Aurender streamers

Started by tjobbie, December 22, 2015, 12:44:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StereoMike

Quote from: Bama on June 24, 2017, 12:35:38
Zijn er mensen die ervaring hebben met een aurender s10?

Oja, geluid is ook belangrijk ;)
Gelukkig schrijf je in je laatste zin dat geluid ook belangrijk voor je is. Linn en Aurender hebben beide een behoorlijk verschillende klank. Welke het best bij je past kun je eigenlijk alleen thuis bepalen. Kortom, zoek een goede dealer met beide apparaten speelklaar.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rob46

In mijn set werkt een Aurender N100H (4TB) als streamer. Plug and play, een zeer goede kwaliteit en dito app!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

tomdekoning


Ik heb een tijdje gekeken naar de Linn oplossingen maar ben uiteindelijk toch voor een microrendu gegaan. Niet al te veel display (1 led), maar het geluid en gemak is fantastisch. Als controller gebruik ik Roon en een dedicated mac mini. Qua kosten woog dat niet op tegen een Klimax of Accurate (tweedehands)

Bama

Quote from: tomdekoning on June 25, 2017, 14:50:37
Ik heb een tijdje gekeken naar de Linn oplossingen maar ben uiteindelijk toch voor een microrendu gegaan. Niet al te veel display (1 led), maar het geluid en gemak is fantastisch. Als controller gebruik ik Roon en een dedicated mac mini. Qua kosten woog dat niet op tegen een Klimax of Accurate (tweedehands)

Ik heb niets met computers dus dit is geen optie voor mij. Het moet voor mij echt plug en play zijn en een makkelijke app hebben. Ik ben al blij dat ik muziek op en van mijn nas kan krijgen.
Alternatief is wachten op de roon nucleus misschien?
Mijn trinnov is binnenkort ook roon geschikt en het apparaat klinkt echt fantastisch maar blinkt niet echt uit in gebruiksvriendelijkheid.

StereoMike

Quote from: Bama on June 28, 2017, 17:42:24
Ik heb niets met computers dus dit is geen optie voor mij. Het moet voor mij echt plug en play zijn en een makkelijke app hebben. Ik ben al blij dat ik muziek op en van mijn nas kan krijgen.
Alternatief is wachten op de roon nucleus misschien?
Mijn trinnov is binnenkort ook roon geschikt en het apparaat klinkt echt fantastisch maar blinkt niet echt uit in gebruiksvriendelijkheid.
En een Aurender en Nucleus zijn geen computers?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Bama

Quote from: StereoMike on June 28, 2017, 20:12:59
En een Aurender en Nucleus zijn geen computers?

een aurender is plug en play en een mooie app (en een mooi apparaat), de nucleus heb ik geen idee van.

StereoMike

Quote from: Bama on June 28, 2017, 22:03:23
een aurender is plug en play en een mooie app (en een mooi apparaat), de nucleus heb ik geen idee van.
Het maakt mij verder niet uit maar het is behoorlijk naïef om te denken dat er veel plug and play verschil bestaat tussen een aurender en een microrendu. Zeker als de muziek al op een NAS staat. Verder maakt Aurender prima streamers dus daar kun je veel plezier van hebben.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Bama

Quote from: StereoMike on June 29, 2017, 08:30:13
Het maakt mij verder niet uit maar het is behoorlijk naïef om te denken dat er veel plug and play verschil bestaat tussen een aurender en een microrendu. Zeker als de muziek al op een NAS staat. Verder maakt Aurender prima streamers dus daar kun je veel plezier van hebben.

