Tips mbt TV kijken zonder antenne aansluiting

Started by haythijs, January 3, 2016, 18:13:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

haythijs

Voor een vriend ben ik momenteel aan het zoeken wat een handige manier van tv kijken voor hem is.  De situatie is als volgt:
Tijdelijk betrekt hij het bovenste gedeelte van een huis dat leegstaat. Dit in overleg met de eigenaar. Ondanks dat hij in dit gedeelte de beschikking heeft over keuken toilet douche en kamer, is hier geen antenne aansluiting. Dit zou volgens mij betekenen dat hij dan bv geen Ziggo ( we wonen in Drenthe) kan afnemen, ook geen internet. Dit laatste is voor hem geen probleem daar hij via zijn smartphone en bijbehorend abbo wel 'online' kan.
Nu heb ik rondgezocht en volgens mij zou hij wel digitenne kunnen gebruiken. Ik zou dan als volgt de oplossing zien: tv op de kamer, digitenne ontvanger aansluiten, signaal naar de tv ( middels scart of coax?)  en klaar. Nu heeft hij een led tv met ook een ci slot. De ontvangers van digitenne die ik tegenkwam, zijn alleemaal met scart. Dat zou betekenen dat het niet de best mogelijke kwaliteit is. Maar zou zon antenne ook met bv een coax aangesloten kunnen worden op de tv en je via een kpn ci cardslot een iets betere kwaliteit trekt?
Andere mogelijkheid is natuurlijk een schotel, maar daar ziet hij vanaf daar het een oplossing voor pakweg een half jaar is. Zijn er nog eventuele andere mogelijkheden? Ik dacht aan tv via pc, maar aangezien hij ook niet online kan ( hooguit wifi vanuit de buurt wellicht, maar of dit een stabiel signaal is) lijkt me dit al uitgesloten

Alvast dank voor het meedenken, mede namens hem.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Pjotr

#1
Veel moderne TV's ondersteunen standaard al DVB-T. Als zijn TV dit ook ondersteunt, heeft hij alleen een DVB-T antenne nodig. Je zenderlijst is dan wel beperkt tot NPO1, NPO2, NPO3 en regionale zenders (free to air). Wil je meer zenders, dan zul je een Digitenne abonnement af moeten sluiten en werken met een externe decoder, of CI+ module met KPN smartcard. Een CI+ module zou dan volgens mij de beste optie zijn.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

haythijs

Dank voor de tip, zal eens navragen wat zijn tv kan. Hij heeft er een met een CI slot, dus dat zou dan evt via digitienne en een smartcard moeten lukken begrijp ik? Nu lees ik wel eens dat er dan geen superbeeld verwacht moet worden, maar als nood is het te doen

Ikzelf dacht nog even aan een tweede ziggocard op mijn account te activeren, maar dan zou hij toch de antenne aansluiting nodig zijn? Welke dus ontbreekt.
Of evt via zon kastje waarmee je alles kan downloaden en ter plekke kan kijken, maar dan ben je internet nodog lijkt me. Nu is er in die straat wel ziggo wifi hotspot, maar dat lijkt me dan tich net te instabiel

Ik denk dat het digitenne is wat vooralsnog de makkelijkste keuze is?
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Pjotr

Een Ziggo smardcard heeft geen zin als hij geen actieve Ziggo kabelaansluiting heeft. Als je een CI+ module gebruikt met daarin een KPN smartcard voor Digitenne met abonnement, dan heb je ook nog steeds een DVB-T antenne nodig die je aansluit op je TV. Deze wordt door KPN volgens mij standaard meegeleverd bij een CI+ module i.c.m. Digitenne.

Afhankelijk van de ontvangst is het beeld van Digitenne goed of minder goed.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

haythijs

Oke, dus dvb antenne voor ontvangst van Digitenne en deze naar de tv linken. Dan kan hij evt via smartcard van KPN zijn ci module gebruiken, begrijp ik het zo goed? Dat r dan geen HD kwaliteit is, is niet zijn grootste zorg
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Pjotr

#5
Ja, die DVB-T antenne kan gewoon in de antenne aansluiting van de TV mits de TV DVB-T ondersteunt. Ondersteunt de TV dit niet, ben je aangewezen op een externe setopbox.

De Digitenne smardcard gaat in de CI+ module die je weer in de speciale sleuf in de TV schuift. Maar goed, je TV moet zoals ik eerder zei wel DVB-T ondersteunen, anders kun je geen Digitenne via een CI+ module op de TV gebruiken, maar moet je een externe setopbox gebruiken.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

donaldk

CI module is echter niet goedkoop, misschien op marktplaats even naar een tweedehands box kijken. Al kost een boxje met kaartje 70 euro nieuw en die krijg je terug bij afsluiten van een abonnement. Een kastje zit bij het abonnement in, geen idee wat ze rekenen voor een ci module met kaart, moet je even op website kijken en of bellen. Je kunt dacht ik nog steeds maximaal drie kaarten op een abo zetten, tegenwoordig verhuren ze die boxjes, maar geen idee of je ook alleen kaarten kunt kopen/laten vrijschakelen, wederom informeren, mocht je het nodig hebben. Maar een box zit in het abonnement.

En maak je geen zorgen om de analoge aansluiting van KPN TV, de kwaliteit is al bagger, daar gaat niks verder aan kapot door scartkabel, lol.

erik s.

Ik ben net overgestapt naar Xs4all tv, dus ik heb nog de ci met kaart, antenne en stroomvoorziening voor de antenne over.
pm maar bij interesse.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B