Harry Potter (R1)

Started by J.A.F._Doorhof, May 29, 2002, 15:13:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Gisteren dan eindelijk Harry Potter gekeken, en tja toch een beetje gemengde gevoelens over deze film.

Ten eerste de film zelf:
Hoewel ik een sucker ben voor dit soort sprookjes films, moet ik eerlijk zeggen dat ik Harry Potter toch wat minnetjes vondt, in vergelijk met wat ik erover gehoord had. Niet dat het een slechte film is, integendeel maar toch net op sommige punten wat te kinderachtig. Maar dat is waarschijnlijk ook de doelgroep.

Verder ben ik van mening dat de verzorging van de make-up en decors echt prachtig zijn, en ook de magic en de vliegende bezemstelen zijn mooi uitgevoerd, maar ook hier had ik meer verwacht. Het doet allemaal wat jaren 80 aan. Hoewel sommige CGI natuurlijk veel beter is.

De verhaallijn is dik in orde en de 154 minuten gaan in een redelijk tempo voorbij (heb me niet verveeld).

De beeldkwaliteit:
Daar is wel iets aan de hand, waar ik gehoopt had op een supertransfer kwam ik toch wat bedrogen uit. Vooral in de beginscenes is een behoorlijke beeldruis te zien en een inconsequent zwart level. Later in de film valt dit wel mee. De kleuren zijn ronduit prachtig en buiten de beeldruis is het een mooie transfer (maar geen topper).

Geluid:
Een goede DD5.1 mix die volgens mij volledig EX compatible is. Het gebruik van surrounds is goed (maar was ook te verwachten).

De extra's heb ik nog geen aandacht aangegeven omdat er op meerdere sites al wordt aangegeven dat het erg op kinderen is gericht.

Conclusie:
Een redelijk/goede film, met een redelijke transfer.
Om één keer te zien fantastisch, maar ik vrees dat er geen herhaling in zit. Dan zijn films als Wizard of oss, Sjakie en de chocolade fabriek en Krull toch betere sprookjes.

6.5/10

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

#1
Heb deze film afgelopen weekend ook bekeken en inderdaad de blacklevel was niet altijd even constant.

Opzich was het zeker een aardige film die het bekijken waard is. Ook zaten er redelijk wat details in verwerkt zoals de schilderijen (zal er niet teveel over zeggen voor diegene die de film nog wil verkennen :-X)

Mvrgr

Patrick

ps. de dd-track is inderdaad ex-compatible.

J.A.F._Doorhof

Klopt die schilderijen waren prachtig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

ik had in de R2 uk-edition nog een beetje pixelation zitten..... met name in de mist scenes in het begin... Vond ik toch wat minder...

Verder tja.. ik vond Potter erg geestig... maar heb dan ook alle boeken tot op heden gelezen.. .dus wist wat ik kon verwachten en eigenlijk vond ik het wel mooi om eens quidditch op het doek te zien..


Vooral wizard's chess was erg mooi...

Groet Bjorn