Aurender streamers

Started by tjobbie, December 22, 2015, 12:44:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tjobbie

Hi, iemand toevallig ervaring met Aurender?
Heb interesse in de x100l of n100h.
Deze zijn alleen voorzien van usb output. Betekend het dat deze op elke dac kan met usb input? Hoe zit dat eigenlijk? Normaal moet je toch een driver installeren als het een usb betreft op pc? Hoe zit het dan van usb streamer/server naar dac?

Groetjes, Robert
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Deleted User

Ook ik heb hier interesse in, bij mijn dealer een uitgebreide demo gehad. Ja, die sluit je dus rechtstreeks aan op een DAC, draait meteen.

tjobbie

Top! Heb je ze beide kunnen beluisteren? Zat er nog verschil tussen voor jou persoonlijk? Weet dat de n100h een lineare voeding gebruikt tov. Smps voor x100l.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Deleted User

Ik heb de Aurender X100L gehoord, de Aurender N100 valt waarschijnlijk af, die heeft namelijk geen harde schijf.

Ik wil de X100L nog in mijn eigen setup horen, dus rechtstreeks op mijn Yamaha CD-S3000 SACD speler via de Audioquest USB Diamond.

Nu staat mijn streamer er rechtstreeks op, speelt goed, maar ik word een beetje moe van de brakkige updates van JRiver.

RubenV.

Ik heb pas de N10 gehoord op verschillende dac's. Ik kan mij wel voorstellen dat mensen vanwege het gebruiksgemak voor deze oplossing kiezen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

tjobbie

#5
De n100 heb je ook in "H" versie deze heeft wel een harde schijf maar gaat max tot 2GB. Zou voor mij genoeg zijn. Beetje de vervanging van de x100S denk. Zie de S ook niet op de aurender site meer staan.

@Ruben v, de N10 is net te duur voor m,n portemonneetje :)
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

fasteddie

Hi,

Heb destijds ook gekeken en geluisterd...maar uiteindelijk gekozen voor een AudioAanZee server.

2 TB opslag en speelt nu als een zonnetje....gekoppeld via USB aan een BMC puredac DAC.

Wellicht ook een optie en goedkoper dan een Aurender

Fasteddie

RubenV.

Quote from: tjobbie on December 22, 2015, 16:22:30


@Ruben v, de N10 is net te duur voor m,n portemonneetje :)

Ik vind het ook een beetje uit verhouding voor hetgeen dat je er voor terug krijgt. Een custom dual streamer setup klinkt een stuk beter vind ik zelf, en dan ben je ook al een eindje in de goede richting met het budget voor een leuke dac.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

tjobbie

#8
Audiozee heb ik ook gekeken maar ben toch stiekem een beetje verlieft geworden op de aurenders uitstraling plus het feit dat de app. Zeer goed ontwikkeld schijnt te zijn, diverse updates in korte tijd doorgevoerd worden en had ik al gezegd dat ze mooi zijn? :p
Feit is wel dat ze duur zijn. Vooral in Europa. Slaat nergens meer op maar zit gewoon 30% prijsverschil in! Meestal zijn dollars direct omgezet naar euro,s omgezet maar hier doen ze er nog een flinke stap bovenop :|
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Deleted User

Die Audio aan Zee streamer is te vergelijken met datgene wat ik nu heb, dus hang je vast aan allerlei third party software upgrades. Vandaar dat Aurender een volgende stap is. Bij de weg... voor mijn streamer heb ik ook 2200 eurie betaald, dus dan is de stap naar Aurender niet zo groot. Gebruiksvriendelijker en een geweldige app.

tjobbie

Ik wacht nog op het geld van m'n verkochte BMC CS2 versterkertje en dan gaan we is rondsnuffelen denk :)
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Talking Head

De afgelopen maanden heb ik een aantal streamers in huis gehad en de Aurender N100 is een prima speler maar het is niet echt een hoogvlieger. Ik had hoge verwachtingen van zowel de speler als de app maar dat heeft hij niet helemaal waargemaakt. Bij een directe vergelijking met een diy streamer viel de Aurender echt behoorlijk door de mand. Voor hetzelfde geld of zelfs iets minder een betere speler. Twijfel, twijfel

Deleted User

Allereest welkom op een voorum. Wat is een diy streamer? En welke DAC zat er achter? En wat waren die verschillen dan?

RubenV.

Quote from: jazzman on December 23, 2015, 14:03:24
Allereest welkom op een voorum. Wat is een diy streamer? En welke DAC zat er achter? En wat waren die verschillen dan?

Voor mij is dat idealiter een passief gekoelde pc, die draait op windows server 2012 met Audiophile Optimizer erop. In de pc zitten geen mechanisch bewegende delen, is de stroomvoorziening lineair en zijn zowel het moederbord zelf als de usb-kaart gemodificeerd met een preciezere clock unit. Tussen de streamer zelf en de DAC gebruik ik een DDC, die het USB signaal omzet naar AES. Deze is in veel gevallen een stuk beter dan de USB implementatie op de meeste DAC's.

Ik heb zelf zoiets gebouwd dat een beetje vergelijkbaar is met de Audio-aan-zee streamer, maar nog enkele stapjes verder gaat. De 3rd-party upgrades vind ik zelf makkelijk uitvoerbaar, maar ik kan mij voorstellen dat voor iemand die bijvoorbeeld niet bekend is met MS DOS commando's het al wat lastiger updaten is.

Het nadeel van zoiets als Aurender vind ik zelf dat buiten de software weinig te updaten valt. Het leuke van een diy-streamer is dat je er zelf (en naar eigen inzicht) zaken aan kan tweaken/upgraden.

Een van de verschillen die ik zelf heb opgemerkt met de Aurender N10 is dat deze de stereo image een stuk platter maakt, dan mijn dual streamer setup en ook minder detail laat horen. Mijn eigen oplossing klinkt gewoon beter, en is daarnaast ook nog eens een stuk goedkoper...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Deleted User


tjobbie

#15
Vreemd, je hoort overal rave reviews van mensen die het helemaal geweldig vinden? Het zal toch wel meer zijn als alleen een naam en mooie behuizing? Over smaak valt niet te twisten en wil je zeker geen ongelijk geven. Misschien mismatch? Heb je die -usb-aes/ebu converter ook hier gebruikt?
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Xander32

#16
Voor mij is het het beste wat ik tot op heden heb mogen beluisteren aan streamers/Renderers. Op B&W 805 Diamond en Devialet.

Ook gehoord op AP ls en Moon versterking en dac.


Quote from: tjobbie on December 23, 2015, 19:34:59
Vreemd, je hoort overal rave reviews van mensen die het helemaal geweldig vinden? Het zal toch wel meer zijn als alleen een naam en mooie behuizing? Over smaak valt niet te twisten en wil je zeker geen ongelijk geven. Misschien mismatch? Heb je die -usb-aes/ebu converter ook hier gebruikt?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tjobbie

#17
Dat moet wel zeer exclusief zijn aangezien ik er niks over kan vinden :p
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

RubenV.

Quote from: tjobbie on December 23, 2015, 19:34:59
Vreemd, je hoort overal rave reviews van mensen die het helemaal geweldig vinden? Het zal toch wel meer zijn als alleen een naam en mooie behuizing? Over smaak valt niet te twisten en wil je zeker geen ongelijk geven. Misschien mismatch? Heb je die -usb-aes/ebu converter ook hier gebruikt?

De DDC kan je hier niet mee gebruiken omdat je op de Aurender geen drivers kan installeren.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

tjobbie

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

tjobbie

Weet wel dat aurender usb-spdif converters aanbied. Misschien is dat nog wat.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

tjobbie

Die Lumin streamers zien er ook goed uit. Krijgen ook zeer lovende reviews. Zeggen zelfs dat ze beter klinken als aurender. Begin zowat te twijfelen... Zal zelf toch moeten luisteren denk. Ligt er vast ook wel aan om welke modellen dat het gaat.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

tjobbie

Das een verrekkes mooie site :) dank u!
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

mijkie

Graag gedaan, staat nog meer leuke spullen op !! Dacs, videostreamers etc
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6