Mijn shoppinglijstje was:

- zilverdraad 0,4mm 2 euro/meter bij Soundline
- teflon tube 1mm    1,25 euro/meter, ook bij soundline
- connectors QED  6 euro/stuk bij al-kabel.de
- krimpkous had ik nog liggen
- vlechtkous ook buj al-kabel, ik geloof rond de 2 euro

Afscherming haal ik van een oude mainframe-kabel af, dus dat is gratis.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Johan Van Gompel

#29
Quote from: Erik van Voorst on March 21, 2004, 16:09:38
Geef fff de link als je wilt van TME...vind ik interessant... ;)

www ervoor werkt niet... :'(

http://www.tme-elec.nl

Zij noemen het "EMI doorvoertule" o.i.d.  Het stond in hun laatste folder. In dezelfde folder stonden ook kabelgoten die EMI/RFI blokkeren. Op hun website staan deze dingen niet; voor meer info best even een e-mail sturen.

** EDIT: hun contactinfo:

Trade Mark Electronics (headquarters + visitor address)
Industriepark Z4, Brechtsebaan 8
2900 Schoten (Antwerp)
Belgium
Tel: +32/3/325.19.10
Fax: +32/3/326.05.10
www.tme-elec.com

[email protected]
(technical questions)

[email protected]
(general questions)

[email protected]
quality assurance)

[email protected]
contact our management/directors)

[email protected]
(request for Returned Merchandise Authorization)

[email protected]
(customer services, requirements, sales, ...)

Trade Mark Electronics (subsidiary)
Waalreseweg 17
5554 HA Valkenswaard
The Netherlands
Tel: +31/40/280.08.55
Fax: +31/40/204.96.28
www.tme-elec.com
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

SARK

Ook offtopic,

@Bjorn

Viel mij ook meteen op die glasplaat op de draaitafel. :D
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
----------------------------END OF LINE-----------------------------

Thank you, Master Control.

zuidwester

QuoteWat voor een draaitafel is dat?
Bjorn, Sark,

Dat is een Thorens TD 166  EJ uit 1983 met een glazen plateau erop


QuoteWat voor diameters werk je mee (speaker zowel als interlink)
en waar kun je dit verkrijgen, wat voor mantelmateriaal...
die cinchjongens ken ik niet....

Of vraag ik nu naar een geheim " kookrecept"....

Erik.
Ik wil er inderdaad niet teveel over kwijt aangezien we ze ook verkopen
en er heeel veeel tijd in de "ontwikkeling" is gaan zitten. (ben ook best wel trost op) De diameter varieerd per toepassing, dikker en veel is zeker niet altijd beter. De mantel is van een zeer dik soort kripkous maar kan bv ook van koolstoffiber zijn We trekken het zilver zelf (kan edelsmeden) op de juiste maat en bewerken het nog na zodat het een gladde structuur heeft. Ook de stekker word geheel gemaakt met de hand. De pin word vaak gegoten en op maat getrokken tot de juiste diameter en ook nabewerkt. De bus word op de juiste hardheid gewalst en in vorm gemaakt. Van punt tot punt bestaat de kabel met stekkers dus uit puur zilver zonder contact overgang via andere materialen. Dit maak hem vrij uniek en dat kan je ook horen..

(zelfkritiek)Wat een commercieel verhaal (/zelfkritiek) misschien moet ik de kabels maar eens te koop gaan zetten hier op het forum.. ;D

Peter
ontferm U over ons

bmateijsen

Heb je ergens nog meer plaatjes van die draaitafel?

Groet Bjorn

Jaqo

Hee leuk project sully!

Ben beniewd hoe die dingen staks klinken op mijn scanspeak fronts  ;D

Wordt een leuke luistersessie, snel even m'n speakers afmaken...

Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Sullivan

Quote from: Jaqo on March 22, 2004, 11:20:18
...Ben beniewd hoe die dingen staks klinken op mijn scanspeak fronts  ;D

Ik ook ;D.

Quote
Wordt een leuke luistersessie, snel even m'n speakers afmaken...

Nog niet af dan ??? ;).

mvg,
Frank

Erik van Voorst (in memoriam)

okay..ik dacht meer in de hobby-sfeer.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sullivan

Hi,

Ik heb om te beginnen een stuk lasdraad in de aquariumslang gedaan. Doordat de slang op een rol heeft gezeten krult deze de hele tijd en dat is lastig werken.

Daarna eerst met de teflon tube een proef draai gemaakt om te bepalen welke slag ik neem. Dit heb ik zonder het zilverdraad gedaan, omdat je dan veel makkelijk even verschillende dingen kan uit proberen.
Ik ga een omwenteling om de 8 cm maken. Om het zo gelijk mogelijk te doen, heb ik dit aangeven met een stift.

mvg,
Frank

Sullivan

#37
Quote from: Paul Kooistra on March 20, 2004, 19:10:41
...benieuwd of jij die 0,8mm nog een beetje eenvoudig door je teflon tube krijgt.

pfffffffff, net het zilverdraad door de teflon tube geduwd, maar dat viel inderdaad niet mee. Op het moment dat de draad er door is gaat het een stuk makkelijker. Ik vermoed dat door het afknippen het uiteinde een beetje vervormt en daardoor minder makkelijk erdoor gaat. Ik raad dus aan om een tube te kiezen met een grotere binnnendiameter dan 1 mm als je zilverdraad van 0,8 mm gebruikt.

mvg,
Frank

Spacebass

Jez...dit wilde ik nou ook een keer proberen  O0

SARK

Quote from: bmateijsen on March 22, 2004, 09:14:38
Heb je ergens nog meer plaatjes van die draaitafel?

Groet Bjorn

YES YES . :D. PLAATJES . :D.
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
----------------------------END OF LINE-----------------------------

Thank you, Master Control.

Don_Paul

Quote from: Sullivan on March 22, 2004, 20:34:26

Ik raad dus aan om een tube te kiezen met een grotere binnnendiameter dan 1 mm als je zilverdraad van 0,8 mm gebruikt.


;D ;D ;D

Ik zit nog vol smart op de levering van mijn zilverdraad te wachten. Overigens wel een goed idee om die marge vooraf op de slang te zetten, dat gaat inderdaad een stuk makkelijker wikkelen.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Sullivan

Hi,

Ik ben nog wat vergeten te vertellen. Ik heb het zilverdraad eerst 'gepoets' voordat het de tube in ging. Pak met een punttangetje het zilverdraad goed vast en trek dan met een zilverpoetsdoek langs het draad (een paar keer doen). Dit heeft als voordeel dat vette vingers en eventuele oxide van het draad verwijderd wordt. Daarbij wordt het draad ook nog mooi glad om gemakkelijker door de tube te krijgen.

mvg,
Frank

Sullivan

Quote from: Sullivan on March 22, 2004, 20:34:26
...Ik vermoed dat door het afknippen het uiteinde een beetje vervormt en daardoor minder makkelijk erdoor gaat. Ik raad dus aan om een tube te kiezen met een grotere binnnendiameter dan 1 mm als je zilverdraad van 0,8 mm gebruikt.

Ik bedacht me later dat het misschien beter was gegaan wanneer ik aan het afgeknipte uiteinde even een punt had gevijld (met een nagelvijl). Als dit zou lukken is het toch wel mooi om de 1 mm tube te gebruiken voor korte interlinks. Het zilverdraad zit er namelijk wel heel strak in. Wie probeert dit? ;D

mvg,
Frank

CaveMonkey

Hey Sully!

Leuk topic man!!  8)

Misschien nog een tip om de draad toch door het teflon te krijgen: even een beetje WD40 spray eroverheen. Dit heb ik ook gedaan toen ik 2 UTP kabels langs een telefoonkabel wilde trekken door 1 plastic buis (5/8"). Dat scheelt enorm!!

Groetennnnn,
Marco

R

Quote from: CaveMonkey on March 23, 2004, 08:52:48
Hey Sully!

Leuk topic man!!  8)

Misschien nog een tip om de draad toch door het teflon te krijgen: even een beetje WD40 spray eroverheen. Dit heb ik ook gedaan toen ik 2 UTP kabels langs een telefoonkabel wilde trekken door 1 plastic buis (5/8"). Dat scheelt enorm!!

Groetennnnn,
Marco

Fijn , daar kom je nu mee. Ik heb vorige week met pijn en moeite UTP en coax door ene pvc 18 heengetrokken van zolder naar beneden. Talkpoeder hielp wel een beetje, maar wat is dat voor spay. Ik heb trouwens 4 keer moeten proberen, het brak 3 x net voor de meterkast af :(

CaveMonkey

Ohhhh balen man!!

WD40 is een 'standaard' spray, een beetje olie-achtig. Volgens mij voor allerlei doeleinden geschikt, ook voor bijvoorbeeld het smeren van skates en zo. Je kunt het bij elke Praxis halen, of een ijzerwaren winkel.

Nog een tip voor kabel trekken misschien: met 2 personen doen, eentje duwt, de ander trekt. En de duwer moet eigenlijk het werk doen!

En nog eentje: je hebt UTP met aders met harde kern, die zijn speciaal bedoeld voor langere afstanden door buizen.

Groetennnn,
Marco

Harry HT

Hoi,
Quote from: Ruben on March 23, 2004, 09:16:42

Fijn , daar kom je nu mee. Ik heb vorige week met pijn en moeite UTP en coax door ene pvc 18 heengetrokken van zolder naar beneden. Talkpoeder hielp wel een beetje, maar wat is dat voor spay. Ik heb trouwens 4 keer moeten proberen, het brak 3 x net voor de meterkast af :(
Voor al je problemen met je auto, gebruik je WD40. :)
WD40 is een soort olie.

Heb je de kabels nog doorgemeten en gecontroleerd op interne breuken?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

R

@marco. we waren idd met zijn tweeën. Ik heb redelijk veel ervaring met kabels trekken, dus zo slim was ik wel. De zeep truc werkt ook aardig, maar de wd40 ken ik niet.

@Harry. We hebben de kabels idd doorgemeten en alles werkt. Voor de zekerheid wat extra meters getrokken. Waar je aan de kabels trekt, beschadig je bijna altijd.

zo, nu weer on topic:D

Sullivan

Quote from: CaveMonkey on March 23, 2004, 08:52:48
Hey Sully!

Leuk topic man!!  8)

Misschien nog een tip om de draad toch door het teflon te krijgen: even een beetje WD40 spray eroverheen. Dit heb ik ook gedaan toen ik 2 UTP kabels langs een telefoonkabel wilde trekken door 1 plastic buis (5/8"). Dat scheelt enorm!!

Groetennnnn,
Marco

Inderdaad komt ie nu mee!  ;D

Toch zou ik dit niet doen. Misschien kan het geen kwaad, maar wil het zilver niet 'bevuilen' met dit soort middellen. Misschien gaat het wel oxideren als die natte spray mee de tube in gaat.

mvg,
Frank

CaveMonkey

Sullivan,

Dit spul is zelfs bedoeld om dat soort dingen tegen te gaan:
WD40 Info

Groetennnn,
Marco