Aurender streamers

Started by tjobbie, December 22, 2015, 12:44:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User

Ik verwacht binnenkort (enkele weken) de aurender X100L te bestellen. Ik heb hem van het weekend nog uitgebreid gehoord op een Devialet 400. De B&W803 D3 stonden hier op aangesloten. Klonk wel erg bijzonder. De Aurender app werkt bijzonder, kan Jplay niet tegen op.

Van de week nog even langs met wat DSD bestanden, dan moet de kogel maar door de kerk :-)

tjobbie

Volgens mij is het alleen mogelijk een tidal streaming abbo hierop te nemen.
Heeft tidal/aurender ook de mogelijkheid om radiostations te streamen via tune-in?
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Deleted User

Tidal klopt, internet radio niet, maar nu interesseert dat mij niet.

Heb begrepen dat meerdere services in ontwikkeling zijn (MQA oa,) maar de firmware upgrade date is onbekend. Ik ga zaterdag nog even met de importeur babbelen in Alkmaar.

frank2

Waarom kies je voor deze streamer en niet voor bijv aries?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tjobbie

Ik wil ook naar een x100l of n100h alleen zal het wel een 2ehandsje of demo worden.
Ik kan het niet uit mn gedachten krijgen dat je hier dik 30% meer moet neerleggen voor hetzelfde apparaat.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

zegel

Quote from: jazzman on February  8, 2016, 17:01:19
Tidal klopt, internet radio niet, maar nu interesseert dat mij niet.

Heb begrepen dat meerdere services in ontwikkeling zijn (MQA oa,) maar de firmware upgrade date is onbekend. Ik ga zaterdag nog even met de importeur babbelen in Alkmaar.

Wil je de importeur dan meteen even vragen of en wanneer Roon ondersteuning wordt aangeboden op de Aurender? Ik lees daar nogal tegenstrijdige berichten over en mijn door schade en schande motto is : eerst zien dan kopen.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Deleted User

Aries is van plastic, heeft foekimoeki app en geen ingebouwde schijven. Aurender leest de data vanaf zijn SSD.

Al met al een veel betere speler :clapping:

Maro

Quote from: frank2 on February  8, 2016, 18:26:27
Waarom kies je voor deze streamer en niet voor bijv aries?

Quote from: jazzman on February  8, 2016, 18:34:33
Aries is van plastic, heeft foekimoeki app en geen ingebouwde schijven. Aurender leest de data vanaf zijn SSD.

Al met al een veel betere speler :clapping:

Valt me nog mee dat hij geen Moon MiND180 adviseert.  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

mijkie

ik zou een Moon Mind kopen met mooie voeding, losse NAS in de meterkast en je hebt een erg mooie streamer !!

dan doe ik het wel  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted User

Ik heb ervoor gekozen om juist niet via het netwerk te streamen, vandaar mede de keuze. Dus ook Moon valt af :colgate:

frank2

Waarom wil je dat juist niet? Met een bedraad netwerk zijn er geen problemen te verwachten
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

mijkie

Quote from: frank2 on February  8, 2016, 18:54:19
Waarom wil je dat juist niet? Met een bedraad netwerk zijn er geen problemen te verwachten

+1 en met een goed draadloos netwerk, zie  ik ook weinig problemen !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted User

Muziek data staat gescheiden van allerlei andere data, dat wil ik graag zou houden. Een extra NAS is daarom dan ook geen optie. Backups staan op verschillende losse schijven. Heeft dus niets met netwerk problematiek te maken.

frank2

Ik heb geen Nas, ik gebruik een laptop en daar hangt een sepeate  hdd aan waar alleen muziek op staat, ik heb er een back up van. Je kunt toch een hdd aan de Nas hangen?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tjobbie

#42
Zou ook niet echt iets voor mij zijn. Gewoon dat ding aan en spelen met het spul.  :P
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

evilniek

Mijn totaal ongefundeerde gedachtegang zegt mij, dat een SSD een kortere route is dan via een NAS, en wellicht "beter" lees "anders" klinkt, en anders klinkt het al net zo ver gezocht als audiofiele zekeringen etc.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Deleted User

En ook dat is een reden, in 1 behuizing, directe verbinding naar SSD, aanzetten en spelen.

mijkie

Kortere route [emoji1303] maar, een schijf in mijn streamer van dat kaliber zou ik toch over na moeten/willen denken !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted User

Waarom, ik doe dat al jaren zo, geen enkel probleem.

Wat ik persoonlijk "vreemd" vind, dat we wel korte interlinks, niet al te lange luidsprekerkabels willen gebruiken. Maar als we muziek op een NAS in de kelder of zolder zetten, dan is lengte ineens niet van belang... Maar misschien zie ik dat verkeerd :-)

mijkie

als je iets al jaren doet, is het wel de makkelijkste manier, je bent ermee bekend maar, als ik zoveel geld uit zou geven voor een erg mooie streamer, want dat is de Aurender-familie, zou ik alle opties vergelijken !

Losse externe schijf aan de streamer, met eigen voeding, wel t gemak van een SSD maar, de streamer hoeft de schijf niet van prik te voorzien, misschien klank verbetering ?

Nog een NAS in je netwerk, ik heb de ervaring met een NAS, dat dat prima samen gaat met de meeste streamers n heb geen klankmatige nadelen gemerkt !

Wat je keuze ook wordt, een Aurender is een hele mooie streamer met een erg goede en gebruiksvriendelijke app !!

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Isflicka

Quote from: jazzman on February  8, 2016, 18:34:33
Aries is van plastic, heeft foekimoeki app
Ik moest lachen.... ook al is het niet waar. Overigens werkt ook de Aurender app samen met de Aries. Ik stuur zowel de Aurender als de Aries vanuit dezelfde app aan.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Deleted User

De Aries heeft wel degelijk een plastic behuizing, wellicht had ik de app niet zo mogen noemen, excuse moi. Ik heb uitgebreid met de Aurender app gespeelt, werkt het prettigst dan waar ik mee gespeelt heb.