Maar ik heb ook gezegd dat ik een display wil en dat het er goed uit moet zien en dan valt een microrendu dus af.
En zowel een linn als aurender zijn goede streamers maar ik was benieuwd of anderen ze vergeleken hadden.
En ook dat zegt weinig natuurlijk als ik uit ga van de positieve verhalen hier bv over de auralic. Op basis van die verhalen had ik er een gekocht maar ik vond het qua geluid vele malen minder dan welke linn ook.
Misschien maar weer gewoon voor safe gaan en een akurate kopen ;)

StereoMike

Quote from: Bama on June 29, 2017, 08:48:56
Maar ik heb ook gezegd dat ik een display wil en dat het er goed uit moet zien en dan valt een microrendu dus af.
En zowel een linn als aurender zijn goede streamers maar ik was benieuwd of anderen ze vergeleken hadden.
En ook dat zegt weinig natuurlijk als ik uit ga van de positieve verhalen hier bv over de auralic. Op basis van die verhalen had ik er een gekocht maar ik vond het qua geluid vele malen minder dan welke linn ook.
Misschien maar weer gewoon voor safe gaan en een akurate kopen ;)
Dat lijkt mij verstandig want Linn en Aurender zijn echt niet onderling uitwisselbaar. Het is natuurlijk een stuk gewenning maar meestal pakt een overstap voor een Linn liefhebber niet goed uit.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kerkhoffd

@Bama: ik vond de Akurate DS/1 echt beter klinken dan de S10. De N10 is wel een stap verder. Maar dan praten we over een heel ander bedrag. Ik gebruik de Lumin app en de Qobuz integratie is echt helemaal prima. Geldt ook voor Tidal zoals je weet.

Ik kijk ongeveer naar hetzelfde als jij. Mijn Akurate ga ik waarschijnlijk nog wel voor een N10 inruilen als de fondsen het weer toelaten. Tegen die tijd weer eens hernieuwd luisteren. Stap naar de S10 vond ik zoals gezegd niet de moeite waard. Op sommige vlakken zelf een stapje terug t.o.v. de Linn. S10 is in mijn setup wat minder in ruimtelijkheid en rust dan de Linn. Sound wel fraai, maar wat minder detail waardoor ik wat minder in de muziek werd getrokken dan met de Akurate.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bama

Quote from: Kerkhoffd on June 29, 2017, 17:24:35
@Bama: ik vond de Akurate DS/1 echt beter klinken dan de S10. De N10 is wel een stap verder. Maar dan praten we over een heel ander bedrag. Ik gebruik de Lumin app en de Qobuz integratie is echt helemaal prima. Geldt ook voor Tidal zoals je weet.

Ik kijk ongeveer naar hetzelfde als jij. Mijn Akurate ga ik waarschijnlijk nog wel voor een N10 inruilen als de fondsen het weer toelaten. Tegen die tijd weer eens hernieuwd luisteren. Stap naar de S10 vond ik zoals gezegd niet de moeite waard. Op sommige vlakken zelf een stapje terug t.o.v. de Linn. S10 is in mijn setup wat minder in ruimtelijkheid en rust dan de Linn. Sound wel fraai, maar wat minder detail waardoor ik wat minder in de muziek werd getrokken dan met de Akurate.

Top, bedankt voor je reactie.

eric_audio

Hoeveel Aurender gebuikers hebben weleens vergeleken met Melco streamers? Ik heb dat een jaar of twee geleden een keer gedaan samen met een devialet chat forumgenoot.

We vergeleken een Aurender streamer (weet even niet meer welke) met de Auralic Aries en een Melco. Hoewel de Aurender de uiteindelijke winnaar was, kwam de Melco heel erg dichtbij. Ik vond de Melco eigenlijk wat organischer klinken. Maar het grote nadeel toen was de gebrekkige software van de Melco.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Kerkhoffd

Zou een Melco ook wel een keer in mijn set willen horen.

Destijds hebben jullie volgens mij naar de X100 zitten luisteren als mijn geheugen me niet in de steek laat. De N100h en de recent nieuwe N100c zouden weer beter moeten klinken. De Aurender N10 met AES uit is nog beter. Die heb ik beluisterd, en was toch wel echt een klasse apart. Beter dan de 100 serie (maar dat mag dan ook wel lijkt me).

Recent mijn NAS op de Linn anders via een switch gerouteerd hetgeen tot een duidelijke geluidsverbetering leidde. Als die invloed zo groot is, is de opslag van de muziek en buffering voor afspelen waarschijnlijk toch wel een geniale ingave van de ontwerpers.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio