Audioquest jitterbug , wat zijn de ervaringen?

Started by Spijkie, December 13, 2015, 17:20:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Bert mijn respect daalt nu echt tot 0 met de bovengenoemde uitspraken.
Ten eerste zijn er maar weinig mensen die echt goed luisteren ten 2e is een studio niet zalig makend omdat misschien wel 90% van de opnames slecht tot erbarmelijk slecht zijn.
Zit daar dan de kennis?
Durf te beweren dat ik het op mijn eigen set wel kan, natuurlijk niet met alles soms als ik naar de wc ben geweest weet ik het ook niet meer.
Heb hier verschillende versterkers staan met buizen mosfets of een combi daarvan waar de verschillen gewoon hoorbaar zijn.
Maar ben het met je eens dat het soms heel moeilijk is en niet de wereld scheelt.
Maar goed wie probeer ik te overtuigen.

Rob

chansig

Mijn respect (mooi/makkelijk woord voor op een forum) is inmiddels gestegen naar 150%.

Yoooooooo Bert!!!!!!!!!

:D :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Tabcam

Quote from: Rob_Dingen on October 29, 2019, 00:42:33
Bert mijn respect daalt nu echt tot 0 met de bovengenoemde uitspraken.
Ten eerste zijn er maar weinig mensen die echt goed luisteren ten 2e is een studio niet zalig makend omdat misschien wel 90% van de opnames slecht tot erbarmelijk slecht zijn.
Zit daar dan de kennis?
Durf te beweren dat ik het op mijn eigen set wel kan, natuurlijk niet met alles soms als ik naar de wc ben geweest weet ik het ook niet meer.
Heb hier verschillende versterkers staan met buizen mosfets of een combi daarvan waar de verschillen gewoon hoorbaar zijn.
Maar ben het met je eens dat het soms heel moeilijk is en niet de wereld scheelt.
Maar goed wie probeer ik te overtuigen.

Rob
Om je enigzins gerust te stellen, er zijn best veel buizenversterkers die anders meten dan solid state. Lastige blijft altijd volumelevelen met ABX-testen. En we zijn geen wetenschappers alhoewel ik die aanpak wel de juiste weg vooruit vind. Dat betekent niet dat elke audiofiele luisterruimte een testruimte wordt, wel dat als we in die ruimtes verschillen horen,het in testruimtes ook onderzocht zou moeten worden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Iemand die van plan is een Jitterbug aan te schaffen, heeft echt heel erg veel aan de 'ervaringen' die worden opgetekend in dit topic.

NOT!

Jammer. Het zou zo een mooi forum kunnen zijn. Zelfs het Viva forum heeft meer inhoud dan dit topic.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

noot87

Vreemd, ik had nou net het idee dat er iets nuttigs verteld werd.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

frank2

Ik heb ook een jitter bug. Vind t geen verbetering, ja je hoorde meteen verschil, het werd schoner maar in mijn geval werd t geluid ook kaler en dat vind ik niet goed klinken.
Mijn insteek is dat indien men de set niet op orde heeft, fasefouten, goedkope snoeren gebruikt het een verbetering kan zijn omdat het geluid schoner is, nogmaals het allerbelangrijkste is stroom snoer en stekkers, heb je die wel op orde, dan kan een jitterbug positief uitpakken maar het is maar hoe je geluid beoordeeld.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bert de melker

[emoji1][emoji1][emoji1]ik luister altijd naar de muziek Frank.
Maar ik heb er 2 waarvan 1 in de Apple router.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on October 29, 2019, 07:21:38
Mijn respect (mooi/makkelijk woord voor op een forum) is inmiddels gestegen naar 150%.

Yoooooooo Bert!!!!!!!!!

Yup.

Het is dat mij de tijd en de lust en de zin en alles eigenlijk ontbreekt om tegen al deze audiofiele domheid te ageren.

;D

Ik vind het daarom des te knapper als anderen dat nog wel kunnen opbrengen.

Hulde ende Chapeau!

:pompom:

scrutinizer

Quote from: TabCam on October 29, 2019, 07:39:04
Om je enigzins gerust te stellen, er zijn best veel buizenversterkers die anders meten dan solid state. Lastige blijft altijd volumelevelen met ABX-testen. En we zijn geen wetenschappers alhoewel ik die aanpak wel de juiste weg vooruit vind. Dat betekent niet dat elke audiofiele luisterruimte een testruimte wordt, wel dat als we in die ruimtes verschillen horen,het in testruimtes ook onderzocht zou moeten worden.

Geloof niet dat jij Rob gerust hoeft te stellen, TabCam....... ::) :notify:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Quote from: frank2 on October 29, 2019, 10:13:55
Ik heb ook een jitter bug. Vind t geen verbetering, ja je hoorde meteen verschil, het werd schoner maar in mijn geval werd t geluid ook kaler en dat vind ik niet goed klinken.
Mijn insteek is dat indien men de set niet op orde heeft, fasefouten, goedkope snoeren gebruikt het een verbetering kan zijn omdat het geluid schoner is, nogmaals het allerbelangrijkste is stroom snoer en stekkers, heb je die wel op orde, dan kan een jitterbug positief uitpakken maar het is maar hoe je geluid beoordeeld.
Je verhaal is weer eens in discrepantie, Frank.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Knor

#160
Quote from: scrutinizer on October 29, 2019, 13:09:34
Geloof niet dat jij Rob gerust hoeft te stellen, TabCam....... ::) :notify:

Nou, dat klopt geloof ik wel. Ik ken er niet veel bij wie het zo fraai klonk als bij Rob, zowel in 2- als meerkanaals, maar da's alweer wat jaren geleden. Ik was trouwens ook zo iemand die zijn laatste uitnodiging om eens naar zijn ribbons te komen luisteren in de wind sloeg...  :nopompom:
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

bert stoltenborg

Quote from: Richi on October 29, 2019, 09:42:08
Iemand die van plan is een Jitterbug aan te schaffen, heeft echt heel erg veel aan de 'ervaringen' die worden opgetekend in dit topic.

NOT!

Jammer. Het zou zo een mooi forum kunnen zijn. Zelfs het Viva forum heeft meer inhoud dan dit topic.

Ik begrijp je niet helemaal, wat moet er gebeuren om het allemaal meer inhoud te geven? Ik ben zo benieuwd!
Ik bazel maar wat.

Richi

Quote from: bert stoltenborg on November  1, 2019, 21:37:12
Ik begrijp je niet helemaal, wat moet er gebeuren om het allemaal meer inhoud te geven? Ik ben zo benieuwd!
Jouw antwoord zegt alles. Er wordt over van alles gezemeld in dit topic, behalve over wat de ervaringen zijn met de Jitterbug. Lees de topic titel nu eens goed!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bert stoltenborg

#163
Quote from: Richi on November  1, 2019, 21:46:32
Jouw antwoord zegt alles. Er wordt over van alles gezemeld in dit topic, behalve over wat de ervaringen zijn met de Jitterbug. Lees de topic titel nu eens goed!
***
Ik bazel maar wat.

Richi

Deze reactie slaat helemaal nergens op Bert.  :unhappy:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dura

#165
Tot voor kort gebruikte ik wifi om mijn muziek bij mijn versterker te krijgen (zie mijn sign) maar nu gebruik ik ethernet en gebruik ik in feite geen enkele USB aansluiting. Ik heb de jitterbug nu op de USB van de versterker zelf, waar die eerst op de streaming module zat. Nu kan ik geen verschil met horen met of zonder jitterbug.
Jammer dat er geen jitterbug is voor ethernet, dat lijkt nog wel winst te behalen in mijn set.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Tabcam

Quote from: Dura on November  2, 2019, 00:41:23
Tot voor kort gebruikte ik wifi om mijn muziek bij mijn versterker te krijgen (zie mijn sign) maar nu gebruik ik ethernet en gebruik ik in feite geen enkele USB aansluiting. Ik heb de jitterbug nu op de USB van de versterker zelf, waar die eerst op de streaming module zat. Nu kan ik geen verschil met horen met of zonder jitterbug.
Jammer dat er geen jitterbug is for ethernet, dat lijkt nog wel winst te behalen in mijn set.
Er is wel een hele dure "jitterbug"-switch: de Silent Angel Bonn N8 schist datzelfde te doen. Heb er zelf geen ervaring mee maar de forumsponsor heeft ze.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Nou...je mag hopen dat die niet hetzelfde doet.

Snap de reactie van BS overigens prima (en slaat wat mij betreft ook wel ergens op) alleen de Gvd niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

xlr8

Ik snap 'm wel,  schelden is een vorm van onmacht. 
Het gevolg van niet je zin krijgen etc... zie je ook bij stampvoetende kleuters alsmede over het paard getilde laatdunkenden ofwel de valkuil voor trots.

DofN

#169
Met een ironisch bedoelde vloek de kracht van de boodschap wat laten inboeten en tegelijkertijd serieus zijn. Subtiel. Ik lees dat graag.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: xlr8 on November  2, 2019, 08:42:15
Ik snap 'm wel,  schelden is een vorm van onmacht. 
Het gevolg van niet je zin krijgen etc... zie je ook bij stampvoetende kleuters alsmede over het paard getilde laatdunkenden ofwel de valkuil voor trots.

Jij neemt jezelf ook wel heel erg serieus zeg.  :D

Ik las hem namelijk niet als een gemeende vloek. Maar de ironie die Doorf wel voelt, ervaar ik dan weer niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

xlr8

Ach Hans, je kent me onderhans toch wel hé  :D   Admin Jinsu had overigens de reactie vanmorgen al per direct verwijderd dus water onder de brug.

...maar de ironie van Doorf is goed, dat wel  :)

chansig

Ah....had ik niet gelezen. Wel een beetje raar want er stond naast dat gvd verder niets raars in. De gvd had simpel weggehaald kunnen worden. Maar goed...verder ook niet belangrijk maar wilde het wel even gezegd hebben.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

xlr8

Nou, die hele post was één kakofonie van bullsh*t op kleuterniveau dus idd verder niet belangrijk en daarom ook geen gemis dat het is verwijderd.

Fijn dat je het even wilde zeggen, geen probleem (ik weet dat het vaak kan opluchten) 😊

bert stoltenborg

Kijk jongens: muzikanten zijn net zo raar/net zo gewoon als audiofielen:
https://www.youtube.com/watch?v=sYK0XX-nDVI
Ik bazel maar wat.