Real3D versus RF 3Dbrillen

Started by B. Kuiper, December 22, 2015, 18:12:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B. Kuiper

Het zal vast al eerder beschreven zijn, maar wat is het verschil tussen mijn real3d bril die meekomt uit de bioscoop en de RF 3Dbril bij bv een Epson projector.

Kan ik 3d content bekijken met een Real3D bril? Even met het oog op hoeveel RF 3dbrillen in het HT aanwezig moeten zijn...

En ja...ik ben eindelijk onder mijn steen vandaag gekropen en vandaag beslist dat mijn DVD HT met Infocus X1 ISF projector een upgrade gaat krijgen....  O0
"Always a little further"

home@the movies

Quote from: B. Kuiper on December 22, 2015, 18:12:58
Het zal vast al eerder beschreven zijn, maar wat is het verschil tussen mijn real3d bril die meekomt uit de bioscoop en de RF 3Dbril bij bv een Epson projector.

Kan ik 3d content bekijken met een Real3D bril? Even met het oog op hoeveel RF 3dbrillen in het HT aanwezig moeten zijn...

En ja...ik ben eindelijk onder mijn steen vandaag gekropen en vandaag beslist dat mijn DVD HT met Infocus X1 ISF projector een upgrade gaat krijgen....  O0

Blijkbaar een heel erg grote en zware steen  ;D ;D ;D
even serieus nu, de real 3D bril is een passief 3D systeem dat werkt op basis van filters voor de projector (even heel erg kort ) alle HT projectoren werken met een actief shutter systeem. De bril bestaat hierbij uit twee LCD schermpjes die heel snel afzonderlijk (linker en rechter oog) het beeld blokkeren/doorlaten.
Je kan deze real 3D brillen of om het even welke andere passieve brillen niet gebruiken op de Epson of andere projectoren. Wat wel kan is in principe eender welk merk van RF brillen gebruiken op eender welke rf compatibele 3D projector.

Gr
Werner

VTEC_genieter

#2
De Real 3D brillen (non IMAX) van de bioscoop werken ook bij mijn LG LED TV.
Mijn 3D TV is passief.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Fox

Quote from: VTEC_genieter on December 22, 2015, 20:27:39
De Real 3D brillen (non IMAX) van de bioscoop werken ook bij mijn LG LED TV.
Mijn 3D TV is passief.

:google:
Correct het LG systeem (de LG panelen zitten ook in sommige andere merken) werken ook passief.

MAAR de vraag gaat NIET over Tv's maar projectoren, en dat is een heel ander verhaal  ;)

riwi

Wow een X1 projector. Goed dat die het nog doet. Dat was de ultieme koning van de DLP regenbogen  :pompom:

B. Kuiper

Yup...op zijn 2e lamp. De 1e lamp is door Frank gecalibreerd, maar hij doet het nog steeds.

Regenbogen nooit geen last van gehad, maar hij mag eindelijk met pensioen.
"Always a little further"

Mediasluis

#6
Ik weet niet hoe het komt, maar ik ben steeds uit de Notift gegooit, erg vervelend.
ik heb toen een review geschreven van een Polarizer omvorm systeem, met tevens een vergelijk met 3D Shuttersysteem..
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152086.new#new
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

dexter98

Direct op de vraag antwoord is idd: brillen moeten de beeldweergever matchen. Die systemen zijn onderling incompatibel.

Dus passieve projector/beeldscherm werkt alleen met passieve brillen (bv real3d).

Actieve projector/beeldscherm (99.9% van alle thuisprojectoren) werken alleen met actieve brillen (iets met een batterij dus oftewel RF of IR).

De grap is dat een actieve beeldweergever stuk goedkoper maar de brillen stuk duurder. In een bioscoop dus niet zo handig.

Btw: ondanks weer enorm zitten ergeren aan crosstalk in de bios.... stuk beter in mn eigen ht

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk


nvermeul